Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-02-22, 10:24
Medlem
Är det INGEN som lyckats få ut FUP på det här? Det är totalt obegripligt, hur har morföräldrarna tänkt? Sanslöst..

Är det helt omöjligt att få FUP?
Citera
2023-02-22, 10:44
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Jag hörde om det här när jag lyssnade på ett avsnitt av podden Älskade psykopat, tror jag. Mormodern är odiagnostiserad narcissist och har varit svår att ha en relation till långt före att hon tog ihjäl sitt eget barnbarn. Grejen med narcissister, som gör att många till slut bara klipper eller bryter är det ständiga jävla ljugandet, undvikandet av att ta ansvar, att de aldrig kan be om ursäkt, deras förmåga att försöka gaslighta precis alla som ifrågasätter dem. Det är utmattande att leva runt, och har narcissisten supply även på annat håll så bryr sig inte denne om relationen med sitt eget barn eller barnbarn går åt helvete

Jag kände också igen den här tråden från den podden. Så sorglig händelse.
Hoppas att mormodern behandlas som den vidriga pest hon är i samhället hon bor i. Att hon inte skäms och tar ansvar för vad hon gjort. Hon verkar mest försöka tysta sin dotter som sörjde sitt mördade barn.
Vidrigt är bara förnamnet.
Citera
2023-02-22, 14:40
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Hoppas att mormodern behandlas som den vidriga pest hon är i samhället hon bor i. Att hon inte skäms och tar ansvar för vad hon gjort. Hon verkar mest försöka tysta sin dotter som sörjde sitt mördade barn.

Du inte bott i Nässjö märker jag.

Var och en till sitt / lika barn leka bäst mentaliteten är djupt rotat där .

Så deras liv rullar garanterat på som innan denna händelse ..
Citera
2023-02-22, 16:33
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666nomad
Du inte bott i Nässjö märker jag.

Var och en till sitt / lika barn leka bäst mentaliteten är djupt rotat där .

Så deras liv rullar garanterat på som innan denna händelse ..

Nej det har jag verkligen inte.
Trist att höra. Känner du dom inblandade? Om ja, hur har mamman förhållit sig till det inträffade?
Citera
2023-07-30, 12:55
Medlem
Hon var med i Nyhetsmorgon idag. Så hemsk historia.

TV4 Play: Föräldrarna var barnvakt när dottern dog ”Vi har ingen kontakt idag” https://nordic.tv4play.se/klipp/027572a23782bd7217cd
Citera
2023-07-30, 20:09
Medlem
Svaagdrickas avatar
Kollade pappans insta. Intressen verkar vara öl och …öl.
Citera
2023-07-30, 21:04
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Kollade pappans insta. Intressen verkar vara öl och …öl.

En länk vore flott 👌
Citera
2023-07-31, 16:01
Medlem
Fattar ej varför man lämnar sitt barn till någon man ej litar på? Hade hellre fött ensam än att lämna mitt levande barn till någon jag inte litar på. De borde tagit med barnet till sjukhuset och löst det där efter. Man är gravid i 9 månader nog fan borde man hunnit komma fram till en bättre lösning än folk man inte litar på och vet med sig är knepiga.

Menar inte att det är deras fel på något vis men det fanns uppenbarligen en historik med morföräldrarna som var knepig om man läser runt om fallet. Vet ej vad man syftar på specifikt men minsta lilla tveksamhet så hade jag aldrig lämnat mitt barn där över natten.
Citera
2023-07-31, 18:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
Fattar ej varför man lämnar sitt barn till någon man ej litar på? Hade hellre fött ensam än att lämna mitt levande barn till någon jag inte litar på. De borde tagit med barnet till sjukhuset och löst det där efter. Man är gravid i 9 månader nog fan borde man hunnit komma fram till en bättre lösning än folk man inte litar på och vet med sig är knepiga.

Menar inte att det är deras fel på något vis men det fanns uppenbarligen en historik med morföräldrarna som var knepig om man läser runt om fallet. Vet ej vad man syftar på specifikt men minsta lilla tveksamhet så hade jag aldrig lämnat mitt barn där över natten.

Jo. Det hade varit bättre att mamman hade fött sitt nya barn ensam, än att hon hade lämnat bort sina tidigare barn till personer hon inte litade på. Nära släkt eller ej. Jag har själv fött ett barn med bara barnmorskan och undersköterskan närvarande, och det gick hur bra som helst. De kan sitt jobb. Det är mest första gången man behöver någon närstående att hålla i handen. Det är bra att komma ihåg, att det är en mycket ny idé att pappan ska vara med vid förlossningen.
Citera
2023-07-31, 18:13
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.heisenberg
https://youtu.be/Gor-Czfk-2c

Om något sånt här inträffar, varför får man inget straff för något så hemskt som det här?
Sverige är ju uppenbart det bästa landet för äckel som vill mörda barn och sedan påstå att det var en olycka. Tänk bara på den negern som sk glömde sitt barn i bilen och barnet dog, han fick inget straff heller.
Citera
2023-07-31, 18:15
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo. Det hade varit bättre att mamman hade fött sitt nya barn ensam, än att hon hade lämnat bort sina tidigare barn till personer hon inte litade på. Nära släkt eller ej. Jag har själv fött ett barn med bara barnmorskan och undersköterskan närvarande, och det gick hur bra som helst. De kan sitt jobb. Det är mest första gången man behöver någon närstående att hålla i handen. Det är bra att komma ihåg, att det är en mycket ny idé att pappan ska vara med vid förlossningen.
Trams, du skuldbelägger alltså mamman för detta, riktigt sjukt, sök hjälp snälla. Och självklart ska födande kvinnor kunna ha med sin man utan att du ska skambelägga.
Plus man tror ju knappast att sina egna föräldrar ska mörda sitt barn även om man inte litar på dem🤣
Citera
2023-07-31, 18:15
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Hennes man då? De var väl två?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in