2021-08-11, 22:33
Medlem
IvanDF2s avatar
Hej alla här på F161!

Dags för en ny tråd. Det var alltför länge sedan. 11 år för att vara exakt. Kanske känner någon här inne rent av känner igen mig (fast jag tvivlar, året går snabbt och folk kommer och går). Om inte så var jag flitig skribent - vet, där lät en smula högtravande - på F161 och hade en tråd på +100 sidor och kom upp i 80-100 000 visningar, minns inte riktigt. Då var jag runt 40 år. Det var 11 år sedan. Så nu är jag garanterat en av de äldre här inne. Kanske rent av den äldste. Men då runt 2010 var jag varken störst eller kunnigast men min tråd blev lite som det där kaféet i tv-serien Vänner. Minns du? Kanske hette det Perks(?). Där alla samlades för att hänga och snacka. Vilket var himla kul.

Om någon är intresserad så är det här länken till den tråden: (FB) +40 år och hoppar på testotåget 4 life!

Jag har ett antal kurer bakom mig. Men inga våldsamma. I den mening att jag aldrig legat högre än 800 mg e5d. Då var det 500 mg Testo C + 300 mg deca. Som längst låg jag på i drygt 1 år. För det mesta på 250 mg testo e5d. Det kanske låter lite men jag fick fantastiska resultat och ett välmående som var på topp. Så jag såg liksom ingen anledning att ändra mitt basupplägg. Men med jämna mellanrum klev jag upp på 500 mg under 12-14 veckor.

Hur som helst, jag fick hastigt och lustigt för 10-11 år sedan avbryta upplägget. Jag fick en utlandstjänst där otillåtna preparat i kroppen inte var ett alternativ. Inte alls eller ens det minsta, faktiskt. Men sedan i våras är jag tillbaka i Sverige och för ganska exakt en timme sedan satte jag tre nålar. Jag vet vad du tänker: Varför tre? Jag ska förklara. Men först detta:

Jag kör en mix med Testosterone Undecanoate 250 mg/ml som bas + EQ 350 mg/ml samt Masteron Enanthate 200 mg/ml. Kör Nolva som PCT. Nolvan liksom samtliga oljor är från Kaptenen (kan varmt rekommendera dem utifrån ett serviceperspektiv - får återkomma om en 3-4 veckor angående effekten men jag tvivlar inte för en sekund att jag kommer bli nöjd).

Att jag valt Undecanoate är för att jag efter höstens blygsamma lilla maxning kommer lägga mig på HRT. Jag avskyr nålar och då passar den långsamma halveringstiden mig perfekt. Att sticka var 10:e eller rent av var 14:e dag är i mina ögon en högvinst vs e5d.

Så 250 mg Testo undeca var 10:e dag + 175 mg EQ och 100 mg Mast var femte dag. Jag vet: EQ kommer bäst till sin rätt på 250 mg eller helst 500 mg. Jag vet. Men EQ är en ny olja för mig. Och jag börjar alltid i liten skala för att se hur jag och min kropp reagerar. Gillar jag min nya kompis kommer vi säkert leka mer i framtiden.

Sen var det här med De Tre Nålarna (låter lite som titeln på en thriller...

Jag gjorde missen att bara beställa hem 30 x 0,25 mm-kanyler. Eftersom jag hatar att sticka så vill jag att det ska kännas så lite som möjligt. Till skillnad från sist då jag körde blåa nålar, dvs 0.6 mm. Det var som att hugga sig själv i låret med en spik. Vidrigt. Men jag hade ett gäng till hands och tänkte att jag använder upp dem (snacka om att vara dumsnål). Hur som helst så har jag precis beställt gröna nålar till uppsugning. För f*n, det tog +5 minuter att få ner 1 ml i pumpen med de supertunna 0,25-nålarna. Sen satte jag 1 ml testo i höger skinka. Men lika långsamt som det var att suga upp oljan, lika långsamt gick det att trycka in det i skinkan. Det tog så lång tid att jag fick kramp på vänstra sidan av ländryggen (har en rätt elak ryggskada i tre diskar) och fick ge upp. Slutade med att jag delade upp oljorna på tre sprutor och satte dem i låren istället.

Min ambition med den här tråden är att öppenhjärtligt både skriva och beskriva hur jag mår från dag till dag, träningsupplägg (jag varierar en del över året), kosten och så klart den generella utvecklingen samt en del...ja, "betraktelser" kan vi väl kalla det. Det vore kul om ni vill kommentera och tycka till. Det blir liksom så mycket roligare med en gemenskap där man kan dela och prata om det som man annars inte pratar om. I mitt fall är det ingen som vet om att jag kör nu.

