Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-19, 15:01
Medlem
Polisen ska hålla en pressträff nu: SVT Play
Citera
2021-08-19, 15:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Så inte Svensk, och en Miljöpartist till farsa. Ja såna måste ju få finnas också...då undrar man bara vad motivet var.

Om man nu får gissa, vilket väl är allt man kan göra än så länge, så skulle jag sätta mina slantar på att GM hade något otalt med en annan specifik elev, fick för sig att "göra upp" och läraren kom emellan med tragiska följder.
Citera
2021-08-19, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
"En pojke under 18 år har gripits".

Märklig formulering! Benämns man "pojke" så är man väl per automatik under 18 år?!

Nej man är ungdom under 18 och efter 15. Alltså någon som är 15 eller yngre.
Citera
2021-08-19, 15:06
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I det här fallet är det väl främst Miljöpartister som behöver förklara varför deras barn begår våldsbrott.

Dessutom så är varken han eller sonen svenskar.

Nu blev det helt plötsligt väldigt jobbigt för kulturmarxisterna. De satt verkligen och hoppades på att det skulle vara en vit "högerextremist".

Istället blev det deras värsta tänkbara scenario

Undrar vem det var som sonen skulle hugga ihjäl och varför?

Var det en SD-sympatisör? Hade han sagt någonting om Miljöpartiet? Det är faktiskt ett mycket möjligt motiv.

Det här ska bli intressant.
Citera
2021-08-19, 15:08
Medlem
Farbaute666s avatar
Polisen kom med många patruller, agerade efter PDV - pågående dödligt våld.

Det var kaosartat när de kom dit, de upprättade en stor avspärrning, som nu har flyttats för att göra undersökningar. Nu ska de börja med sin utredning, de förstår att det finns många frågor, men Polisen ber om tid och Åklagaren har tagit över förundersökningen.

Polisen kommer att försöka arbeta trygghetsskapande, eftersom många lokalbor är oroliga efter det som har hänt.
Citera
2021-08-19, 15:08
Medlem
okok1s avatar
Värdelös pressträff som vanligt.
Citera
2021-08-19, 15:09
Medlem
Soterns avatar
Vem är den knivhuggne läraren?

En skjuten i Helsingborg en knivattack i Eslöv. En vanlig dag i Skåne.
Citera
2021-08-19, 15:09
Medlem
Så snurrigt detta är. Killen är 15 år. Pappan är högt uppsatt politiker i Miljöpartiet. Och läraren som föll offer sägs vara miljöpartist. Eller röstar på miljöpartiet.

Vem kan reda ut detta, absolut inte jag.
Citera
2021-08-19, 15:12
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Så snurrigt detta är. Killen är 15 år. Pappan är högt uppsatt politiker i Miljöpartiet. Och läraren som föll offer sägs vara miljöpartist. Eller röstar på miljöpartiet.

Vem kan reda ut detta, absolut inte jag.

Lägg där till att alla bor i Eslöv?
Citera
2021-08-19, 15:13
Medlem
Då var inte gärningsmannen svensk som det verkar. Och pappan högt uppsatt miljöpartist. Men jag tror inte att läraren gick emellan för då skulle han inte ha blivit så svårt skadad.

Han var ute efter läraren helt enkelt.
Citera
2021-08-19, 15:13
Bannlyst
Tror ni 15 åringen sitter anhållen nu?

Gäller samma regler för en 15 åring som en 25 åring? Vad gäller anhållning och häktning?
Citera
2021-08-19, 15:14
Medlem
Påminner mycket om skolattacken i Trollhättan, läraren räddade nog livet på flera stycken minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in