2021-08-07, 19:05
Medlem
Finns det någon tråd om detta fenomen?
Jag sökte med hjälp av sök-knappen men hittade inget.
När jag kollar som hastigast verkar det vara en bra grej utan risker, bindning eller annat som kan locka till dåliga köp.. vad är haken?
Senast redigerad av Mr.tubbs 2021-08-07 kl. 19:17.
Citera
2021-08-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Jag sökte med hjälp av skö-knappen men hittade inget.
När jag kollar som hastigast verkar det vara en bra grej utan risker, bindning eller annat som kan locka till dåliga köp.. vad är haken?

Allt är via appen, för supportchatt måste du ha facebook.
Buggar i appen.
De samarbetar med Tink som köper upp dina kontons data.
Citera
2021-08-07, 20:53
Medlem
knapptriks avatar
Dolda och höga avgifter på överföringar. Sparräntan verkar de sänka hursomhelst.
Citera
2021-08-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knapptrik
Dolda och höga avgifter på överföringar. Sparräntan verkar de sänka hursomhelst.

Hur vet du om dessa avgifter?.
Citera
2021-09-23, 12:22
Medlem
Bra fråga. Värt att diskutera.
Citera
2021-09-23, 17:25
Medlem
Jag tycker att Rocker funkar bra. De är väldigt generösa med cashback just nu, men det lär väl inte vara för evigt.
Citera
2022-02-12, 08:26
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Allt är via appen, för supportchatt måste du ha facebook.
Buggar i appen.
De samarbetar med Tink som köper upp dina kontons data.

Vad har de för nytta av det? Riktade erbjudanden? Bättre riskbedömning?

Kortet funkar bra, appen verjar ba på android. De i min umgängeskrets som klagat på buggig app har haft iphone, men det kanske är en slump.

Sparräntan är på konto his Penser bank.

Konkurrenter: Lunar, PFC, Revolut t.ex.
Senast redigerad av Extrapris12354 2022-02-12 kl. 08:29.
Citera
2022-06-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Jag sökte med hjälp av sök-knappen men hittade inget.

Rocker verkar bra när man kollar övergripande. Dock är det en pyramidstruktur som företaget försöker bygga allt på, och jag personligen försöker hålla mig borta från sådana företag.
Citera
2022-06-28, 20:34
Medlem
Rocker är ju asgrymt, har faktiskt inte använt mitt Swedbank-kort sedan jag skaffade Rocker.

Man får cashback (har just nu 1,25%) och dessutom har de haft lönebonus varje månad, så att om man swischar över 15k till Rockerkontot så belönas man med 50 kr. Vilka andra banker gör det liksom?

Vill någon testa på Rocker så skicka mig ett DM, så får ni 250 kr och 0,5% i cashback att starta med
Citera
2022-10-24, 17:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Verkar gå snabbt ner gällande cashback. Senaste är att det krävs Plus eller Premium och maxgränsen är från 1/11 100 kr/månad för Plus och 200 kr/månad för Premium.

Varenda gång de går ut med glädjande nyheter innebär en försämring i just det här som var bra med Rocker. Cashback. Nu verkar de mer försöka locka med att skaffa kredit och då blir det ju med Plus-paket och kredit inte så mycket extra längre.
Citera
2022-11-25, 18:42
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Verkar gå snabbt ner gällande cashback. Senaste är att det krävs Plus eller Premium och maxgränsen är från 1/11 100 kr/månad för Plus och 200 kr/månad för Premium.

Varenda gång de går ut med glädjande nyheter innebär en försämring i just det här som var bra med Rocker. Cashback. Nu verkar de mer försöka locka med att skaffa kredit och då blir det ju med Plus-paket och kredit inte så mycket extra längre.

Verkar inte gå så bra, men om det är Schipstedts pengar de förlorar tycker jag det är positivt...

Citat:
Schibsted-backade Rocker (tidigare Bynk) har mött flera motgångar den sista tiden. I oktober förra året beslutade bolaget att ställa in sin börsnotering i sista sekund. Samtidigt visade den senaste årsredovisningen att försluten nästan dubblades från 73 miljoner till 143 miljoner kronor. Den kan sättas i relation till att omsättningen bara ökade från 90 till 106 miljoner kronor.

https://www.breakit.se/artikel/35164...-har-behovt-ta
Citera
2022-11-25, 20:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Verkar inte gå så bra, men om det är Schipstedts pengar de förlorar tycker jag det är positivt...

https://www.breakit.se/artikel/35164...-har-behovt-ta

Förväntat med tanke på alla deras förändringar till det sämre på sistone.

Inte bara cashback utan:
Vi inför en avgift för kontantuttag
Vi inför en avgift för inaktivitet
Vi inför en avgift för valutaväxling

Undrar om det ens är lagligt att förändra som de gör närmast på direkten. När man alltså köpt deras Plus eller Premium (som inte går att säga upp direkt).

Synd för det funkade faktiskt som tidigare inlägg nämnt att folk kunde få 500 kr i bonus varje månad bara genom att använda kortet.

Men det var förmodligen just en av sakerna som gjorde 142 miljoner i förlust. Att omsättningen är låg i förhållande till förluster beror säkert på att folk inte heller satt och sparat pengar på sina konton i den utsträckning man hoppats på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in