Allt fler bostäder får tunnare väggar
och grannarna hörs mer ..
Kanske lågbudget i nyproduktion eller grannar
som är mer högljudda av sig än tidigare ..
Det värsta som örat har hört fr. "Grannen"?
Senast redigerad av SKIL 2021-08-04 kl. 16:31.
Vart ska jag börja? Hög musik, samlag, dammsugare som gnisslar mot golvet, sång, fester, toalettlock som slängs igen... Och då bor jag ändå i en fastighet med skötsamma grannar och tjocka väggar.
Senast redigerad av Falafeltanten 2021-08-04 kl. 16:08.
Anledning: Klargörande
Ingen genom väggen men på balkongen en sen natt, grannen under ( snubbe ) hade väl fått hem ett ligg och satt ute på balkongen och rökte ( själv njöt jag av en spliff ) och snackade förmodligen med en polare. Hör han säga " Jag tog henne i röven och när jag va klart va kuken helt brun av bajs" jag kunde inte hålla mig för skratt så jag sprang in
Träffar på bruden dagen efter när hon är på väg hem och det va ingen vacker syn direkt
Har en riktig kaosgranne, som tur e sitter han häktad nu så det e lugnt och skönt.
Riktiga sup och knarkfester där det skriks och spelas musik på en orimligt hög nivå, även slagsmål har uppstått.
Mest livat var det när han blev raidad av insatsstyrkan efter ett grovt brott.
Känd kille här på fb för övrigt som förekommit i ett flertal trådar.
Har en granne som stönade väldigt mycket och ofta när hon hade sex. Men sen bytte hon kille och sen dess har det varit knäpp tyst . Skönt för mig men tycker lite synd om den nya killen, om han bara visste.
Allt fler bostäder får tunnare väggar
och grannarna hörs mer ..
Kanske lågbudget i nyproduktion eller grannar
som är mer högljudda av sig än tidigare ..
Det värsta som örat har hört fr. "Grannen"?
Mitt bidrag:
"Aaaah. Fel hål"
För några veckor sedan låg jag på lågbudgethotell och hörde en säng stöta mot väggen i en dryg halvtimme där jag hade min kudde. Jag funderade på om jag mot denna tunna vägg skulle hjälpa till lite med rytmen genom att trycka tillbaka väggen varje gång det lät...
Har en granne som stönade väldigt mycket och ofta när hon hade sex. Men sen bytte hon kille och sen dess har det varit knäpp tyst . Skönt för mig men tycker lite synd om den nya killen, om han bara visste.
För några veckor sedan låg jag på lågbudgethotell och hörde en säng stöta mot väggen i en dryg halvtimme där jag hade min kudde. Jag funderade på om jag mot denna tunna vägg skulle hjälpa till lite med rytmen genom att trycka tillbaka väggen varje gång det lät...
Det var inte Västberga Hotell, (heter nu, Metro Hotell) tydligen ett känt näste för löst folk och väldigt tunna väggar, en kompis levererade mat dit förut.
Senast redigerad av SKIL 2021-08-04 kl. 17:15.
Jag har inte stora erfarenheter av lägenhet, har mest bott i villa. Men nybyggda dyra lgh tycker jag känns otroligt tysta? Själv bodde jag på Frejgatan i Stockholm i ett hus från 1884. När damen under spelade vanligt piano så kunde jag höra varenda ton. När det var bingolotto på TV så kunde jag höra ett Hurra från varenda lägenhet när någon vann. När tre-åringen i lägenheten ovanpå min steg upp kl 0500 varje morgon så kunde jag höra hans duns från barnsängen och sedan varenda steg han tog.
Det var inte Västberga Hotell, tydligen ett
känt näste för löst folk och väldigt tunna
väggar, en kompis levererade mat dit förut.
Nej . Detta var på ett helt annat håll. Jag såg faktiskt inte en enda i min korridor så jag var förvånad över att det fanns folk i grannrummet men förmodligen låg de väl bara där och knullade 24/7 eller spelade de in en porrfilm som de lade ljud på senare.
Det rummet var större om man ska gå på avstånd mellan dörrarna.
Har en granne som skriker till då och då. Blir livrädd varje gång. Jag frågade han en gång (jag hade druckit), då sa han att han brände sig på spisplattan och visade sina fingrar. De var helt bubbliga
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!