Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 18:23
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Har jag påstått det då? Jag skrev att han beskrevs som ljushyad inte mörkhyad. Herre gud!

Du skrev som du gjorde för att du försökte få GM att framstå som svensk. Vi är inte korkade.
Citera
2021-08-19, 18:24
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Menar du att sossarna arrangerat dådet? En ung SSU:are kanske?

Jag menar ingenting. Jag har bara farhågor och funderingar. Får jag inte ha det?
Citera
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Men bilden hos Samnytt är väl en genre-bild?
Jo, antagligen om du menar den här: https://samnytt.se/wp-content/webp-e...-kniv.jpg.webp
Citera
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Han beskrivs inte dom mörkhyad av vittnen. På bild i Samnytt finns en blid på en vit arm.

Du måste väl ändå begripa att det är en genrebild, inte fotodokumentation av den aktuella händelsen? Ej heller använder Eslöv avregistrerade ambulanser från Eskilstuna, vilket man annars kanske kan tro om man tittar på samma bild och tar den för dokumentärt nyhetsmaterial.
Citera
2021-08-19, 18:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Skolan verkar ha haft någon form av övning/förberedelser för denna typ av händelse. Så när läraren skrek till så verkar det som att folk varit snabba på att låsa in sig i klassrummen.

Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Som jag förstod det greps han utomhus, hade varit osannolikt att polisen sköt inne i en full skolbyggnad

Okej, ja då kom han kanske inte åt fler än läraren och mötte polisen när han var på väg därifrån då.
Citera
2021-08-19, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Klokt och distinkt inlägg. Svenska flaggan är inte högerextremism. Det är svenska flaggan ; kort och gott !

I en del sammanhang kan den uppfattas som rasistisk/nazistisk.
Citera
2021-08-19, 18:26
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Jo, antagligen om du menar den här: https://samnytt.se/wp-content/webp-e...-kniv.jpg.webp

Ja, tänkte på skribenten som skrev att man såg en vit blodig arm och att det var GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag menar ingenting. Jag har bara farhågor och funderingar. Får jag inte ha det?
Farhågor och funderingar kring vad?
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingping123
Tycker det är märkligt att inga klasskompisar, grannar mm kommer till tråden och berättar vad han är för typ.

Skolkade han?
Duktig i skolan?
Flickvän?
Intressen?

det finns uppgifter i tråden om att den knivhuggna läraren ska ha kränkt MGM förra terminen, och att MGM ska ha uttalat sig om hämnd under sommarlovet. en vän till MGM:s storasyskon har också skrivit i tråden.
Citera
2021-08-19, 18:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Så för att sammanfatta vad vi vet just nu för nya läsare:

MGM - H*go J*ckson (* = U & A)
En person med mörk hudfärg (troligen columbianskt ursprung) och en pappa som är någonlunda högt uppsatt miljöpartist.

BO - N*klas V*desson (* = I)
En tillsynes trevlig lärare som verkar gillar veganism & träning.

Motiv: Oklart ännu. Mest troligt en konflikt med den drabbade läraren. Rasistisk motiv ' som många inom vänstern nu hoppas på - är långsökt då en vit man är den enda som skadades och det är en mörk person höll i kniven.

Skadeläge: En del i tråden påstår sig ha uppgifter om att läraren är avliden. Detta är inget som alls är bekräftat. Just nu försätter media skriva "allvarligt skadad" och offret ska ha/bli opererad under dagen.

Ang motiv: tvärtemot tycker jag att ”många knivar” och första läraren…tyder på ett planerat större dåd

” svartklädd och hade massa knivar på sig och en kamera på huvudet. Första läraren han såg gick han till attack mot. ”

https://www.expressen.se/kvallsposte...t-fortvivlade/
Citera
2021-08-19, 18:28
Medlem
Citat:
På bild i Samnytt finns en blid på en vit arm.

Du måste fan skämta med mig. Om du menar denna artikel så är du ju väldigt lättlurad (är du möjligtvis vänster, då att vara lättlurad är ett vanligt drag hos dem?):

https://samnytt.se/larare-knivhuggen-15-aring-gripen/

Det är en vit arm från en stock photo. Vet du inte vad ett stock photo är så googla det. 😂
Senast redigerad av dextrodammit 2021-08-19 kl. 18:31.
Citera
2021-08-19, 18:29
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Farhågor och funderingar kring vad?
`
Vad det egentliga syftet med detta dåd egentligen var oavsett om GM är inceldödsknarkar4channazist eller bara var ute efter en lärare. Mycket som inte hänger ihop här. Som det brukar vara så fort dylika dåd begås på skolor i Amerika. Alltid dessa "övningar" precis innan det händer osv. Vittnesuppgifter som snabbt glider isär också.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-08-19 kl. 18:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in