Jag återkommer i morgon med lite mer info om mina ambitioner, träningsupplägg mm. Nu i kväll ville jag mest bara sparka igång den här tråden

//Ivan
Citera
2021-08-12, 10:52
Medlem
IvanDF2s avatar
Så här dagen efter de första sticken med Kaptenens Testo, Mast och EQ så får de 5 av 5 av mig utifrån att oljorna är mjuka och lena och inte skapade minsta reaktion. Känns överhuvudtaget inte att jag satte dem. Trots att jag gjorde lite av en nybörjarmiss med första nålen i höger skinka. Min trasiga rygg och vridningen gjorde att det började krampa och höger hand darra. Vilket i sin tur ledde till att jag inte höll nålen fast fixerad utan "vispade runt" lite. Du vet, inte mycket men kanske någon halv millimeter hit och dit. I normala fall och med ett prepp av sämre kvalitet brukar det kännas rejält dagen efter.

Nu är det snart dags för ett axelpass
Citera
2021-08-12, 12:37
Medlem
Kul att du är tillbaka Ivan Den Förskräcklige Läste din tidigare tråd för några år sedan och är i din ålder plus några år.

Mvh
Rickyticky
Citera
2021-08-12, 13:32
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickyticky00
Kul att du är tillbaka Ivan Den Förskräcklige Läste din tidigare tråd för några år sedan och är i din ålder plus några år.

Mvh
Rickyticky

Kul att bli igenkänd av någon, känner jag mig genast inte fullt lika anonym. Dessutom vet du vad DF står för, haha! Kör du några prepp nu?
Citera
2021-08-12, 14:54
Medlem
IvanDF2s avatar
AXLAR

I dag stod axlar på schemat. Har som alltid ett visst fokus på baksida axlar. Men innan jag går vidare så vill jag bara flika in att jag kör en muskelgrupp i taget. Varje dag. Jag har inga inplanerade vilodagar. Känner jag mig sliten vilar jag. Ordningen är inte heller superstrikt. Om den tänkta muskelgruppen fortfarande inte känns fräsch, hoppar jag vidare till en annan muskel. I början körde jag den lite mer traditionella upplägg som tex Bröst, axlar och triceps följt av rygg och sedan ben på den tredje dagen. Sedan en dags vila osv.

Men efter flera års experimenterande på gymet så kom jag till insikten - i alla fall för mig - att Less is More. Mina träningspass snittar sedan länge i princip alltid 34-36 minuter. Utan att jag klockar mig själv. Jag går in på gymet, jag är totalt osocialt. Jag gör det jag ska; strikt och effektivt och sedan, sedan är jag klar och går hem. Då är jag också totalt slutkörd och jag har maximerat mitt totala fokus. Alla set och reps efter dryga halvtimmen skulle ändå bara bli halvdana.

Med det sagt är jag sugen på att testa att köra två träningspass per dag. Om inte annat för att ge mina armar fokus. För biceps är den enda muskelgrupp som jag inte får kontakt med. Tro mig; jag har testat alla övningar och knep som finns. Så nu funderar jag på att köra tex bröst på morgonen och sedan ett pass dedikerat enbart för triceps på eftermiddagen/kvällen. Liksom rygg dag 2 följt av biceps några timmar senare. Alternativt att köra antagonister och lägga in ben/vader mellan de två överkroppspassen. Vi får se. Om jag testar så kommer jag skriva om det.

Dagens axelpass landade på 18 set (på 36 minuter) varav de fyra första var uppvärmning:

Omvänd pecdec för baksida axlar: 4 set i pyramid
Axelpressar i maskin: 3 relativt "mjuka" set a'la Dorian. 10-12, 8-10 och sedan så pass tungt att jag med nöd och näppe kunde pressa iväg 6 repitioner i sista setet.
Liggande, omvända kryssdrag för baksida axel: 3 set med lite högre reps: 20, 15 & 12
Axelpressmaskin med fria vikter: 12, 8 & 6 reps
Omvänd pecdec, tungt: Dropset i 3 set.

I normala fall brukar jag alltid köra en kabelövning för utsida axel. Men jag drog på mig en sträckning i ryggen i går eftermiddag så det var inte läge i dag, tyvärr. En annan favorit är militärpressar i smithen. Jag jagar aldrig PB eller maxvikter. För mig är det ett idiotsäkert sätt att skada mig. Så jag är 0% viktkåt och alla andra får gärna vara starkare än jag. Så länge mina muskelfiberar trasas sönder optimalt så har jag uppnått vad jag eftersträvar. Men för att nämna något i styrkeväg så körde jag just militärpressar på 110 kg med när jag tränade som mest. Ska upp dit igen men det lär ta sin lilla tid.

Nu längtar jag efter att oljorna kickar in. Med riktigt bra prepp har jag historiskt märkt av dem runt dag 20. Så i månadsskiftet aug/sep så bör jag kunna lägga in nästa växel och verkligen ÖSA.

//Ivan
Citera
2021-08-12, 17:31
Medlem
Kul att se en Journal ifrån dig, jag var själv väldigt aktiv här för närmare 10 år sedan. Känner igen dig.
Citera
2021-08-12, 17:48
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slocknad
Kul att se en Journal ifrån dig, jag var själv väldigt aktiv här för närmare 10 år sedan. Känner igen dig.

