Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giftpaddan
Skillnaden är ju att mina spekulationer har en grund, medan dina bara är fritt påhittade som mot-spekulationer.

En mörk colombianska indier som nazist? Stabilt grund dina spekulationer har.
Citera
2021-08-20, 15:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Finns det film?
Någon i tråden har påstått det, men jag har inte sett något.
Citera
2021-08-20, 15:31
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulken44
Har med kläder med Sveriges flagga på.

Med tanke på hans etnicitet och politisk aktiva föräldrar känns han inte direkt som en Svensk patriot nasse

15 år, då gör man inte alltid som sina föräldrar.
Citera
2021-08-20, 15:31
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187

Samt kommunistföräldrar(MP) . AB får kämpa hårt för honom nu.
Citera
2021-08-20, 15:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Hoten mot både lärare och elever skulle enligt artikeln ha utövats med kniv. Så, om det är samma person, är gårdagens knivhuggning en eskalering av tidigare händelser. Det är väl lite symptomatiskt för vissa störda personer, att de går från värre till värst för att uppnå någon form av kick, ångestreduktion och/eller tillfredsställelse.

Inte så att jag misstror dig men var framgår det att kniv förekom även under händelsen i våras? Artikeln som hänvisas till är låst så allt jag kan läsa är de inledande meningarna där det framgår att en elev slog två lärare samt hotade dem och rektorn, men inget om knivar.
Citera
2021-08-20, 15:32
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Bra sammanfattning!

Stort tack till alla i tråden som hjälper till att rapportera off topic.

Hoppas polisen kommer med något mer matnyttigt snart, så det kan bli lite mindre spekulationer. Tvivlar dock på att de kommer släppa något den närmsta tiden.
Tackar, min teori är att han kan varit inspirerad av Trollhättan utan att vara nazze.
Citera
2021-08-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Samt kommunistföräldrar(MP) . AB får kämpa hårt för honom nu.

GM växte upp i en extremistmiljö (miljöpartiska miljön) kanske?
Citera
2021-08-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Är minde sannolikt att GM hade en specifik lärare i åtanke och att just den här läraren skulle vara ute i korridoren just då. Jag tror inte GM hade någon speciell plan alls. Mindervärdeskomplex blandat med ilska och frustration över något/någon på skolan. Hade han ett specifikt mål var BO bara ett hinder på vägen. BO tog tag i GM och vägrade släppa honom och då slog det slint för GM. Efteråt inser GM vad han gjort och går ut där han stöter på patrull bokstavligen talat.

Eventuell ånger som uttryckts av GM ( även om den var standardformulerad ) kan kanske ha att göra med att det blev ”fel offer”. Eventuellt kanske GM uppskattade BO som lärare men angrep denna pga den upptrissade situationen.
Citera
2021-08-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187

Det är en vanlig missuppfattning att bara vita kan vara nazister.
Citera
2021-08-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte så att jag misstror dig men var framgår det att kniv förekom även under händelsen i våras? Artikeln som hänvisas till är låst så allt jag kan läsa är de inledande meningarna där det framgår att en elev slog två lärare samt hotade dem och rektorn, men inget om knivar.
I våras var inte någon kniv inblandad. Den artikel från i våras, 210323, handlade om en elev i Eslöv som hade slagit till två lärare. Hoten med kniv skulle ha skett då eleven var 13 år, alltså två år sedan.

Det går säkert att hitta artiklarna om man söker på Google.
Citera
2021-08-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Jackie Arklöv, någon?

Var också inne på det spåret igår (FB) En gripen efter stor polisinsats på skola, Eslöv, 2021-08-19

Att GM är en nazist svenne är det knappast.
Citera
2021-08-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Eventuell ånger som uttryckts av GM ( även om den var standardformulerad ) kan kanske ha att göra med att det blev ”fel offer”. Eventuellt kanske GM uppskattade BO som lärare men angrep denna pga den upptrissade situationen.
Psykopater är snabba på att säga att de är ångerfulla. Det är tomma ord och snart begår de liknande handlingar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in