Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-07, 22:19
Medlem
at0m3ns avatar
https://samnytt.se/morgan-johansson-...hazale-anmals/

Polismannen Nadim Ghazale och justitieminister Morgan Johansson, har anmälts till Justitieombudsmannen (JO), Justitiekanslern (JK), Diskrimineringsombudsmannen (DO) och Avdelningen för särskilda utredningar inom polisen (SU) för en rad brott. Om ingenting sker hotar anmälaren vända sig till Europadomstolen.

Blogg tidningen skriver om polismannen som uttalat sig illa om SD samt Israel hur kommer det här att sluta och kan Morgan besegra även det här fallet om det går så långt som till EU domstolen?

Enligt mig ska en polisman inte engagera sig politiskt.
Citera
2021-08-07, 22:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n

Polismannen Nadim Ghazale och justitieminister Morgan Johansson, har anmälts till Justitieombudsmannen (JO), Justitiekanslern (JK), Diskrimineringsombudsmannen (DO) och Avdelningen för särskilda utredningar inom polisen (SU) för en rad brott. Om ingenting sker hotar anmälaren vända sig till Europadomstolen.

Blogg tidningen skriver om polismannen som uttalat sig illa om SD samt Israel hur kommer det här att sluta och kan Morgan besegra även det här fallet om det går så långt som till EU domstolen?

Såklart måste en polis få ha politiska åsikter. Däremot, bär man uniform, så får man lägga dom åt sidan så länge. I tjänst är man opolitisk.
Citera
2021-08-07, 22:24
Moderator
Meijis avatar
Anmälaren är Jenny Nilsson. Någon som vet något om henne?

https://twitter.com/JennyNilssonGV/s...72179938447360
Citera
2021-08-07, 22:27
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Såklart måste en polis få ha politiska åsikter. Däremot, bär man uniform, så får man lägga dom åt sidan så länge. I tjänst är man opolitisk.
Polismannen hade även uttalat sig om Israel i någon form vilket jag ej har ork att leta reda på i ärlighetens namn.
Jag tyckte om honom i första taget och anser honom i viss mån som en god medborgare men efter vad jag läst om hans tidigare uttalandet så vet jag inte riktigt om jag håller med längre.

Han gör samhället en tjänst dock som vaktar dom svaga om nätterna alla gör vi fel man har helt klart från högern försökt hitta fel i polis mannens förflutna och lyckats.
Vart det här leder dock vet jag inte.
Ska bli intressant att följa.
Citera
2021-08-07, 22:29
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Anmälaren är Jenny Nilsson. Någon som vet något om henne?

https://twitter.com/JennyNilssonGV/s...72179938447360
Nationalkonservativ - #swexit Sveriges flagga Tror på alla människors lika rätt till värdighet. Rebell i förorten.

Är vad hon kallar sig själv på twitter..
Citera
2021-08-07, 22:32
Medlem
Citat:

Så ni tror på fullt allvar att Morgan Johansson kan bli dömd, varnad eller avsatt för att någon polis har sagt något dumt? Ni rasister är fan inte smarta alltså. Någon borde anmäla er till särskolan.
Citera
2021-08-07, 22:33
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Så ni tror på fullt allvar att Morgan Johansson kan bli dömd, varnad eller avsatt för att någon polis har sagt något dumt? Ni rasister är fan inte smarta alltså. Någon borde anmäla er till särskolan.
Vi rasister hehe när det gäller EU och relationen till Israel så kan faktiskt Morgan få en del problem...
Och om någon faktiskt är rasist så är det polismannen som själv uttalat sig om judar samt staten Israel.
Citera
2021-08-07, 22:34
Medlem
Citat:
Vi rasister hehe när det gäller EU och relationen till Israel så kan faktiskt Morgan få en del problem...
Och om någon faktiskt är rasist så är det polismannen som själv uttalat sig om judar samt staten Israel.
Men vad har Morgan med det att göra?
Citera
2021-08-07, 22:35
Medlem
Fosterlands avatar
Citat:
Polismannen hade även uttalat sig om Israel i någon form vilket jag ej har ork att leta reda på i ärlighetens namn.
Jag tyckte om honom i första taget och anser honom i viss mån som en god medborgare men efter vad jag läst om hans tidigare uttalandet så vet jag inte riktigt om jag håller med längre.

Han gör samhället en tjänst dock som vaktar dom svaga om nätterna alla gör vi fel man har helt klart från högern försökt hitta fel i polis mannens förflutna och lyckats.
Vart det här leder dock vet jag inte.
Ska bli intressant att följa.

Ja, det är väl i det förflutna man letar efter fel, svårt att leta efter fel i något som inte inträffat. Det är inte direkt så att han vart diskret heller utan sagt dessa saker i sommarprat
Citera
2021-08-07, 22:36
Medlem
Vad händer med Mållgan om någon går ut i säger - de som röstar på azozialdemkrakterna
skall gå till bårhuset o zuuugaaa självdödas pisspinnar o slicka självdödas pisstofsar.

Säger Mållgan då - även om jag inte håller med till 100% så är det en åsikt värd lika mycket
som de flesta andras - t ex Statminsterns, Hitlersm Lenin/Stakilns, Per Albins o Pol Pols
Citera
2021-08-07, 22:36
Medlem
Hegamons avatar
Polismannen har enligt vad jag känner till lyckats vara polis i många år. Jag tror därför ej att mycket kommer hända. Att lämna in diverse anmälningar leder sällan till mycket, snarare vanligt med avskrivningar. Dvs att myndigheten ej kan se något olagligt i vad som gjorts.

Jag är såklart frågande till den här polismannen och det är efter att jag tagit del av diverse uttalanden på nätet. Jag vet dock ej hur denne person agerat till vardags som polis.
Citera
2021-08-07, 22:37
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
En sak håller jag dock med dig om, det är rasister som letat i arkiven för att hitta nåt gamalt uttalande om polismannen.

Men inte fan hade jag en aning om såhär grova saker.

"Om du är en sån hundraprocentigt backar en sida i Palestina/Israel-konflikten är du inte bara okunnig och ignorant utan du är även historielös"

Menar inte polismannen här att Israel inte tillhör judarna utan Palestinerna?
Kan någon förklara vad han menar med detta uttalande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in