Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-05, 22:20
Medlem
Har haft några riktigt jobbiga grannar genom åren och de flesta har varit pundare och deras pundarkompisar som lever rövare, festar, super, skriker, säljer droger och gör inbrott i förråden. Dessa brukar dock missköta sig såpass grovt att problemet brukar vara övergående rätt snabbt då de snabbt blir vräkta. Bland annat hade någon en hund som de släppte ut och bajsa i trapphuset. En annan hade kompisar som regelbundet bröt sönder porten för att komma in.

De knepigaste hantera är dessa som har en livstil som stör andra men inte så extremt hela huset drabbas, de kan hålla på år ut och år in utan att det får konsekvenser. Den senaste var en sådan. En arab som bodde rakt ovanför. Det märkliga var att han var tyst som en mus hela dagarna men framåt 22-23 varje kväll då en annan skulle börja förbereda sig för gå lägga sig för orka jobba dagen efter vaknade han till och höll igång halva natten. Saker han höll på med var tex kolla arabisk TV eller spela dataspel på hög volym, dra möbler över golven, göra något slags motionspass?, dammsuga, hoppa och stampa i golvet. Framåt klockan 1-2 på natten fixar han middag och diskar. Råkade se honom i tvättstugan efter midnatt en fredag då jag kom hem från pubben.

Som någon skrev så verkar många araber ha en total likgiltighet inför andras behov sova och total oförståelse för att de stör. Hur mycket man än bankar eller klagar blir det ingen förbättring. De bryr sig inte. Det rinner av som vatten på en gås.
Senast redigerad av sidsix 2021-08-05 kl. 23:06.
Citera
2021-08-05, 22:26
Medlem
El.Jefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Kjell Höglund?
Ja! 😄

https://www.youtube.com/watch?v=ov6_cD9dQjY
Citera
2021-08-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El.Jefe
Ja! 😄

https://www.youtube.com/watch?v=ov6_cD9dQjY

Underbart bra!
Citera
2021-08-05, 22:30
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Min gamla granne tyckte om att spela datorspel og streama det på twitch eller va det nu heter. Skrek och svär som en galning under tiden. I bland gick jag in på twitch för att kolla på bara för skojs skuld och det var i regel typ 2-3 pers som streamade. Yooo, thanks for tuning in, its gonna be an awesome session tonight! kunne han skrika då. Det var alltid lite lag på streamen så normalt hörde man skrål inne från hans lägenhet först, sen 1 sekund senare på streamen. En gång hadde jag på volymen rätt högt och när han skrek typ FAAAAAAAAK!! i died så hörde han sig själv från mig lägenhet och sa sen på streamen oj jag tror det ekar i lägenheten. haha.

Haha jag gjorde en liknande grej när jag hade en störig granne i en studentlgh som spelade Skrillex på högsta volym, samma låt om och om igen. Drog då på exakt samma låt på nästa repeat fast med mina feta techno högtalare som överröstade hans marginellt, varpå det blev tyst från hans lägenhet ganska omgående.
Citera
2021-08-05, 22:31
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plog-Pelle
Har en granne som skriker till då och då. Blir livrädd varje gång. Jag frågade han en gång (jag hade druckit), då sa han att han brände sig på spisplattan och visade sina fingrar. De var helt bubbliga

En sådan som alltid ställer till olyckor. Man undrar hur de överlever.
Citera
2021-08-05, 22:31
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag hade en granne en gång som skrikgrät något enastående våldsamt. Han liksom vrålade och grät samtidigt i tid och otid. Det vär både lite läskigt och märkligt.
Citera
2021-08-05, 22:37
Medlem
getbusys avatar
Bor i relativt nybyggd lgh hör knappt grannar och tror ej dom hör mig heller för dom är fortfarande trevliga när vi möts.
Citera
2021-08-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag hade en granne en gång som skrikgrät något enastående våldsamt. Han liksom vrålade och grät samtidigt i tid och otid. Det vär både lite läskigt och märkligt.
Kommer ihåg en kompis berättade han bott granne med någon liknande. I det fallet var den en nyligen frånskilld kille som flyttat in och troligen var ganska ångestfull och frusterad över sin nya situation. Han var lugn och sansad annars men ifall han drack sig full på helgerna kunde hans frustration över situationen bubbla över i vrålande skrik och gråt.
Citera
2021-08-05, 22:47
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag hade en granne som varje natt prick klockan tre, öppnade sin dörr och vrålade "BLOOOOOOOOD" ut i trapphuset. Man vänjer sig :-)

