Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-24, 00:15
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Det gör jag mer än gärna!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ed-709-procent

En av de mer oroande trenderna som rapportförfattarna kunnat identifiera är för övrigt det växande högerextrema terrorvåldet i Nordamerika, Västeuropa och Oceanien.

Uppgång märks även längst ut på vänsterkanten, men dåden är betydligt färre och mindre dödliga.

Säg till om du behöver mer lektyr

Det här är ju absurt, amerikanska AFA och BLM har bränt ner ett flertal citykärnor i megaupplopp, och Aftonbladet försöker hävda att det är högerextremt våld som är faran. Det skjuts mellan 50 och 100 negrer i Chicago varje helg av andra negrer. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg, i USA så fabricerar man numera lögner rakt ut och att man tar efter det i Sverige är vad man kan vänta sig.
Citera
2021-08-24, 00:29
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giftpaddan
Haha, kul fantasivärld ni lever i. Dom flesta människor tycker inte det är viktigt om en brottsling är mörkhyad eller ljushyad, däremot om den är motiverad av nazism eller inte.

Oj, vad du ljög för dig själv där (exakt som ni vänstervridna brukar göra).
Alla pratar ju om etnicitet vid brottslighet nu, hela skalan från höger till vänster.

Egentligen är det rätt absurt att se hur vänstern och media försökte rycka tag i halmstråt "ÄNTLIGEN en nazist" (alltid lika med högerextrem för media) för omväxlings skull i det extremt brottsdrabbade Sverige nu.
Visst omväxling förnöjer.

Men sen blev nazist-högerextrem-spåret lite komplicerat.
Det hade blivit evighetsartiklar om barnet haft SD-are till föräldrar, men nu visade det sig att det var Miljöpartister till föräldrar.
Nu är det rätt tyst i media.
Det kommer små slattar av sådant som kan ursäkta dådet, mer.

Och eftersom händelsen inte kölhalas i långbänk, så fattar folk att det kanske inte var en vit högerextremist med SD-föräldrar.
Det blev ju så tyyyst i media, trots uppgifterna om vit makt-musik i hörlurar.

Jag säger inte att killen inte skulle kunna vara högerextremist, och faktiskt är det lite underhållande att två vänsterextrema närt en högerextremist vid sin barm.
Jag ser gärna fler sådana scenarion, för det är bra om vi blir mer vaksamma mot faran i att ha vänstervridna föräldrar.

Jag har inte alls något emot att det är så att dessa Miljöpartist-föräldrar, har åsamkat ett högerextremt barn.

Föräldrarna har naturligtvis varit osunda i sina värderingar, som många vänsterextremister är, och detta har smittats på barnet.

De som är bäst föräldrar är de som är ärliga och raka, och det kan man knappast beskylla att vänstervridna för att vara (de är ofta falska och förljugna, och blundar för sanningen. Det är allt igenom en osund miljö för ett barn att växa upp i).
Senast redigerad av dialektiker 2021-08-24 kl. 00:46.
Citera
2021-08-24, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det här är ju absurt, amerikanska AFA och BLM har bränt ner ett flertal citykärnor i megaupplopp, och Aftonbladet försöker hävda att det är högerextremt våld som är faran. Det skjuts mellan 50 och 100 negrer i Chicago varje helg av andra negrer. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg, i USA så fabricerar man numera lögner rakt ut och att man tar efter det i Sverige är vad man kan vänta sig.

Som jag skrev tidigare är det statistik från 50 års terrormål, över 100000 fall.

Att två personer hamnar i bråk med dödlig utgång räknas inte som ett terrorbrott, det tror jag nästan att du förstår själv.

Att försöka ta sig in i amerikanska kongressbyggnaden borde räknas, men gör inte det.

Utöya räknas.
Skolskjutningar räknas oftast.
Citera
2021-08-24, 07:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giftpaddan
Haha, kul fantasivärld ni lever i. Dom flesta människor tycker inte det är viktigt om en brottsling är mörkhyad eller ljushyad, däremot om den är motiverad av nazism eller inte.

Ditt exempel med arklöv är ett sånt. Ja han var en hobbynynazist men brotten hade inget med rasism eller nazism att göra. De höll på råna banker och butiker och förövarna råkade vara högerextrema.
Citera
2021-08-24, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel

Aftonbladets journalister är i högsta grad AFA-vänner. De har aldrig varit objektiva och sanningsenliga när det gäller att skriva om kriminalitet kopplat etnicitet.
Citera
2021-08-24, 08:57
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Att killen antagligen tittat på tidigare skoldåd för att söka inspiration är knappast långsökt och det är ingen nyhet att många av dessa tillhör "alt-right"/incel/Darwinism-högern. Sedan att en femtonåring inte har någon sammanhängande politisk hållning är väl något som är rätt naturligt. Att han är "färgad" betyder inte att han inte kan ha försökt rättfärdiga sina dåd med tidigare personer som begått liknande brott.

Detta stämmer, dådet i Munchen var likadant då Ali Sonboly sköt ihjäl 8 pers, han var muslimsk iranier och inspirerad av Breivik
Citera
2021-08-24, 09:02
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Detta stämmer, dådet i Munchen var likadant då Ali Sonboly sköt ihjäl 8 pers, han var muslimsk iranier och inspirerad av Breivik

Fast nu var det ju det brunt barn som var förövare, han kanske var mer inspirerad av Che Guevara? Som ju gillade att nackskotta folk i fängelset.
Citera
2021-08-24, 09:48
Medlem
StefanRoefvens avatar
Kan ni diskutera invandringen i de trådarna som är till för att diskutera invandringen istället?

Jag vet, det är i princip omöjligt att inte komma in på det i brottstrådarna. Nästan alla grova brott begås ju av araber/syrianer/afrikaner.

Men här skulle det vara mer intressant att få veta mer om själva brottet?
Citera
2021-08-24, 10:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
GM är alltid offentlig, BO Sekretess. Oavsett vilken ålder GM har.
Tror inte det. Vi har sett både FUP & domar där gärningsmännen har varit sekretessbelagda. Det har varit i våldtäktsfall där gärningsmännen har varit under 15. Men den här killen är över 15.
Citera
2021-08-24, 10:22
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Medierapporteringen är restriktiv pga MGM:s låga ålder och pga att han var ångerfull efter attacken.

Detta tror jag inte. Låg ålder hos högerextrema GM brukar väl ofta ge större och mer ingående rubriker hos tidningarna.
Citera
2021-08-24, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Du har givetvis fel, men då åsiktsfrihet (nästan) råder i landet är det heller inget någon kan ta ifrån dig.

Jag har givetvis rätt
Citera
2021-08-24, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tror inte det. Vi har sett både FUP & domar där gärningsmännen har varit sekretessbelagda. Det har varit i våldtäktsfall där gärningsmännen har varit under 15. Men den här killen är över 15.

Domstol äger rätt att sekretessmarkera vilka de vill om de bedömer att det föreligger synnerliga skäl att göra det under en förundersökning. Personen som mördade en polis i Biskopsgården tidigare i år är ett exempel där man valde att göra så, även efter det att han häktades, trots att han var 17 år gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in