Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-06-04, 14:12
Medlem
Goggens avatar
Jag har ftt fr mig att jag ska ha ett fotbolls-spel s hr till VM. Egentligen r jag totalt ointresserad av fotboll, men vill minnas att jag hade sjukt kul med Fifa 98: World Cup. Hur som helst, vad gller p den dr fronten nu fr tiden? Jag sg att Fifa 2006: World Cup/Road to World Cup fanns ute, r de ntt att ha? Jag sitter med en 360 s spel till den alt. Xbox vore ju bra.
Citera
2006-06-04, 14:24
Medlem
Wait and Bleeds avatar
FIFA spelen r riktigt bra, men vill du ha en mer "arkad"-knsla ver spelet s slpps fotbollsklassikern Sensible Soccer i ny kostym ganska snart...har inte testat det men r det som det spelet som fanns i mitten av 90-talet som kommer det vara grymt kul.
Citera
2006-06-04, 14:45
Medlem
Sir Dwains avatar
bst r ju frsts Pro Evolution Soccer-serien, men om du inte r srskilt fotbollsintresserad r nog FIFA att fredra trots allt.
Citera
2006-06-04, 14:47
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
bst r ju frsts Pro Evolution Soccer-serien, men om du inte r srskilt fotbollsintresserad r nog FIFA att fredra trots allt.

Jepp, har hrt att den skall vara bra. PES till 360 kommer ju dock inte frrens 2007, men 5:an finns tydligen till Xbox. Men de r ganska advancerade? FIFA kanske r det bttre valet d.
Citera
2006-06-04, 15:16
Medlem
SuperMarios avatar
Annars hmtar du hem en lmplig Amigaemulator och drar igng Kick Off 2. Roligare n s blir det inte. Total Soccer 2000 till PC:n r helt ok ocks. En blandning av Kick Off 2 och Sensible Soccer.

Ska du inhandla ett spel till 360n, s br du ta det senaste FIFA-spelet: FIFA 2006 World Cup. Det r enklare n Road to World Cup, srskilt skottmomenten. Demon till bda finns att ladda ned via Marketplace p Xbox Live!

Obs! Pro Evolution Soccer 5 till den vanliga Xboxen, fungerar ven till 360n.
Citera
2006-06-04, 21:54
Medlem
Nya World Cup-spelet. Fantastiskt bra.
Citera
2006-06-04, 21:56
insomnias avatar
Ingen som vet var man kan ladda ner Fifa 98 : Road To World Cup?

Kmpat hela dan p DC, ingen med slots. Helvete vad svrt det ska vara.

Snacka om bra fotbollsspel. Vilka ml man gjorde i det spelet, direkt frn inkast, volley frn halva plan. Vilka minnen. P en gammal 133 mhz:are, spelet hackade, men det frstod jag inte frrn jag testat det p ngon annans dator. Eller jo, men det strde mig inte frrn jag testat det p ngons polares dator.
Citera
2006-06-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia

Kmpat hela dan p DC, ingen med slots. Helvete vad svrt det ska vara.

Snacka om bra fotbollsspel. Vilka ml man gjorde i det spelet, direkt frn inkast, volley frn halva plan. Vilka minnen. P en gammal 133 mhz:are, spelet hackade, men det frstod jag inte frrn jag testat det p ngon annans dator. Eller jo, men det strde mig inte frrn jag testat det p ngons polares dator.

Var det spelet dr man kunde spela gamla VM-finaler? Frn 1930 och framt typ.

Och dr mlisen kickade till kameran ibland?
Citera
2006-06-04, 22:05
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Var det spelet dr man kunde spela gamla VM-finaler? Frn 1930 och framt typ.

Och dr mlisen kickade till kameran ibland?

Jo, spelet var i sn dr gul-svart-vitt. Nr man spelade gamla matcher. Var det s eller inbillar jag mig?
Och det dr minns jag ocks rtt svagt. Ngot sdant minns jag faktiskt. Men mer att mlvakten kunda vara ordentligt klumpig och lta rullande bollar glida in mellan benen vldigt enkelt.

Otroligt sknt fotbollsspel.
Citera
2006-06-04, 22:05
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Jag har ftt fr mig att jag ska ha ett fotbolls-spel s hr till VM. Egentligen r jag totalt ointresserad av fotboll, men vill minnas att jag hade sjukt kul med Fifa 98: World Cup. Hur som helst, vad gller p den dr fronten nu fr tiden? Jag sg att Fifa 2006: World Cup/Road to World Cup fanns ute, r de ntt att ha? Jag sitter med en 360 s spel till den alt. Xbox vore ju bra.

Jag r otroligt frvnad ver Fifa world cup till 360'n. Det r mycket roligare n PES 5 tycker jag! PES 6 kommer med strsta sannolikhet vara bttre, men Fifa world cup r helt klart det bsta fotbollsspelet just nu. Obs, x360 versionen r mkt bttre n PC-versionen. Tv olika spel.
Citera
2006-06-04, 22:11
Medlem
Citat:
Jo, spelet var i sn dr gul-svart-vitt. Och det dr minns jag ocks rtt svagt.

Otroligt sknt fotbollsspel.

Exakt. Jo snygga ml kunde man gra. Det ljliga var ju att bollarna gick i krysset p mlet hela tiden... men snyggt var det! Brukade kra med Brasiliens gamla VM-lag och skjuta med Rivelino. Jvlar vilket skott han hade!
Citera
2006-06-05, 00:05
Medlem
Gizmokvacks avatar
Citat:

Jag tror att det var det frsta sportspelet jag gde till pc, h s underbart kul det var.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in