• 1
  • 2
2021-08-14, 13:19
Medlem
Som ni säkert vet har tiktoks tillväxtstrategi till stor del byggt på att män betalat användare flera miljarder för att skapa innehåll.

Om vi tänker hur mycket engagemang användare som yatzywinner och Carl Serung och jag själv skapat för forumet och hur mycket mer de skulle kunna åstadkomma om de gavs rätt förutsättningar tycker jag att det är uppenbart att fb bor införa användarlön. summan kan vi diskutera privat.

Vad tycker ni om en användarlön? vilka användare borde få lön?
2021-08-14, 13:22
Medlem
Mrcool911s avatar
Vilket klockrent förslag! Jag vill genast nominera mig själv till att börja få lön för att jag ska fortsätta posta inlägg här. Jag är billig av mig, ska vi säga 100 kr per inlägg?
2021-08-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Vilket klockrent förslag! Jag vill genast nominera mig själv till att börja få lön för att jag ska fortsätta posta inlägg här. Jag är billig av mig, ska vi säga 100 kr per inlägg?

Lönen ska inte beräknas efter volym utan ska vara helt utan krav på prestation ungefär som konstnärlön. Man kan inte sätta press på kreatörer utan att skada deras skapande. Det bör vara en fast summa per månad.
2021-08-14, 13:30
Ja tackar inte nej för 30000kr i månaden för att hänga här . Pay me bitches!
2021-08-14, 13:31
Medlem
xposures avatar
Lät som en utmärkt idé!

Ska vi posta en affiliatelänk att klicka på vid varje inlägg eller ska det rulla en reklamsnutt som man måste titta på för att ens kunna läsa nästa inlägg?
2021-08-14, 13:33
Avstängd
Det är faktiskt ett träffande förslag. Flashbackarna gör journalisternas jobb helt gratis. Samma på wikipedia skribenterna där får inte ett skit ändå så bölar ägarna om pengar. Mer pengar till skribenterna. Men om man inte får betalt är man fri att uttrycka sig, så jag vet om det är bra ur demokratisynpunkt. Men träffande i alla fall.
2021-08-14, 13:42
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
Som ni säkert vet har tiktoks tillväxtstrategi till stor del byggt på att män betalat användare flera miljarder för att skapa innehåll.

Om vi tänker hur mycket engagemang användare som yatzywinner och Carl Serung och jag själv skapat för forumet och hur mycket mer de skulle kunna åstadkomma om de gavs rätt förutsättningar tycker jag att det är uppenbart att fb bor införa användarlön. summan kan vi diskutera privat.

Vad tycker ni om en användarlön? vilka användare borde få lön?

Hm, med det resonemanget så borde användare som inte tillför något alltså betala för att posta alltså (och på så sätt betala lönen för de användare som tillför något)?
2021-08-14, 13:47
Medlem
Jag får redan betalt av Mossad för att posta, det du föreslår låter överflödigt.
2021-08-14, 13:49
Medlem
Mrcool911s avatar
Hur mycket pengar har flashback att röra sig med och hur mycket får man in av annonsintäkter? Vad används dem pengarna till? För att vara on topic, kan dem pengarna användas till att betala användarnas kreativa inlägg här på flashback?
2021-08-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Hm, med det resonemanget så borde användare som inte tillför något alltså betala för att posta alltså (och på så sätt betala lönen för de användare som tillför något)?

Moderatorer ska också få betala när de modererar fel...
2021-08-14, 13:50
Medlem
Trollfeeders avatar
Man skulle ju kunna göra som på så många andra ställen, och införa en egen kryptovaluta, så behöver det inte kosta flashback så mycket.

Flashcoin? Yttrandefrihetskrona? Konspiracent?

Men frågan är, är det positivt? Blir det forfarande en plattform för fri debatt, om man börjar styra med massa incitament? Nej, det här är ingen bra idé, precis som att vi inte vill ha like-knappar.
2021-08-14, 14:00
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
Lönen ska inte beräknas efter volym utan ska vara helt utan krav på prestation ungefär som konstnärlön. Man kan inte sätta press på kreatörer utan att skada deras skapande. Det bör vara en fast summa per månad.

De medlemmar som vill kan ju betala dig.

Förslag: Flashback "onlyfans" där du och andra kan vika ut er mot betalning.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in