Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Påminner mycket om skolattacken i Trollhättan, läraren räddade nog livet på flera stycken minst.
Kanske, men det finns tecken som tyder på att GM faktiskt bara var ute efter honom.
Citera
2021-08-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Tror ni 15 åringen sitter anhållen nu?

Gäller samma regler för en 15 åring som en 25 åring? Vad gäller anhållning och häktning?

För häktning fordras åklagare. Ja det är samma regler.
Citera
2021-08-19, 15:15
Medlem
Citat:

Gäller samma regler för en 15 åring som en 25 åring? Vad gäller anhållning och häktning?
Oj, ja jag kan inte tänka mig att han är släppt på fri fot i alla fall.
Citera
2021-08-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Påminner mycket om skolattacken i Trollhättan, läraren räddade nog livet på flera stycken minst.

Nej enligt vittnen brydde han sig inte om eleverna utan gick på läraren.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
För häktning fordras åklagare. Ja det är samma regler.

Okej så man kan sitta anhållen 72 timmar samma dag man fyller 15? Men inte om man är 14 år?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Värdelös pressträff som vanligt.
Det sägs väl minimalt som vanligt. Ska man få reda på saker så får man höra med de nära området eller skolan. Inte polis och media.
Citera
Medlem
Farbaute666s avatar
Det är enbart prat om hur kommunen krishanterar nu. Lektionerna är inställa imorgon, lärarna är på plats från 09.00, eleverna kan vara där mellan 10-13 för stöd. Fältpersonal kommer att vara ute på kvällen, kyrkan ska också vara aktiv.

¤ Spontant hoppas jag att lärarna får det stöd de behöver också... en kollega till dem har ju blivit allvarligt skadad, attackerad av en elev på skolan. Med min erfarenhet som lärare, så vet jag att en del av personalen kommer att vara mycket omskakade...
Citera
Medlem
trillians avatar
Jag tänker lite "Ockhams rakkniv" här.

Är det inte en lågt hängande frukt att det är en muslim som blivit upprörd över något kring Mohamed-karikatyrer?
Skåne har väl traditionellt en ganska liberal syn på religionskritik och åldern stämmer bra in.

Kan mycket väl vara helt ute och cyklar med det är det jag tycker känns rimligast hittills.
Citera
2021-08-19, 15:17
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:

Man häktar inte gärna femtonåringar. Men man anhåller och häktat på samma grunder och vi så här allvarliga brott häktar man även så unga personer.
Citera
2021-08-19, 15:18
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Oj, ja jag kan inte tänka mig att han är släppt på fri fot i alla fall.
Snart så överförs han till ett ungdomshem (SIS?)
Citera
2021-08-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Dessutom så är varken han eller sonen svenskar.

Nu blev det helt plötsligt väldigt jobbigt för kulturmarxisterna. De satt verkligen och hoppades på att det skulle vara en vit "högerextremist".

Istället blev det deras värsta tänkbara scenario

Undrar vem det var som sonen skulle hugga ihjäl och varför?

Var det en SD-sympatisör? Hade han sagt någonting om Miljöpartiet? Det är faktiskt ett mycket möjligt motiv.

Det här ska bli intressant.
Politruktaleskvinnan för polisen är alldeles till sig i brallan.
Hon talar upphetsat om pågående ”dödligt våld” och ”kaotisk” situation med stor förtjusning
En gärningsman som ev. är ”halvsvensk”.
Det har inte hänt det senaste decenniet.
Sådana här händelser fast värre och med utländska gärningsmän brukar ju hända varje dag och vareviga dag effektivt tystas i media.
Nu har Aftonbladet redan basunerat ut nyheten på youtube.
Detta kommer att bli det nya ”Trollhättan” -fallet där bild och namn var ute långt innan personen var dömd. Och händelsen kommer att ältas i veckor och i år.
Glädjen hos Aftonbladet och Politruktaleskvinnan kommer dock fastna i halsen när det visar sig att GM har MP anknytning.
Senast redigerad av karanan 2021-08-19 kl. 15:22.
Citera
2021-08-19, 15:20
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Man häktar inte gärna femtonåringar. Men man anhåller och häktat på samma grunder och vi så här allvarliga brott häktar man även så unga personer.
Häktar gör man väl, men det blir annat än häktet?
Unga som är häktade skall väl i normala fall överföras till typ SIS-hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in