Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 18:31
Medlem
Ja, han ser definitivt inte svensk ut på klassfotot. Det syns att hans föräldrar är invandrare.
Citera
2021-08-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bison.axelkraft
Du förväntar dig på fullaste allvar att kommunen ska sitta o spekulera om det?
Så du menar att kommunen bör kalla det en olycka när det är ganska uppenbart att det en uttalad måltavla vilket indikerar planering. Han kund ha gett sig på eleverna vilka borde ha varit lättare att ge sig på men valde en specifik vuxen lärare.
Citera
2021-08-19, 18:34
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ja, han ser definitivt inte svensk ut på klassfotot. Det syns att hans föräldrar är invandrare.

adopterade, inte invandrare.
Citera
2021-08-19, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
`
Vad det egentliga syftet med detta dåd egentligen var oavsett om GM är inceldödsknarkar4channazist eller bara var ute efter en lärare. Mycket som inte hänger ihop här. Som det brukar vara så fort dylika dåd begås på skolor i Amerika. Alltid dessa "övningar" precis innan det händer osv. Vittnesuppgifter som snabbt glider isär också.
Nej. Verkligheten är komplicerad. Men du är alltså inne på att GM hade ett syfte och att detta är oberoende av vem han är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ndutu
Klart fan det har med politik att göra! Lärare har fått stå i skamvrån när kaosungar härskar i skolan, lättkränkta idioter har fått härja hur de vill i årtionden, klart fan ungarna anser att dom kan göra precis vad fan dom vill!
Nu pratar vi om mordförsök här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu

Finns väl i princip inget svenskt utseende.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Klokt och distinkt inlägg. Svenska flaggan är inte högerextremism. Det är svenska flaggan ; kort och gott !

Självklart är inte svenska flaggan i sig högerextremism.

Men det är ovanligt att folk går omkring med flaggor påsydda på kläderna om man inte sympatiserar åt det hållet. Gäller i alla länder möjligtvis med undantag USA och UK, deras flaggor är en sorts modesymboler.
Citera
2021-08-19, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nej. Verkligheten är komplicerad. Men du är alltså inne på att GM hade ett syfte och att detta är oberoende av vem han är?

Som sagt kan jag vara fullkomligt vilse med vad jag befarar. Jag tror mig inte veta något. Ser bara mönster som går igen och igen och igen vid sådana här händelser. Betyder inte att jag tror mig ha rätt.
Citera
2021-08-19, 18:38
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6.A.M.
Det har du förmodligen rätt i men personen är inte den enda som använder begreppet incel så det är inte irrelevant.

Visst är det så. Förmodligen har vissa helt enkelt har börjat använda ordet "incel" för att beskriva ensamma unga killar utan socialt umgänge, utan att reflektera över vad ordet egentligen har för innebörd.
Citera
2021-08-19, 18:40
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ang motiv: tvärtemot tycker jag att ”många knivar” och första läraren…tyder på ett planerat större dåd

” svartklädd och hade massa knivar på sig och en kamera på huvudet. Första läraren han såg gick han till attack mot. ”

https://www.expressen.se/kvallsposte...t-fortvivlade/

Det där citatet tror jag inte man skall värdesätta alltför högt rent utredningsmässigt. Först var det felstavat (jag minns t ex "camera") och särskrivet, men sedermera redigerat. Nästan som journalisten klistrade in text som han hittat på nätet, författad av en blatte eller svagbegåvat barn.

Hela citatet i dess nuvarande form:
En elev som går i sjunde klass på skolan såg gärningsmannen innan han gick till attack.

– Han var svartklädd och hade massa knivar på sig och en kamera på huvudet. Första läraren han såg gick han till attack mot.

Hennes lärare låste klassrummet och fönster så fort det hände, så att ingen kunde komma in.

– Jag trodde det var ett prank eller spel först. Killen som höggs skrek högt och polisen sköt två gånger. Mitt hjärta stannade, jag blev helt frusen och kunde inte röra på mig. Jag mår dåligt när jag tänker på det.
Sjundeklassaren såg att MGM hade "massa knivar på sig"? Attacken skedde så fort MGM fått syn på en lärare, varpå polisen (ditteleporterad?) sköt två gånger? Och så litet pinsam TV-dramatik i form av "mitt hjärta stannade" et c.

Nja, jag skulle gärna läsa redogörelser från något mer lucida vittnen, nedskrivna av någon som kan svenska. Hur det hela utspelat sig kronologiskt är t ex helt okänt än så länge.
Citera
2021-08-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6.A.M.
Jag tycker inte att man använda begreppet incel om en 15-åring. Då har man ju precis blivit byxmyndig. De flesta är oskulder i den åldern och många har inte haft ett förhållande.

singel och incel är inte samma sak.

På grund av internet tar många del av miljön och tankegångarna ändå. Incels håller till lite överallt tex i spelkanaler osv och sprider sin ideologi som kan påverka även unga tonåringar. Åtminstone ett inceldåd har utförts av en 17årig pojke.

Tycker iofs att alla borde lugna ner sig några hekto med spekulationerna men går inte att utesluta något.

Incel kulturen handlar främst om kvinnohat och att ha andra att skylla sina problem på inte att de inte får ligga.
Citera
2021-08-19, 18:44
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
I 99.9% av alla länder är man stolt över sitt land och sin flagga.
Kommunister har alltid varit stolta över sina flaggor.

Men det är alltså högerextremistiskt?

Du verkar ha svårt för att fatta. Vi är också stolta över vårt land och vår flagga. Givetvis.

Men den som går runt vardagligt på stan med en flagga påsydd på kläderna kan ofta uppfattas som högerextrem. Det gäller i de flesta länder (förutom USA och UK) och i vissa länder mycket mer än i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in