Idag, 01:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Snacka om 'Mulan-random-slå-på-tangentbordet'-talang!😁

"...så man vill sova för centrala nervsystemet är stekt" = That's the spirit!
Hur mycket har du i de tre stora?

Dagens längd och vikt?

Cutt nu?

Hur jobbigt är andningen under dagen? Svårt att gå trappor? Du andas djupt och högt bara av att sitta still?

Hur många år har du kvar i livet?
Citera
Idag, 08:38
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJALPMIGSNABBT
Hur mycket har du i de tre stora?

Dagens längd och vikt?

Cutt nu?

Hur jobbigt är andningen under dagen? Svårt att gå trappor? Du andas djupt och högt bara av att sitta still?

Hur många år har du kvar i livet?

Nämen hej lilla bubben, vad roligt att just du tittade in i min rapport!
Skriv gärna mer!
Citera
Idag, 12:27
Medlem
IvanDF3s avatar
KVITTO PÅ ATT MIN RYGG ABSOLUT INTE HADE ÅTERHÄMTAT SIG✅

Jag ville inte riskera att träna ben i dag pga mitt krånglande knä. Pecs och axlar körde jag i går så de var uteslutna. Men ryggen körde jag i förrgår och den kändes okey. Men så här i efterhand och i ärlighetens namn: Helt 100 var den inte. Visserligen ingen träningsvärk eller att jag var trött i ryggen. Men "pigg" var den inte. Vilket jag direkt märkte under passet. Det var så tungt, det gick obehagligt sakta och faktum är att jag helt strök den sista övningen.

Utvilad men inte återhämtad
Här fick jag uppleva hur den känns att träna 24 timmar för tätt inpå ett pass. Och att jag gör helt rätt på att lyssna på kroppen, speciellt när en muskelgrupp just inte känns pigg. Den må vara utvilad men inte återhämtad. Vader, mage och axlar kan jag köra varannan dag. Ibland fungerar det även att köra bröst så men i regel behöver de två vilodagar mellan passen. För rygg och ben kan två dagar fungera men i regel är det nog snarare 3-dagarsregeln som gäller.

Överträningshysterin
Jag vet, här skulle många säga att det ändå är en alldeles för hög frekvens. Ja, det där är säkert som så mycket annat individuellt. Jag har aldrig köpt överträningshysterien(för ja; så ser jag på det - men det ör ju jag det), jag har aldrig slaviskt följt någon "sanning" utan istället gått på hur min kropp har känts. Vilket i mitt fall innebär att jag tränar oftare och mer än många andra.

En muskel kan vara redo att tränas nästa dag!
Nu får detta allt mer stöd och bla Jeff Nippard och Dr Mike Israetel som båda har lyft fram flera studier som visar att hos medel och avancerade utförare, återhämtar sig musklerna mycket snabbare än vad många trott, redan inom 12-24 timmar. Vilket bland annat gjort att Dr Mike menar på att axlarna kan du köra tre gånger i veckan. Det verkar stämma. I alla fall i min värld.

Men med detta sagt: I dag skulle jag låtit ryggen vila!

Kör hårt nu! // Ivan

Ps. Jag ångar vidare på min bryggkur med 400 mg MediPharma Susta och 100 mg MediPharma Npp e3d tills jag får hem våren- och sommarens cutmixkur
Senast redigerad av IvanDF3 Idag kl. 12:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in