• 1
  • 2
2021-08-08, 12:12
Medlem
Sqeptisks avatar
Läge att dra igång en "Shetoo"-kampanj mot kvinnors förtal av oskyldiga män
Citera
2021-08-08, 17:41
Medlem
Custom_mades avatar
Egentligen är det olagligt ja.

Men om du inte märkt det är Sverige inte en rättsstat längre.

Speciallagar för etnicitet, kultur och religion.
Censurering av det fria ordet.

För att nämna två.

Kommer sluta riktigt illa, men PKisterna jobbar stenhårt för att byta bort sin frihet mot "att ha rätt".

Dö ska dom allihopa!
Citera
2021-08-21, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Det finns ju inga dna-bevis, inga fysiska bevis i något fall jag känner till. I juridisk mening är allting bara tomma anklagelser, som eventuellt kan förstöra oskyldiga människors liv. Jag trodde Sverige var en rättsstat. Kan någon förklara hur detta fungerar? Inte ens identitet på mördare röjs ju innan dom blivit fällda eller åtminstone erkänt.

Inte bara de, det är förtal oavsett om det är sant eller ej det du pekar ut en person för.
Citera
2021-08-21, 13:57
Medlem
Även om de är olagliga så kommer en utpekad förlora på att driva processen. Han är inte anmäld, bara utpekad. Enda (lilla) chansen han har i det läget är att det glöms bort, drar han då själv upp det glöms det inte bort och han kommer för evigt vara känd som en som sexuellt trakasserar kvinnor, oavsett om det är sant eller ej och oavsett om han får rätt av lagen eller ej.

En metoo-uthängning är väldigt stark, och det finns inget direkt försvar mot den oavsett om den är sanna eller ej. Det är det som gör den så kraftfull. Vilken kvinna som helst, har makten att när som helst, utan att ens kanske ha träffat dig försämra ditt liv avsevärt genom att anklaga dig för sexuella övergrepp. Så man får passa sig från att göra någon sur.
Citera
2021-10-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlskrona1234
Fråga Cissi Wallin. Det räknas som förtal även om det är sant.
Jag såg henne i 30 min på SVT då hon sa att eftersom det är så ovanligt att kvinnor ljuger om detta
så finns det i princip ingen risk att nån är oskyldigt anklagad.

Men det är bara att Googla på nätet så hittar man tex:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ldtaktsanmalan

https://bergmanhelene.com/anmald-for...men-anda-domd/

https://www.mitti.se/nyheter/anklaga...lmsbB!5712479/

Jag minns från Daily Mail (UK) om en yngre kvinna som upprepat anmält män för våldtäkt och som
nu dömts till ett längre fängelsestraff (8 år?).
Citera
2021-10-08, 22:27
Medlem
Queenofqueenss avatar
Jag tycker dom ska bedömas som "offentligt förtal"...
Nu är Soran Ismael nästa offer för metoo rörelsen verkar det som. Innan dess fick Fredrik Virtanen bli uthängd av Cissi Wallin. Och så har vi Martin Timell som påstås ha talla på någons rumpa när "Offret" troligtvis satte sig full och klumpig på hans hand för hundra år sedan. Det gjorde ont i mitt hjärta att se den skit Martin Timell fick ta. I mina ögon är hans fortfarande äntligen hemma mys Martin. Det glädjer mig att se att hans ser piggare ut efter det förtal och trakasserier han fick utstå.

Min fråga är om kvinnorna vill ha empati? Vill dom att folk ska tycka synd om dom? Vad handlar metoo om egentligen? Ett riktigt våldtäks offer söker hjälp hos psykolog och talar inte ut om det offentligt. Ett riktigt offer vill nog helst bara leva så normalt som möjligt och försöka få en hälsosam inställning till samlag igen.
Citera
2021-10-11, 08:50
Medlem
Metoo har ju dessvärre skadat de utsatta mer även om det inte var sant, syftar på bla Martin Timell.
Citera
2021-10-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Jag tycker dom ska bedömas som "offentligt förtal"...
Nu är Soran Ismael nästa offer för metoo rörelsen verkar det som. Innan dess fick Fredrik Virtanen bli uthängd av Cissi Wallin. Och så har vi Martin Timell som påstås ha talla på någons rumpa när "Offret" troligtvis satte sig full och klumpig på hans hand för hundra år sedan. Det gjorde ont i mitt hjärta att se den skit Martin Timell fick ta. I mina ögon är hans fortfarande äntligen hemma mys Martin. Det glädjer mig att se att hans ser piggare ut efter det förtal och trakasserier han fick utstå.

Min fråga är om kvinnorna vill ha empati? Vill dom att folk ska tycka synd om dom? Vad handlar metoo om egentligen? Ett riktigt våldtäks offer söker hjälp hos psykolog och talar inte ut om det offentligt. Ett riktigt offer vill nog helst bara leva så normalt som möjligt och försöka få en hälsosam inställning till samlag igen.

Glöm inte Hanif Bali.

Kvinnorna söker efter PR och göra en karriär likt Bianca Kronlöf som gjorde en ny karriär pga Soran trots att hon inte var involverad.
Citera
2021-10-12, 13:52
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WriteMasterTM
Ebba Busch i KD har fastnat i samma fälla.
Förtal är numera att säga något som är sant.
En pervers lag som hon antagligen själv varit med om att rösta fram.

Våra politiker har blivit satanister som jobbar hårt på att skydda alla slags brottslingar.
I samhället och i skolor där de stiftat en massa lagar som skyddar en massa skit.
.
Kan du juridiken?
Nej.
Det är uppsåtet till varför du säger ”sanningen” Ebba Bitch hade uppsåt att smutskasta och påstå att juristen var en dålig människa med sitt uttalande, dessutom fick det stor spridning.

Då ÄR det förtal, oavsett om personen begått ett brott eller inte.

Det är inte ”sanningen” som du verkar få det att framstå, läs på lite innan du kommer med korkade uttalanden.

Sedan kanske Ebba Bitch skulle ha läst på och tänkt efter lite, folkvald politiker som är så jävla ljusblå att hon tror man kan skriva vad man vill öppet och smutskasta människor för att ”det är sant”, klantarsle!

Det förstår väl en femåring att det får man inte.

Att hon dessutom bör känna till förtals lagstiftningen ser jag som givet när hon själv var med och arbetade fram ett lagförslag med strängare straff för förtal på nätet för en 6 år sen..

(Oh the irony)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in