Jag tycker den är rätt intressant att läsa, oavsett om man idoliserar dem eller inte. Som fenomen eller hur man ska säga.. Fast det var lite väl mycket gnäll från Mick Mars sida om hans jävla nacke.
Det vidrigaste jag hört.. Tito Beltran är ju ingen favorit. Inte Gudrun "Kissarn" Schyman heller.. Nä, jag har nog ingen orginell berättelse. Den där rederietskådisen tar nog priset med pedofilin dock.
Är det så jävla konstigt då? Killen lider av ankylosing spondylitis, en sjukdom som mer eller mindre rövknullat hans kropp till den grad att han måste bli ledd till podier på presskonferenser. Killen är sjuk helt enkelt. Konstigt att han gnäller om det...
OnT: Det vidrigaste jag hört är att Freddie Merchury satt vid sin glas-flygel och blev avsugen samtidigt som han skrev Bohemian Rhapsody. Jag kunde inte lyssna på denna makalösa låt på över ett halvår efter att jag fick reda på det (jag tror f.ö. att jag läste det i just The Dirt).
OnT: Det vidrigaste jag hört är att Freddie Merchury satt vid sin glas-flygel och blev avsugen samtidigt som han skrev Bohemian Rhapsody. Jag kunde inte lyssna på denna makalösa låt på över ett halvår efter att jag fick reda på det (jag tror f.ö. att jag läste det i just The Dirt).
Kan det verkligen stämma? Bohemian rhapsody var väl deras stora genombrott - hade Freddie Mercury verkligen råd med en glasflygel redan då?
Kan det verkligen stämma? Bohemian rhapsody var väl deras stora genombrott - hade Freddie Mercury verkligen råd med en glasflygel redan då?
Bohemian rhapsody var absolut inte deras genombrottslåt så det har du fått om bakfoten.
Det var nämligen Sheer heart attack från slutet av 1974 som var deras genombrottsalbum som gjorde dem stora. Wikipedia skriver:
Citat:
När Queen gav ut sitt tredje album, Sheer Heart Attack, i slutet av 1974 kom det definitiva genombrottet. Albumet toppade albumlistan i Storbritannien[17] och gav bandet en guldskiva i USA[18]. Två singlar gavs ut: Killer Queen och Now I'm Here. Killer Queen, som förenar brittisk music hall med Mays gitarrvirtuositet, nådde andra plats på den brittiska singellistan[16] och tolfte på den amerikanska Billboardlistan[19]. Den är en av bandets mest kända låtar. Now I’m Here, en mer klassisk hårdrocklåt, slutade på elfte plats i Storbritannien. Det tredje albumet har något lättare influenser än de första tyngre två, mer radiovänlig musik och består av en blandning av ganska överraskande stilar: som tidigare nämnts brittisk music hall (Killer Queen), men också heavy metal (Flick of the Wrist, Brighton Rock, Tenement Funster, Now I’m Here och Stone Cold Crazy – som Metallica senare gjorde en cover av och fick en Grammy för), ballader (Lily of the Valley och Dear Friends), ragtime (Bring Back That Leroy Brown) och till och med karibisk stil (Misfire). Det var ett innovativt album som introducerade nya ljud och melodimönster som senare skulle komma att raffineras i nästa album, A Night at the Opera.
Bohemian rhapsody kom först under sen höst/vintern 1975 på albumet A night at the opera.
Om A night at the opera kan man på wikipedia läsa:
Citat:
A Night at the Opera är det fjärde studioalbumet av den brittiska rockgruppen Queen, utgivet 21 november 1975 i Storbritannien och 2 december i USA. Albumet spelades in mellan augusti och november 1975 i Sarm East, Olympic, Rockfield, Scorpio, Lansdowne och Roundhouse Studios. Liksom de tre föregående albumen producerades detta av Queen tillsammans med Roy Thomas Baker.
Albumet var gruppens första att nå den brittiska albumlistans förstaplacering.[1] I USA nådde albumet plats fyra på Billboard 200, vilket vid tidpunkten var gruppens bästa placering i USA.[2] Freddie Mercurys låt Bohemian Rhapsody släpptes 31 oktober 1975 och blev Queens första singeletta i Storbritannien. Basisten John Deacons låt You're My Best Friend gavs också ut som singel och nådde plats sju.
På detta album bröt gruppen mönstret med att ha en låt skriven av Brian May som öppningsnummer. Mercury skrev liksom de tidigare albumen flest låtar, fem av de tolv låtarna skrevs av honom. Brian May kom härnäst med fyra låtar, medan Roger Taylor och John Deacon stod för en låt var. Bandet avslutade albumet med ett gitarrarrangemang av Storbritanniens nationalsång, God Save the Queen.
Namnet är taget från en film av Bröderna Marx, Galakväll på Operan (A Night at the Opera), precis som uppföljaren A Day at the Races.
Bohemian rhapsody kan man på wikipedia läsa:
Citat:
Bohemian Rhapsody är en låt från 1975, skriven av Freddie Mercury och inspelad av den brittiska rockgruppen Queen. Musikstilen varierar från a cappella till ballad, opera/musikal och hårdrock. Även rytmiken och dynamiken är mycket varierad genom låten.
Bohemian Rhapsody utgavs första gången på albumet A Night at the Opera och betraktas idag som en klassiker inom rockgenren. Låten släpptes även som singel, med I'm in Love with My Car som b-sida, och låg etta hela 9 veckor på englandslistan. Den är den enda låten någonsin som halkat ner från första plats (knuffades ner av ABBA:s Mamma Mia), men sedan kommit tillbaka till första plats (1991) i fem veckor.
Låten höll på att splittra gruppen efter ett royaltygräl som hade sin grund i att Freddie Mercury ogillade att kompositören av singelns b-sida, Roger Taylor, fick hälften av pengarna.
Att säga att Queens genombrott kom med Bohemian rhapsody stämmer alltså inte öht med verklgheten även om det absolut är deras mest kända låt.
OnT:Mellan Killer queen och Bohemian rhapsody borde han alltså haft bra mycket tid att köpa sig en glasflygel att bli avsugen vid. Den vetskapen förminskar inte låtens värde, men man känner ändå viss avsmak när man tänker på det - och tänker på det kommer man göra varje gång man hör den efter att man fått reda på det. Det kan jag intyga...
WASP kastade ut slaktavfall på publiken från scen. Gruppen Rockbitch kissar i ett kaffefilter och låter publiken smaka på det, sen väljer även Lucy The Slut ut en lycklig(?) kille ur publiken, ger honom en gyllene kondom och möter honom bakom scen för att... Du vet...
Har haft en polare som jobbat på Blue Vision (Porrbutik) i Stockholm.
Frekventa kunder:
T##my En#s#r#nd. Gillade runkbåsen. När polarn som så klart var nyfiken och opålitlig gick in o undersökte vad han senast tittat på efter det han hade gått var det ALLTID bajsfilm.
A####s T##el#. Hyrde ofta film där och många åt gången. Preferensen var mycket unga kvinnor... killen gillar teens helt enkelt...
Edit: detta e ju inte det vidrigaste jag hört någon kändis gjort naturligtvis, men jag tycker det är rätt roligt ändå.
A####s T##el#....... att du ens orkar skriva inlägget när man inte ens har någon idé om vem i helvete du menar.. Jävla mupp, Smisk på stjärten borde du ha
A####s T##el#....... att du ens orkar skriva inlägget när man inte ens har någon idé om vem i helvete du menar.. Jävla mupp, Smisk på stjärten borde du ha
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!