Hade tänkt att skaffa Parallels Desktop 16 för Mac.
En licens kostar på hemsidan 950 SEK. Samtidigt går det att hitta samma program på Apple Store för Mac - Student Edition 489 kr. Den borde jag väl kunna klicka hem? Är inte student men kan de kolla?
Hade tänkt att skaffa Parallels Desktop 16 för Mac.
En licens kostar på hemsidan 950 SEK. Samtidigt går det att hitta samma program på Apple Store för Mac - Student Edition 489 kr. Den borde jag väl kunna klicka hem? Är inte student men kan de kolla?
How do I get a student discount on Parallels Desktop?
Verify your educational email to receive 50% off your purchase. You’ll receive an automated email with your product key, and you can get started within minutes.
Jag kör Parallels ibland, men den versionen är nog från typ Torrentgalaxy. Dock har ju VMware släppt sin klient gratis sen ett par år, så den kan man ju prova om den duger. VMware är i paritet med Parallels prestanda- och featuremässigt, de har väl båda för- och nackdelar. Men det kan ju hända att TS har krav på att det ska vara just Parallels. Ganska vanligt f.ö att App-store-versioner av program är mer begränsade på diverse sätt.
Ska man spara pengar och vara laglig så är det VMware eller Virtualbox som gäller.
Windows kan man strunta i att aktivera, begränsningarna är inte så stora. Vill man trots allt aktivera utan att använda rena piratlösningar kan man köpa en "grå nyckel" för nån hundring eller två.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!