Vad roligt! Hette du Slocknad även då?
Citera
2021-08-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Vad roligt! Hette du Slocknad även då?
Nej
Citera
2021-08-12, 18:13
Medlem
IvanDF2s avatar
Min ambition de närmsta 7 månader

För 10-12 år sedan ville jag bli grövre men utan att bli för stor. Det gick sådär. Jag sveptes med av att träningen med hjälp av lågdos testo tog sig till en helt ny nivå. Som att få en 6:e växel. Det blev så himla roligt att träna! När någonting är roligt blir man bra på det. I mitt fall syftar jag mest på att jag också skötte alla andra bitar perfekt som tex kost och sömn. Jag minns när min axlar växte om kylskåpsdörren. Vet inte varför men jag råkade luta ryggen mot kylskåpet och insåg att mina axlar stack ut på varje sida. Jag har ett svagt minne av att jag då vägde 108 kg i och hyggligt bra form även om man inte såg magmusklerna.

När axlarna inte längre får plats i kavajer
Så här i efterhand var det för stort. För plötsligt blev det svårt att köpa kläder. Mina axlar fick inte plats i Acne eller Whyreds största storlekar. När man uppnår en nivå när allt måste börja skräddarsys blir det mest bara...trist. Och jag är inte typen som utanför gymet trivs i att gå omkring i säckiga träningskläder.

Späck och krig
Just nu bär jag omkring på för mycket späck. Men jag har tränat strukturerat sedan 5 månader och med ett j*vla superfokus också på kardio och kost blev jag av med 12 kilo. En slags förberedelse till det som nu är igångsatt sedan i går: War Mode ON på gymet med Testo, Mast och EQ i systemet.

Är du dum i huvudet?
För första gången har jag också lagt rejält fokus på kardio och kondition. Kör 5-6 löppass i militärens gamla terrängspår (därav att jag har kastat in en liten dos EQ). De närmsta månaderna ska jag karva bort resterande fett och lägga på mig lite muskler. Jag vet, flera kommer spontant tänka "Hur tänker idioten? Ska man preppa ska man göra det på kaloriöverskott. Inte tvärtom!". Sant. Men jag har historiskt sett lyckats med den här ekvationen. Antagligen för att när man väl kliver på en kur, så sköter man allt annat minutiöst. För att maximera slutresultatet. Visst, jag skulle garanterat ha lagt på mig ännu mer massa om jag haft ett överskottsintag av kalorier. Men då som nu är mitt största prio att gå ner i vikt.

För varje år som går, blir det allt svårare att lägga på sig (och behålla) massa
Man ska heller inte glömma bort att jag nu är 10 år äldre. Det som var svårt då - att lägga på sig men också behålla massa - är i dag ännu svårare. Min målsättning är en slankare men ändå muskulös fysik och med så låg, rimlig året-runt-fettprocent som jag kan uppnå. Sen kommer jag garanterat bli frestad att toppa detta inför Beach 2022. Jag planerar redan nu att köra en kur i vår. Men efter höstens blygsamma kur ska jag låta min kropp vila på en HRT-dos av Testo Undeca. Så lite som 80-100 mg e10d eller rent av var 14:e dag. Men tillbaka till närmsta 7 månader.

En grov skiss för de kommande 7 månaderna
- I början av oktober kommer jag väga in under 100 pannor.
- Två månader senare, kring 1:a Advent, så väger jag under 95 kilo.
- Slutmålet är - i alla fall just nu - 89 kg till mina 185 cm i början av mars nästa år. De sista kilona kommer bli tuffa så jag ger mig själv 10-12 veckor för att uppnå detta. Dvs blygsamma 0.5-0.6 kg i viktnedgång per vecka.

Detta är i alla fall grundplanen. Sen kommer jag säker få justera en rad saker längs vägen. Men, det tar jag när det blir aktuellt.

Nu ska jag vispa grädde med frysta hallon, tjoffa i flytande sötningsmedel och några droppar vaniljarom

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2021-08-12 kl. 18:22.
Citera
2021-08-12, 18:22
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slocknad
Nej

Jag hade det på känn. Jag har en gissning. Men jag ska klura lite till. Medan jag äter lite havregrynsgröt.
Citera
2021-08-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Kul att bli igenkänd av någon, känner jag mig genast inte fullt lika anonym. Dessutom vet du vad DF står för, haha! Kör du några prepp nu?

Ligger på 150mg Testo C / veckan nu sedan en dryg månad tillbaks. Planerar köra så ett par månader till, sedan på det igen med måttliga doser Testo, Primo, HGH.

Mvh
Rickyticky
Citera
2021-08-13, 14:46
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickyticky00
Ligger på 150mg Testo C / veckan nu sedan en dryg månad tillbaks. Planerar köra så ett par månader till, sedan på det igen med måttliga doser Testo, Primo, HGH.

Mvh
Rickyticky

Intressant. Eftersom jag är inne på att ligga extremt lågt på testo framöver. Hur upplever du 150 ew? Kör du en gång i veckan eller e5d?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in