• 1
  • 2
2021-07-31, 04:45
Bannlyst
God morgon.
För att slippa en massa okynnesanmälningar så tycker jag att rapporteringarna bör publiceras med användarnamn.

Ex: Notera att inlägget redan är rapporterat för 0.03. Trams och off-topic av användaren Bomber-O-Granater

Kanske det kan få slut på användare som inte tål diskussion och slänger sig på RP-knappen när någon tycker olika, eller bara i största allmänhet missbrukar rapporteringsfunktionen.

Jag personligen har inga som helst problem med att skriva under mina rapporteringar med nick och förstår inte varför man skulle ha problem med det om man har rent mjöl i påsen.
Givetvis så kan man skriva in en ny regel att det är strikt förbjudet att diskutera rapporteringar.

Tycker folk kan få tycka till istället för att den här tråden korgas, för det är väl det Flashback är till för, yttrandefrihet och diskussion utan censur!?

//
Citera
2021-07-31, 05:05
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
God morgon.
För att slippa en massa okynnesanmälningar så tycker jag att rapporteringarna bör publiceras med användarnamn.

Ex: Notera att inlägget redan är rapporterat för 0.03. Trams och off-topic av användaren Bomber-O-Granater

Kanske det kan få slut på användare som inte tål diskussion och slänger sig på RP-knappen när någon tycker olika, eller bara i största allmänhet missbrukar rapporteringsfunktionen.

Jag personligen har inga som helst problem med att skriva under mina rapporteringar med nick och förstår inte varför man skulle ha problem med det om man har rent mjöl i påsen.
Givetvis så kan man skriva in en ny regel att det är strikt förbjudet att diskutera rapporteringar.

Tycker folk kan få tycka till istället för att den här tråden korgas, för det är väl det Flashback är till för, yttrandefrihet och diskussion utan censur!?

//

Oavsett okynnesanmälningar eller inte, är det ändå mod. som bestämmer i slutändan.
Man kan även få varning för att man missbrukar rapporteringsknappen.
Och det är redan skrivit i reglerna att varningar inte får diskuteras.
Citera
2021-07-31, 05:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Oavsett okynnesanmälningar eller inte, är det ändå mod. som bestämmer i slutändan.
Man kan även få varning för att man missbrukar rapporteringsknappen.

Om du får 1000 anmälningar om dagen så är det givetvis lätt att som mod bara acceptera och varna, om man däremot bara får 100/dag så kan mod få mer tid att kontrollera.

Jag tror att rapporteringarna skulle bli mer seriösa och avlasta mods och verka till ett bättre forum.
Ser du några nackdelar med att man skriver under sina rapporteringar med sitt nick, har du problem att skriva under dina rapporteringar?

Citat:
Men nu pratar jag om rapporteringar.
Senast redigerad av Bomber-O-Granater 2021-07-31 kl. 05:16.
Citera
2021-07-31, 05:17
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Om du får 1000 anmälningar om dagen så är det givetvis lätt att som mod bara acceptera och varna, om man däremot bara får 100/dag så kan mod få mer tid att kontrollera.

Jag tror att rapporteringarna skulle bli mer seriösa och avlasta mods och verka till ett bättre forum.
Ser du några nackdelar med att man skriver under sina rapporteringar med sitt nick, har du problem att skriva under dina rapporteringar?

Den första delen får en mod. svara på.

Nej, jag har inga problem med att signera en rapportering.
Enda nackdelen jag kan komma på, är att det kan bli en hämndaction - att den som skrev inlägget följer varje inlägg man skriver och rapporterar.
Citera
2021-07-31, 05:19
Bannlyst
Citat:
Den första delen får en mod. svara på.

Nej, jag har inga problem med att signera en rapportering.
Enda nackdelen jag kan komma på, är att det kan bli en hämndaction - att den som skrev inlägget följer varje inlägg man skriver och rapporterar.

Hur skulle det vara ett problem, bryter man mot reglerna så får man ta att man blir rapporterad.
Citera
2021-07-31, 05:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Hur skulle det vara ett problem, bryter man mot reglerna så får man ta att man blir rapporterad.

I en bra värld, ja.
Men om du har lite erfarenhet av Flashback (och sociala medier generellt), vet du hur folk uppför sig och vet att de inte kan hantera internet.
Citera
2021-07-31, 05:58
Bannlyst
Citat:
I en bra värld, ja.
Men om du har lite erfarenhet av Flashback (och sociala medier generellt), vet du hur folk uppför sig och vet att de inte kan hantera internet.

Jag tror att det blir mer okynnesanmälningar om någon blir sur på någon och kan stalka RPá anonymt.
Citera
2021-07-31, 07:16
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:

Jag vet inte riktigt om jag håller med om att ju fler rapportering du får desto bättre... känner nog tvärtom.
Citera
2021-07-31, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Jag vet inte riktigt om jag håller med om att ju fler rapportering du får desto bättre... känner nog tvärtom.

Jag förstår inte vad du skriver.
Citera
2021-07-31, 07:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Om du får 1000 anmälningar om dagen så är det givetvis lätt att som mod bara acceptera och varna.

Felaktiga varningar skulle ju upptäckas.
Citera
2021-07-31, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Felaktiga varningar skulle ju upptäckas.

Nu förstår jag inte, kan du omformulera dig?

Sen en personlig fråga, kan du tänka dig att signera din rapporteringar?
Citera
2021-07-31, 07:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Nu förstår jag inte, kan du omformulera dig?

Sen en personlig fråga, kan du tänka dig att signera din rapporteringar?

Eftersom alla moderatorer kan se vad alla andra moderatorer gör så upptäcks felaktiga varningar.

Moderatorer ser redan vilken användare som rapporterat så de är redan signerade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in