Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 22:38
Medlem
Någon som har tillgång till sydsvenskan?

Är nästan säker på att det var där jag läste att ett vittne sagt att GM var ljushyad.

Bilden på MGM i tråden är definitivt inte en ljushyad person.

Vittnesmål ska tas med en nypa salt, men ändå.
Citera
2021-08-19, 22:39
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Killen är född i Sverige, har svenskt namn. Vid dådet lyssnade han på vitmakt musik och han hade svenska flaggan på sin väst.

Det klart killen är svensk även om han ser ut som en indier.
Haha han blir aldrig en Svensk om han ser ut som en Colombiansk -Indier, bara på papret.Då skulle alla vanliga Svenssons se ut som han.
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo 2021-08-19 kl. 22:41.
Citera
2021-08-19, 22:40
Medlem
Denna muhammad säger ju också att GM gick förbi alla elever och gick fram till första bästa lärare. Då kan man ju räkna bort politiska och religiösa motiv. Han hade agg mot just denna läraren eller lärare på skolan överlag
Citera
2021-08-19, 22:40
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
You can't make this shit up.

Fast... det är ju exakt det man kan!

Eller menar du att du inte tror på Muhammed när en journaktivist medelst alls icke ledande frågor har fått honom att säga att det "lät som vit makt-musik", till yttermera visso sådan där ordet "Hitler" ingår i librettot?

Konstigt att alla andra ungar som hittills har kommit med sina mer eller mindre fantasifulla vittnesmål inte har nämnt något alls om att det skulle ha spelats musik.

Nåväl, FUP will tell.
Senast redigerad av S-hund temporär 2021-08-19 kl. 22:44.
Citera
2021-08-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jasså jasså okej det förklarar jue saken till deras svenska namn, både föräldrarna har svenska namn och efternamn. Även pojken. Biologiskt är dem ju inte svenskar men dem räknas vell som svenskar endå då dem varit adopterade sedan dem varit små. Nåja. Spelar ingen roll nu skadan är skedd. Undrar verkligen vad som flugit in i pojken att hugga en lärare vid skolstart 🙄🙄🙄

Dådet har inget att göra med ras eller politik. Pojken var svår och problematisk i skolan och lärarna tog itu med det, därav hämnden från pojken.
Citera
2021-08-19, 22:42
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det här med incel och politiskt motiv tror jag inte på, killen är för ung. Missbruk, nån bokstavsdiagnos eller autism håller jag för troligare.

Troligen men de flesta med autism är dock vänligt sinnade.
Då tror jag mer på psykisk sjukdom.
Citera
2021-08-19, 22:43
Medlem
OweGbgs avatar
Är inte denna incident sammankopplad med dagens dåd?

https://www.skd.se/2021/03/23/eslovs...i-klassrummet/
Citera
2021-08-19, 22:45
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Media triggade på detta för att man hoppades att kunna kasta skit på vita människor.

På vilket sätt?
Länka gärna till aktuellt media du pratar om.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Är inte denna incident sammankopplad med dagens dåd?

https://www.skd.se/2021/03/23/eslovs...i-klassrummet/

Det har spekulerats om det tidigare men det är ingen som vet, vilket förmodligen har att göra med att det rör sig om så unga personer att sådant om annars skulle lämna spår i form av rättshandlingar inte gör det i dessa fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puffe1983
Jag kände ett behov av att klargöra att anledningen till att jag nämnde utseendet i form av eventuell etnicitet förutom det uppenbara i en gärningsmanna beskrivning inte är rasistiskt motiverat.

Tyvärr i dagens segregerade samhälle har det blivit väldigt viktigt för allmänheten att få veta en gärningsmans ras, trosuppfattning, etnicitet vid sådana här typer av grovt våld.

I en värld där mer och mer både mindre ovidkommande tyckes saker och globala händelser tycks ha sin grund i den politiska makt som styr så iallafall enligt min uppfattning så kan saker som det exempel jag skrivit här ovan vara en ledtråd till en eventuell bieffekt av det politiska spel som pågår i det dolda.

Jag vet att jag låter konspiratorisk och kanske tom uttrycker mig underligt. Min adhd gör att jag ibland avviker ifrån det jag ursprungligen skrev/talade om. Jag ber om ursäkt för det men jag förhoppningsvis så förstår iallafall en del av er.

Även om ni håller med mig eller inte.

Det är bara EnGodFörlorare och såna förlorare som tror du är nazist, GM var inte etnisk Svensk och det var bra att du redde ut det, alla tänkande människor minns att Arklöv inte heller var det, men Nasse var han nog ändå.
Politik är allt i en demokrati, och nollor här i tråden som tror att en 15-åring inte kan påverkas av politik även till den grad att en vegansk lärare drabbas av våld har bara inte fattat det.
Citera
2021-08-19, 22:46
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Verkligen. Det pratas om sverigeflaggor och vit maktmusik samtidigt ska GM enligt uppgift ha sydamerikanskt utseende. Klädsel, plats/tid och det faktum att han filmat liknar succide-by-cop/skolattack men annat talar mot att han varit efter särskilda personer.

Man kanske ska dra för stora växlar. Det lär ju knappast vara någon Brevik vi har att göra med. 15-åringar brukar inte vara speciellt smarta och han är väl av all att döma inte den smartaste av 15-åringar. Kanske hade han en beef med någon och tänkt plan hur skulle skada denna och komma undan med det. Sen blev det bara inte riktigt som han tänkt..

Det verkar mest sannolikt som att han var inriktad mot någon specifik - vanligtvis så brukar de som begår skoldåd ofta ha målet att döda så många som möjligt. I det här fallet så ska ett flertal vittnen sett honom och han ska ha gått förbi. Det finns heller inga rapporter om att han ska ha försökt ta sig in i klassrummen eller jagat andra.

Å andra sidan så kan det vara så att han fantiserat om det hela, men en lärare kom och störde, han började hugga, upptäckte att inget gick som scenariot i sitt huvud, fick panik och började fly.
Citera
2021-08-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ja, han ser definitivt inte svensk ut på klassfotot. Det syns att hans föräldrar är invandrare.
Förstår att så är fallet (men förmodligen ändå födda/uppvuxna här), men var har du sett bilden?
Klassfotot?
Ingen som vill lägga upp, med all respekt förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in