Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 10:36
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella8686
Alla skolskjutningar utförs antingen av incels som ni här inne, eller nazistpojkar.

Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Min magkänsla säger mig att det är ett etniskt svenskt problembarn.

En gång på 1000 har ni rätt och jag vet att ni verkligen hoppas att det är en svensk. Men än engång så kommer ni bli besvikna och försvinna från tråden då det återigen handlar om ett importerat kulturproblem. Det är inte första och sista dessa jävla svin gör så. Skicka hem dom bara
Citera
2021-08-19, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalchas
Hmm, maskerad och med väst. Låter inte som MENA denna gång. Inte riktigt deras stil.

Har du sovit under en sten senaste tio åren kanske? Det låter precis som MENA drägg. Det är ju samma signalement som vi läser om varannan dag i tidningarna.
Citera
2021-08-19, 10:43
Medlem
IT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
En gång på 1000 har ni rätt och jag vet att ni verkligen hoppas att det är en svensk. Men än engång så kommer ni bli besvikna och försvinna från tråden då det återigen handlar om ett importerat kulturproblem. Det är inte första och sista dessa jävla svin gör så. Skicka hem dom bara
Jag hoppas ingenting. Men om det visar sig att den skyldige är en babbe så vore det enda rätta att utvisa honom. Men utvisning vet vi att det skulle aldrig ske, det skulle som mest bli några månaders ungdomsvård och sedan är han rehabiliterad...
Citera
2021-08-19, 10:43
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankantrettio
Att personen i sig har burit hjälm känns det mer som ett högerdåd, tragiskt oavsett...

Många tänker nog på bilden från Trollhättan, men det troligaste är väl att det nu handlar om en moppehjälm?
Citera
2021-08-19, 10:44
Medlem
Första tanken när man läste om hjälm och väst var Trollhättan.
Inspirerad är inte otroligt.
Vi får se helt enkelt, inte lönt att sitta och käbbla om vem som har rätt eller fel.
Citera
2021-08-19, 10:44
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Att personen i sig har burit hjälm känns det mer som ett högerdåd, tragiskt oavsett...

Jag har inte en aning om höger/vänster eller etnicitet och tänker att gissa eller fantisera inte gör nån glad så väntar tills man vet mer - MEN är hundraprocent på formuleringen "tragiskt oavsett" vilket är nåt man borde ta till sig.

Finns ofta en tendens att jaga bevis för en tes eller annan i allt som händer och missa det faktum att nån försökte attackera en skola och skadade en lärare. Att bortom olika ismer finns mänskligt liv och en verklighet - så vill applådera dig för det.
Citera
2021-08-19, 10:45
Medlem
Måste ju finns någon elev med konto här som kan verifiera.

Gissar på en svensk elev och en lärare som satt basic krav nu i början av terminen.
Någon som vet när första skoldagen va?
Citera
2021-08-19, 10:46
Medlem
Nintendokids avatar
Låter som en incel som har blivit galen
Citera
2021-08-19, 10:46
Citat:

Skyddsutrustning och hjälm tyder på att GM planerade lite större dåd än detta. Svårt att dra några politiska slutsatser oavsett etnicitet på GM eller offret. Men det låter onekligen inte som något oplanerat spontant knivdåd som ibland sker.
Citera
2021-08-19, 10:47
Medlem
Händelsen rubriceras som mordförsök. Med tanke på att det kan ha varit en kniv så vet vi ännu inte om läraren överlever. Anna Lind kämpade man med i ett dygn innan hon avled. Man får verkligen hoppas läraren överlever, men stickskador är inte att leka med då mkt invärtes går sönder som i sin tur leder till andra komplikationer
Citera
2021-08-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag har inte en aning om höger/vänster eller etnicitet och tänker att gissa eller fantisera inte gör nån glad så väntar tills man vet mer - MEN är hundraprocent på formuleringen "tragiskt oavsett" vilket är nåt man borde ta till sig.

Finns ofta en tendens att jaga bevis för en tes eller annan i allt som händer och missa det faktum att nån försökte attackera en skola och skadade en lärare. Att bortom olika ismer finns mänskligt liv och en verklighet - så vill applådera dig för det.
Håller med.

Invänta mer info. Rena gissningar och ogrundade försök att få det att passa in i ens egen världsåskådning hjälper ingen i tråden. Tänk om hela befolkningen skulle logga in bara för att säga vilken etnicitet de tror att gärningsmannen har.
Citera
2021-08-19, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingping123
Måste ju finns någon elev med konto här som kan verifiera.

Gissar på en svensk elev och en lärare som satt basic krav nu i början av terminen.
Någon som vet när första skoldagen va?

Eslöv började igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in