Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
Statistiskt har de rätt 7 av 10 gånger att det är etniska svenskar som ligger bakom. När det kommer till skolattentat är det 99% högerextrema eller incels. Vad ska vi göra åt dessa jävla svin, som redan är hemma?

Källa tack, kan du delge den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella8686
Alla skolskjutningar utförs antingen av incels som ni här inne, eller nazistpojkar.

Från 1982 till 2021 ser det ut såhär när det gäller masskjutningar.
Vita: 66 masskjutningar.
Svarta: 21 masskjutningar.
Latino: 10 masskjutningar
Asiater; 8 masskjutningar
Urfolk: 3 masskjutningar
Övriga: 16 masskjutningar

Så vita står för 53% av alla masskjutningar. Och 60% av befolkningen.

Men när det gäller enstaka offer i skjutningar på skolor är det mer jämlikt.
Citera
Medlem
Whitfieldss avatar
Hatar blatteriet, men jag antar av gärningsbeskrivningen att det är en svensk som tappat fattningen. Det följer ett statistiskt mönster som inte kan bortses ifrån.

Blattar våldtar, spränger, rånar, hotar, skjuter, säljer knark osv men detta är inte riktigt stilen, men vi får se. Självklart hoppas jag på att det är en afghan... men en svensk som beter sig sådär kan också vara en fin företeelse. Det betyder att det finns lite råg i ryggen på svenskarna, och att de kanske kan bjuda upp till motstånd i det inbördeskrig som komma skall.
Citera
Medlem
https://www.facebook.com/Kallebergsskolan/
Citera
2021-08-19, 10:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samme75
Mitt påstående. Jag ska va den första att be om ursäkt om jag har fel. De "attentat" eller större fall vi läser om så är det överrepresenterat av icke svenskar. Detta var unikt med Trollhättan då detta terrorbrottet begicks av en Svensk. De allra flesta trodde nog att Trollhättan begicks av en annan än Anton.

Så är det en "Kalle" den här gången så ger jag mig och erkänner direkt att jag hade fel.

Fel och fel. Ser det inte som en tävlan i att få ”rätt”

Men hur som helst, ”attentat” där en (fd.) elev mer eller mindre planlöst försöker skada elever och/eller lärare på sin skola är extremt ovanligt. Tror det bara skett ett par gånger i Sverige. Att två elever är i konflikt är något annat.

De första medieuppgifterna talar för att det är så den här gången (mask, väst, början av terminen) - snarare än ett personligt motiv riktat mot läraren.

Menar att underlaget är allt för klent för att gissa något vidare om GM:s ursprung. Men klart han kan vara bördig i Mellanöstern, och i så fall kan du väl känna att du har ”rätt”, antar jag.
Senast redigerad av Troian 2021-08-19 kl. 10:54.
Citera
2021-08-19, 10:55
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pivo73
Skolan ligger vid Berga i Eslöv (multikulti område).
Det är källebergsskolan som det är fråga om många elever från utanför stan. Hela Eslöv är multikulti. Rätt mycket wt på övriga.
Citera
2021-08-19, 10:56
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razoor
Eslöv började igår.
Nåja då höll det sig ju en dag längre än förra hösten då en elev hoppade från taket på gymnasieskolan första skoldagen.
Citera
2021-08-19, 10:56
Låt mig gissa. En ny Anton idiot som ger multikulti nya martyrer att gaslighta svenne med?

Jag önskar att jag aldrig föddes. Piss värld. Palme hånler ifrån helvetet.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-08-19 kl. 10:59.
Citera
2021-08-19, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razoor
Eslöv började igår.

Tack!
Helt otroligt att man hinner bli så kränkt på en dag att man känner att man behöver döda läraren. Kan det vara en elev som är avstängd och trodde han skulle få börja igen?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Det handlar om en högstadieskola. Att yra om incels och terrorister känns lite överilat om det handlar om en elev på skolan (vilket ändå får betraktas som troligt). Högstadiet är trots allt klass 7-9 och han är därmed troligen högst 15 år.

Lite oroväckande att polisen pratar om attentat, men vi får avvakta och se.
Citera
Medlem
pestloppans avatar
"En pojke under 18 år har gripits".

Märklig formulering! Benämns man "pojke" så är man väl per automatik under 18 år?!
Citera
2021-08-19, 11:00
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Mgm gripen, offer på sjukhus. Varför då dessa enorma avspärrningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in