Händer det att han missar vissa dagar?
Citera
2021-08-05, 22:57
Medlem
neuron-drones avatar
Pundargrannarna ovanför skrek åt varandra. Inte ovanligt. Men så hördes massa smällar och sedan hörde man inte honom mer. Hon muttrade lite. Polisen hänvisade till störningsjouren som hänvisade till polisen. Ingen kom. Många år senare talade jag med pundartanten och visade sig att hon slagit honom medvetslös med dammsugarröret. Asså jag trodde han var död först för han hördes inte av på många timmar.

Ett annat par under en annan era som bodde i den lägenheten hade väldigt högljutt sex. Alltså så de pajade sängen. Sedan råkade jag få fel brev och råkade öppna det innan jag såg att det inte var mitt namn. Då var det från läkaren som ville att hon skulle komma på återbesök för sina analsprickor. Mysigt. De hade sex varje natt.

Grannen under hade många högljudda fester men den värsta var en som var till 3 på natten. Och det var värsta sortens arabmusik, inte arabpop eller något. Just den genren har jag bara hört från honom. Folk från flera km härifrån hörde musiken. Alltså man fick nästan skrika åt varandra i min lgh för att höras. Han måste ha världens bästa musikanläggning. Det som är extra störigt är att han har för vana att klaga på andra grannar, om de kanske tar en kopp te nattetid och tappar en tesked. Ångrar att jag inte ringde störningsjouren den gången men det var innan han blev riktigt elak med alla. Så man ville live and let live.

Tyvärr minns jag inte helt bisarra samtal folk har haft på sin balkong. Har gapskrattat flera gånger. Särskilt när det är väldigt privat men de tycker det är OK att alla hör. De tror väl att balkongen är som inne, att de inte hörs.
Citera
2021-08-05, 23:08
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Haha jag gjorde en liknande grej när jag hade en störig granne i en studentlgh som spelade Skrillex på högsta volym, samma låt om och om igen. Drog då på exakt samma låt på nästa repeat fast med mina feta techno högtalare som överröstade hans marginellt, varpå det blev tyst från hans lägenhet ganska omgående.

Haha, helt rätt att etablera dominans med högtalarna.
Citera
2021-08-06, 01:51
Medlem
different_trips avatar
Det är nog bara sex som hörts så att det stör ordentligt.

Vi hade ett par bodybuilding-par ovanför oss där båda förmodligen preppade så kåtheten låg väl på max, men frekvensen av detta var helt sinnessjukt och kvinnan skrek som in i helvete. Det skedde ofta med öppen balkongdörr när årstiden tillät det så hela grannskapet skulle höra.

Det särskilda med detta paret var att det inte var ett ett eller två ligg om dagen som var lyhörda utan att det antagligen idkades någon gigantisk orgie eller fisting under tidsschema. Det kunde pågå i intervaller under flera timmar att hon stönade så hela trapphuset hörde det i 20 minuter för att sedan vara knäpptyst i ytterligare 20 minuter. Det började sedan om igen och igen. Jag har aldrig varit med om något liknande, han hörde man aldrig ett ljud utav.

Hon var inte speciellt vacker men där hade jag velat vara en fluga på väggen och se vad fan det är som händer egentligen. Man skulle kunna tro att hon/han drev en bordell i lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in