Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det är en vanlig missuppfattning att bara vita kan vara nazister.
Jackie Arklöv är ju känd polismördare och nazist.
Finns många.
Citera
2021-08-20, 15:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Är minde sannolikt att GM hade en specifik lärare i åtanke och att just den här läraren skulle vara ute i korridoren just då. Jag tror inte GM hade någon speciell plan alls. Mindervärdeskomplex blandat med ilska och frustration över något/någon på skolan. Hade han ett specifikt mål var BO bara ett hinder på vägen. BO tog tag i GM och vägrade släppa honom och då slog det slint för GM. Efteråt inser GM vad han gjort och går ut där han stöter på patrull bokstavligen talat.

Kan ju vara nåt så simpelt som mindervärdeskomplex eller svartsjuka.

Allt är ju bara spekulationer.

Men Hugo ser ut vara rätt kort. Han kanske gillade kanske nån tjej på skolan som uttalat sig i alltför positiva ordalag om Niklas (ja det är han som är offret enligt min källa som har barn som gått på Källeberg förra året) som defacto är en mycket snygg man, och enligt min källa så tyckte även en hel del av tjejena på skolan att N var snygg.
Citera
2021-08-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Var också inne på det spåret igår (FB) En gripen efter stor polisinsats på skola, Eslöv, 2021-08-19

Att GM är en nazist svenne är det knappast.
Ungen är psykopat säkert och beräknande. Han har klätt sig i väst med svenska flaggan och spelat vit maktmusik, om detta verkligen stämmer, för att få det att se ut som ett hlgerextremt dåd. Ungen är ju mer brun än vit själv!
Citera
2021-08-20, 15:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Pappan har nog gjort sitt bästa. GM har säkert blivit radikaliserad på någon högerextrem incelsajt.

Du tänker på Flashback?
Citera
2021-08-20, 15:43
Medlem
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ungefär så. Fast "neger" kan ge intrycket av afrikan. Men detta var någon slags miljöpartistisk lankes-hybrid.

Man kan riktigt höra hur Aftonbladet-hjonen agerade. -"Kan det ha varit vit-makt-musik? Nämndes Hitler i den där musiken som GM spelade i sina AirPods?"-
Humorn är obeskrivlig. Aftonbladet anser att länken till ”högerextremism” är glasklar eftersom ett barn i förbifarten trodde sig höra ett svagt ljud som barnet tolkade som ”nazistmusik” genom ett par hörlurar som satt i öronen på gärningsmannen. Så det är naturligtvis ”nazisterna” som ligger bakom och då i förlängningen ”Åkessons fotsoldater”, som något hjon i tråden skrev. Att gärningsmannen är babbe med två utländskt födda föräldrar som båda är miljöpartister tyder emellertid inte på någonting. Ren slump. Inget att fästa sig vid.

Hur finns det fortfarande någon normalbegåvad människa som tar svensk media på allvar? Iofs, medieskatten infördes eftersom ingen längre köpte svensk press men ändå… Ibland ser man ju nån som tar en Aftonbladet och lägger upp på kassabandet i mataffären. Hur är det ens möjligt?
Senast redigerad av Arkhamist 2021-08-20 kl. 15:45.
Citera
2021-08-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Eventuell ånger som uttryckts av GM ( även om den var standardformulerad ) kan kanske ha att göra med att det blev ”fel offer”. Eventuellt kanske GM uppskattade BO som lärare men angrep denna pga den upptrissade situationen.
Precis, det kan uppstå stor frustration om man vill gå någonstans men blir fasthållen. Och har han då den mindre bra "egenskapen" att när han blir ordentligt frustrerad så svartnar det totalt. Läraren kanske inte släppte honom förrän efter tredje hugget och då släppte frustrationen för GM som då såg vad han gjort.
Citera
2021-08-20, 15:46
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Men Hugo ser ut vara rätt kort. Han kanske gillade kanske nån tjej på skolan som uttalat sig i alltför positiva ordalag om Niklas (ja det är han som är offret enligt min källa som har barn som gått på Källeberg förra året) som defacto är en mycket snygg man, och enligt min källa så tyckte även en hel del av tjejena på skolan att N var snygg.

h*go gick i samma klass som en tjej med samma efternamn som n*klas. dennes dotter möjligen.
Citera
2021-08-20, 15:47
Medlem
Citat:

Korta killar, läs tomtar, med komplex brukar väl inte ge sig på längre män? Snarare slår de väl kvinnor?

"Defacto" snygg - subjektiv observation. Inte fakta.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
I våras var inte någon kniv inblandad. Den artikel från i våras, 210323, handlade om en elev i Eslöv som hade slagit till två lärare. Hoten med kniv skulle ha skett då eleven var 13 år, alltså två år sedan.

Det går säkert att hitta artiklarna om man söker på Google.

Aha, ja ursäkta, då missförstod jag vilken händelse du menade.

Tyvärr är det väl oklart, både gällande händelsen i våras och den som skedde för två år sedan, om det faktiskt rör sig om samma GM och de enda som kan bekräfta eller dementera den saken är väl användare med ordentlig lokalkännedom, vilka tyvärr lyser med sin frånvaro här i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag har dock svårt att tro att svarta skulle vara renodlade nazister. Rasist ja men inte nazist. Nazisterna ville ju utrota även svarta, alla som var av icke arisk rad, så varför skulle en svart person vara nazist? Då vill man ju utrota sig själv och sina likar!

GM verkar vara brun i dubbel bemärkelse.
Citera
2021-08-20, 15:48
Medlem
Citat:

Svartsjuka är också väldigt vanligt så det kan absolut vara ett motiv. Men känns lite långsökt att läraren skulle vara inblandad. Visst är slumpen en liten rackare men att just rätt lärare skulle vara den första läraren som GM stötte på känns för slumpmässigt.
Citera
2021-08-20, 15:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
h*go gick i samma klass som en tjej med samma efternamn som n*klas. dennes dotter möjligen.

Aha…ja man ju vet aldrig. Hoppas motivet kommer fram. Jag fick bara höra från min källa att N av såväl hennes dotter och andra skolkamrater ansågs vara, citat: ”skitbra och skitsnygg”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in