Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
gav han underkänt kanske på nåt prov ?

prov första dagen ?
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Även om det inte sker ofta så är dessa attacker utförda av barn på skolor oerhört skrämmande. Historiskt så brukar det röra sig om en psykiskt störd individ som av en eller annan anledning flippat ur.

Man vill ju gärna skylla på någon eller något men förmodligen är det oerhört svårt att förebygga att barn utför såna här attacker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
oddsen att förövaren har utländsk namn (arabisk/Afgan) är mycket stor om jag får gissa vilt.
oddsen att offret är en vanlig svensk lärare är rätt så stor

Är inte säkert denna gång. Skelettmask, väst, planering o.s.v. får känslan att det inte är MENA denna gång.
Citera
2021-08-19, 11:58
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
oddsen att förövaren har utländsk namn (arabisk/Afgan) är mycket stor om jag får gissa vilt.
oddsen att offret är en vanlig svensk lärare är rätt så stor

I nuläget lutar det mot att GM är en svensk 15-åring.

Med tanke på hans ålder så lär vi inte få veta så mycket om honom.
Citera
2021-08-19, 11:58
Medlem
Tycks röra sig om en attack riktad mot enbart läraren. Han har inte attackerat några andra, trots att möjligheterna fanns.

Dispyt/konflikt med läraren.

Ingen ny Anton-historia
Citera
2021-08-19, 11:59
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Även om det inte sker ofta så är dessa attacker utförda av barn på skolor oerhört skrämmande. Historiskt så brukar det röra sig om en psykiskt störd individ som av en eller annan anledning flippat ur.

Man vill ju gärna skylla på någon eller något men förmodligen är det oerhört svårt att förebygga att barn utför såna här attacker.

beror väl på hur mycket du vill förenkla. när en tjej slogs ihjäl med en sten av en annan 15-åring i västerås för 10 år sedan var det likt ett vuxet svartsjukedrama. barn kan också agera "vuxet" och irrationellt. Allt handlar väl om förebyggande och samtal mest, tänker jag.
Citera
2021-08-19, 11:59
Medlem
Vi får nog aldrig reda på vad som hänt mellan eleven och läraren, det måste ju ha funnits någon utlösande faktor och något som legat och grott, inget sker av en slump. Naturligtvis får inte sådant här hända oavsett.
Citera
2021-08-19, 12:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat från Aftonhoran

Han hade på sig en skelettmask, en hjälm och vad som såg ut som en skottsäker väst.

I mina öron så låter det som en mörkhyad person då dessa har en förmåga att springa runt i skottsäker väst.

Hela utstyrseln låter som det var ett välplanerat anfall men konstigt att inte någon på skolan lyckas få fram vem personen var om det nu skedde med en massa vittnen i området. Är det dessutom en elev på skolan så kan det inte vara så knepigt att få fram vet det är.
Vi borde ha någon på skolan som också finns här i FB eller som har kontakt med någon där.
Citera
2021-08-19, 12:00
Medlem
Om det är blatteunge då kommer det vara som terrordåd eller något liknande. Är det Svenneunge då är det psykiskka problem osv.

Vilket som, synd man inte sköt ungjävel på plats
Citera
2021-08-19, 12:01
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Tycks röra sig om en attack riktad mot enbart läraren. Han har inte attackerat några andra, trots att möjligheterna fanns.

Dispyt/konflikt med läraren.

Ingen ny Anton-historia
Hur kan det gå så långt? Har eleven blivit trakasserad eller mobbad av läraren kanske?

För många fel på matteprovet? Men den grejen kan ju inte starta ett sådant vrede.
Citera
2021-08-19, 12:02
Medlem
Ljushyad GM minsann. Då passar det med signalement.
Citera
2021-08-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Några av barnen fick hjälp hos ett lokalt företag, rejäla tag som gör mig glad!

Läraren skrek först åt eleverna att de skulle springa bort mot McDonalds-restaurangen som ligger i närheten, men det kom folk från Biogaiafabriken intill och ledde in dem på deras område istället.

[...]

– Det kom elever och jag gick ner till skolan och hämtade om dem.. Många var i chock och det var viktigt att de kom in i värmen, säger Peter Persson, vd för Biogaia i Eslöv som lotsade eleverna rätt.

[...]

Anställda skickades iväg att köpa fika, bland annat frukostbullar till de uppskrämda skoleleverna.

Peter Persson var lugnet i stormen för eleverna där han posterat ut sig vid en av portarna och visade barnen till rätta.

– Jag har varit med om en del tidigare, säger han kort när Skånskan frågar om han har utbildning för detta.
Källa: https://www.nsk.se/2021/08/19/nagra-...enom-fonstret/

Bra jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in