Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Inblandad tror jag inte. Min spekulation är att GM helt av egen maskin pga av svartsjuka t.ex gett sig på BO. Nån sorts mindervärdeskomplex tror jag spelar in. Han ser ju ut som en ca 150 hög liten tomte. Ingen normal person ikläder sig svarta militärkläder, hjälm, mask och gopro-kamera och hugger en lärare 3 grr och sen hävdar att han inte avsåg att döda…
Jag håller med. Det låter som att många i tråden redan försöker att förmildra brottet och hitta förklaringar som att det skulle vara synd om förövaren.
Ärligt talat tror jag att ungen är empatistörd rent psykologiskt med psykopatdrag eller pannlobsskadad pga hjärnskada.
Han har planerat dådet genom införskaffande av den utstyrsel han bar vid illdådet igår. Dessutom beslagtog polisen saker i två kassar.
Det var ingen impulshandling från ungens sida. Uttänkt, utstuderat agerande som han har planerat. Att det var första skoldagen var också planerat. Då förstör han skolstarten för många elever. En del kommer att lida av posttraumatisk stress i skolmiljön framöver. Så ingen slump att det inte skedde sista dagen på terminen.