2022-07-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det är något som inte stämmer med detta fall. Mamman till barnet måste väl ha vetat att hennes föräldrar uppenbarligen är efterblivna och ej lämpliga att ta hand om barn eftersom hon växt upp med dem?

De blev väl inte efterblivna över en natt? Är alla i familjen svagbegåvade?

Oehört tragiskt hursom. Man blir ju irriterad när barn ska lida och dö pga vuxnas idioti. Vila i frid!

morföräldrarna hade ju barnvaktat hennes syskons barn tidigare och aldrig hade dom väl kunnat tro att barnen skulle dö då!!? Morföräldrarna har handlat extremt egoistiskt och det har nu resulterat i barnets död. Det ansvaret ligger inte på barnets föräldrar över huvud taget
Citera
2022-07-01, 15:54
Medlem
Någon som har FUP?
Citera
2022-07-01, 17:13
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihohahe
Någon som har FUP?
Har det kommit ut en FUP?
Citera
2022-07-01, 17:42
Medlem
QueenJzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Har det kommit ut en FUP?

Eftersom dom är dömda bör det finnas en fup som underlag för domen.
Citera
2022-07-01, 17:58
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
https://www.instagram.com/helenasormander/?hl=sv

Enligt kommentarer har hon ingen kontakt med päronen och och de verkar ha varit/är knepiga.
https://nyheter24.se/bloggbevakning/...-som-far-illa/

Hon är -84 och pappan är -90
https://www.merinfo.se/person/N%C3%A...84/bt96y-3twlk

När man sätter bindestreck framför siffror sådär i denna typ av sammanhang så betryder det födsloåret, inte åkder på vederb.
Citera
2022-07-01, 20:08
Medlem
Enligt MrKoll är morfaderns och -moderns hus endast 54 m2.
Låter som ett litet hus.
Då finns det ju en logik i att gäster sover i en friggebod.
Men att låta ett litet barn sova där helt själv är givetvis under all kritik. Detta går inte att säga för många gånger.
Senast redigerad av PooSausage 2022-07-01 kl. 20:24.
Citera
2022-07-01, 22:37
Medlem
Men vad är det för hemska syskon som har sagt upp kontakten med Isoldes mamma. Räcker det inte att hon förlorat sitt barn på ett fruktansvärt sätt -tar hennes syskon och kusiner parti för mormorn som orsakat ett litet barns dödsfall.? Hur skruvat är det? Vad har mormorn och morfar för hållhake på släkten. Och hur kan man tycka att det bar är en olycka? Att kika ett barn levande?
Citera
2022-07-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Enligt MrKoll är morfaderns och -moderns hus endast 54 m2.
Låter som ett litet hus.
Då finns det ju en logik i att gäster sover i en friggebod.
Men att låta ett litet barn sova där helt själv är givetvis under all kritik. Detta går inte att säga för många gånger.

Andra morföräldrar åker och tältar eller övernattar i små sommarstugor på 20 kvm tillsammans med sina barnbarn.

Många framlever sina barns hela uppväxt i lägenheter som bara är lite större än det huset.

Vilken logik finns i att dessa morföräldrar inte skulle kunna tillbringa en enda natt tillsammans med två små barn i ett hus på 54 kvadrat?

Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Jävla fittor allihop. Mamman för att o litade på sina föräldrar och föräldrarna av obvious reasons. Virriga människor får inte ha hand om barn. Hemsk död.

Nej, det här är INTE mammans fel.

När man hör hennes exempel på hur morföräldrarna brast innan den här händelsen låter de visserligen inte särskilt sympatiska, men på en "normal" nivå så att säga.

Vem skulle i sin vildaste fantasi kunna föreställa sig att något sådant skulle hända?
Citera
2022-07-01, 23:11
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
En annan sak jag reagerat på är mammans instagram. I sorgliga inlägg både nu och när det hände blandar hon hjärtan, ledsna gubbar och skrattgubbar.
Kanske är hon förvirrad men känns lite märkligt i min mening.
I sån djup sorg fyra dagar efter barnet gått bort så är det väl inte skrattroligt att folk fyller kylen åt en, "vi har nog aldrig haft så många matlådor i kylen tidigare 😅" .

Det är nog svårt att veta hur man själv skulle reagera på den sorgen. Jag tror att många försöker ”trampa vatten” så länge det går och vägra acceptera/sörja vad som hänt, det måste vara oroligt komplex att dessutom föda sitt tredje barn samtidigt som man förlorar sitt äldsta.

Jag förstår inte heller hur hela hennes släkt kunnat vända henne ryggen, till och med hennes egen syster. Försöker föreställa mig om mina föräldrar skulle orsakat något av mitt barns död eller min brors barn, på ett så uppenbart ingen-olycka-sätt, självklart skulle vi syskon hålla ihop.
Någon med insyn i familjen, är alla förlåta de mot mormodern och morfar som i princip kokade ihjäl sitt barnbarn? Är de sura för att mamman gått ut och pratat om det offentligt?
Citera
2022-07-01, 23:26
Medlem
Vi måste ju bara kunna konstatera, med all info vi fått här, att det rör sig om en mycket dysfunktionell familj! Allt handla om ytan, men att allt verkar helt rubbat, i grund och botten. Mormor får all skit, antagligen för att hon verkar vara en narcissist, men morfar då? 🤨 Han verkar vara ett mähä av rang, han kände inget ansvar för sitt barnbarn alls, såg ut som att han bara skulle vara sin narcissistiska hustru till lags. Äckligt! 🤢🤮
Citera
2022-07-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Andra morföräldrar åker och tältar eller övernattar i små sommarstugor på 20 kvm tillsammans med sina barnbarn.

Många framlever sina barns hela uppväxt i lägenheter som bara är lite större än det huset.

Vilken logik finns i att dessa morföräldrar inte skulle kunna tillbringa en enda natt tillsammans med två små barn i ett hus på 54 kvadrat?
Precis småbarn bör sova i samma rum som vuxna eller i absolut närhet.
Citera
2022-07-01, 23:34
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzebra
Vi måste ju bara kunna konstatera, med all info vi fått här, att det rör sig om en mycket dysfunktionell familj! Allt handla om ytan, men att allt verkar helt rubbat, i grund och botten. Mormor får all skit, antagligen för att hon verkar vara en narcissist, men morfar då? 🤨 Han verkar vara ett mähä av rang, han kände inget ansvar för sitt barnbarn alls, såg ut som att han bara skulle vara sin narcissistiska hustru till lags. Äckligt! 🤢🤮
Allt morfadern lagt ut på sina sociala medier verkar handla om starka drycker, och förtäringen av dessa. Mormodern i sin tur uttrycker sig som ett barn, trots att hon är 60 år. Skrapar man på ytan så lär nog en hel komma upp? Fy f*n, ett så gräsligt och tragiskt fall. Jag hoppas att mamman och hennes familj nu kan gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in