Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-19, 11:51
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Då undrar man ju vad fan läraren kan ha gjort för att få en 15-åring att balla ur på detta vis.

gav han underkänt kanske på nåt prov ?
Citera
2021-08-19, 11:52
Medlem
Polisen får ju naturligtvis utredas också om man skjuter två skott för att varna en 15-åring. Kulor kan ju träffa oskyldiga.
Citera
2021-08-19, 11:52
Medlem
Detta spår kan kanske stämma, någon som har info om vilken skola händelsen med 14åringen och de två lärarna ägde rum?
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Tidigare i år:

https://www.skd.se/2021/03/23/eslovs...i-klassrummet/

Den avstängda eleven kanske var tillbaka och tog nya friska tag den här terminen?

2019:

https://www.skd.se/2019/10/22/elev-h...rare-med-kniv/
Citera
2021-08-19, 11:53
Medlem
EggBoxJuans avatar
Sydsvenskan:
Citat:
Enligt vittnen var pojken maskerad med en hjälm och försökte ta sig in i klassrummen, när läraren ingrep och blev knivhuggen.

Så det var någon inne i klassrummet som var det tilltänkta offret?
Och läraren kom emellan.
Citera
2021-08-19, 11:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Då undrar man ju vad fan läraren kan ha gjort för att få en 15-åring att balla ur på detta vis.
Personer med vanföreställningar behöver inte något alls egentligen, de kan bygga upp hotbilder eller andra saker att störa sig på helt på egenhand.
Sedan händer något som triggar gm, vilket kan vara något banalt.
Gissningsvis har läraren haft mycket att göra med gm och på så vis blivit måltavla.
Citera
2021-08-19, 11:54
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Vapen verkar det väl inte vara nån brist på med tanke på antalet skjutningar i år.
Du kan köpa en pistol för 5-10.000 i de flesta större städer idag.

Fortfarande inte att jämföra med USA, och det är yrkeskriminella som använder dessa i sverige. dom går inte i skolan. idag används dessutom samma vapen vid flera skjutningar p.g.a brist på vapen. men kämpa på du och sitt och sia. finland har slappare vapenlagar och dom har ändå bara haft nån skolskjutning. så nej, det kommer inte ske här alls. men säkert fler nazister med svärd vill skriva in sig i historian på något halvdant sätt som hermafroditen Anton i trollhättan.
Citera
2021-08-19, 11:54
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Jag gissar på tagit hans mobil ADHD barn fanns när både du och jag växte upp, och finns fortfarande.

Antingen är det en grav släng ADHD eller någonting djupt personligt. Jag menar han riktade ju bara in sig på läraren och struntade i eleverna fullständigt om jag förstått det hela rätt. Så jag undrar om det ens är ADHD i så fall. Han hade ju impulskontroll nog att enbart rikta in sig på läraren. Vilket bara gör det hela kusligare.

Någon form av psykos går inte att utesluta vilket som.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-08-19 kl. 12:10.
Citera
2021-08-19, 11:55
Medlem
Venators avatar
Några av barnen fick hjälp hos ett lokalt företag, rejäla tag som gör mig glad!

Läraren skrek först åt eleverna att de skulle springa bort mot McDonalds-restaurangen som ligger i närheten, men det kom folk från Biogaiafabriken intill och ledde in dem på deras område istället.

[...]

– Det kom elever och jag gick ner till skolan och hämtade om dem.. Många var i chock och det var viktigt att de kom in i värmen, säger Peter Persson, vd för Biogaia i Eslöv som lotsade eleverna rätt.

[...]

Anställda skickades iväg att köpa fika, bland annat frukostbullar till de uppskrämda skoleleverna.

Peter Persson var lugnet i stormen för eleverna där han posterat ut sig vid en av portarna och visade barnen till rätta.

– Jag har varit med om en del tidigare, säger han kort när Skånskan frågar om han har utbildning för detta.
Källa: https://www.nsk.se/2021/08/19/nagra-...enom-fonstret/
Citera
Medlem
PDetectives avatar
Är det här babbe-relaterat, eller är det en incel-situation?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Ett misslyckande från skolan som inte lyckats fånga upp en elev som uppenbart mått dåligt.
Även föräldrar borde ha tagit större ansvar för sitt barn, de om någon måste ju upptäckt tendenser till vad pojken utvecklats till.
Jag vet att det inte finns resurser till allt man kan önska inom skolan men det är ett område som är väldigt eftersatt.

Ett stort ansvar ligger hos vårdnadshavare. Om de inte samtycker till att sätta in div hjälp till eleven kan skolan inget göra
Citera
2021-08-19, 11:56
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zacc
En L*nd född 77 dog för mindre än en månad sen i Eslöv. Denna L*nd finns det domar på rattfylleri etc på. Släkt ? Om nu ryktet stämmer.
Det har jag tyvärr ingen aning om. Det är ju inget ovanligt efternamn
Citera
2021-08-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
oddsen att förövaren har utländsk namn (arabisk/Afgan) är mycket stor om jag får gissa vilt.
oddsen att offret är en vanlig svensk lärare är rätt så stor
Väldigt korkad gissning, även om den skulle visa sig vara rätt. Just i detta sammanhang med en troligen mobbad unge som får nog och ska hämnas på sina mobbare i skolan så är det oftast en vit kille. Det är afghaner och araber som står för mobbningen inte tvärtom.

Läraren har antagligen inte varit målet, eller åtminstone inte det enda målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in