Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Ang motiv: tvärtemot tycker jag att ”många knivar” och första läraren…tyder på ett planerat större dåd
” svartklädd och hade massa knivar på sig och en kamera på huvudet. Första läraren han såg gick han till attack mot. ”
https://www.expressen.se/kvallsposte...t-fortvivlade/
Det där citatet tror jag inte man skall värdesätta alltför högt rent utredningsmässigt. Först var det felstavat (jag minns t ex "camera") och särskrivet, men sedermera redigerat. Nästan som journalisten klistrade in
text som han hittat på nätet, författad av en blatte eller svagbegåvat barn.
Hela citatet i dess nuvarande form:
En elev som går i sjunde klass på skolan såg gärningsmannen innan han gick till attack.
– Han var svartklädd och hade massa knivar på sig och en kamera på huvudet. Första läraren han såg gick han till attack mot.
Hennes lärare låste klassrummet och fönster så fort det hände, så att ingen kunde komma in.
– Jag trodde det var ett prank eller spel först. Killen som höggs skrek högt och polisen sköt två gånger. Mitt hjärta stannade, jag blev helt frusen och kunde inte röra på mig. Jag mår dåligt när jag tänker på det.
Sjundeklassaren såg att MGM hade "massa knivar på sig"? Attacken skedde så fort MGM fått syn på en lärare, varpå polisen (ditteleporterad?) sköt två gånger? Och så litet pinsam TV-dramatik i form av "mitt hjärta stannade" et c.
Nja, jag skulle gärna läsa redogörelser från något mer lucida vittnen, nedskrivna av någon som kan svenska. Hur det hela utspelat sig kronologiskt är t ex helt okänt än så länge.