Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-04, 18:58
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Fan vad jag har gubbat till mig!
Hade det inte varit för att jag måste till jobbet och att min flickvän bor i en annan stadsdel så hade jag nog aldrig lämnat min lilla trivsamma etta. Jag trivs helt enkelt med att vara hemma numer, här har jag allt jag behöver som t ex dator och bredband, 32 tums platt-TV, stereodvd, rejält högtalarsystem till datorn och ett bra "hämta-hem-musik-och-film-program" eller vad fan det kallas? Limewire heter det i alla fall.
Jag har ett litet komplett kök och en rejäl micro stående alldeles intill datorn. Kylen, skafferiet och frysen är alltid välfylld med läcker mat såsom fryspizza, falukorv, piroger, makaroner, köttbullar, ännu mer fryspizza osv, osv.
Mina bokhyllor och klädgarderob är smockfulla med bra litteratur, musik, DVD-filmer, serietidningar lite annat smått och gott som förgyller vardagen.
Ett digert spritförråd på drygt trettio liter har jag också om jag nu skulle få för mig att bli berusad och cigarretter skickar jag efter limpvis på nätet. När jag känner för lite sol och frisk luft så går jag bara ut på min lilla balkong.

Dumt folk slipper jag också, ytterst få människor är välkomna hem till mig. Jag slipper springa på någon spännig jävla narkoman i köket, inga konstiga ungdomar som larvar omkring i för stora brallor och byfåneluva i min soffa, inga gnälliga och hysteriska fruntimmer, inga snäsiga expediter eller svettiga byggnadsarbetare, inga idiotiska chefer, inga fula människor, inga vackra människor, inga anorektiska, korkade och rakade silikonbrudar och inga gapiga och allmänt störiga medborgare överhuvudtaget. Det är lugnt och fridfullt, det enda som kan höras är mina snarkningar, klickandet från mitt tangentbord, musik ibland (min musik, inget idiotiskt "rapande", ingen larvig dagispop), micron plingar till ibland och talar om att min goda pizza är färdig och på min TV visas ständigt filmer som jag gillar.
Fan, hade jag haft en digitalkamera så hade jag tagit lite kort och bjudit in er till en sightseeingtur i min lägenhet.

M a o: Jag har allt som jag behöver hemma, alla mina behov tillfredsställs så vad mer behöver man? Varför lämna sitt trygga bo egentligen?
Känner ni likadant?
Citera
2006-06-04, 19:05
Medlem
On fires avatar
Njä jag gillar att ligga hemma och halvsova för det mest men det är alltid roligt att gå ut och se på nytt konstigt folk som man kan skratta åt. Men egentligen gillar jag att umgås träffa folk jag känner och kanske bara gå runt och umgås, prata skit eller nåt.
Citera
2006-06-05, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Fan vad jag har gubbat till mig!
Hade det inte varit för att jag måste till jobbet och att min flickvän bor i en annan stadsdel så hade jag nog aldrig lämnat min lilla trivsamma etta. Jag trivs helt enkelt med att vara hemma numer, här har jag allt jag behöver som t ex dator och bredband, 32 tums platt-TV, stereodvd, rejält högtalarsystem till datorn och ett bra "hämta-hem-musik-och-film-program" eller vad fan det kallas? Limewire heter det i alla fall.
Jag har ett litet komplett kök och en rejäl micro stående alldeles intill datorn. Kylen, skafferiet och frysen är alltid välfylld med läcker mat såsom fryspizza, falukorv, piroger, makaroner, köttbullar, ännu mer fryspizza osv, osv.
Mina bokhyllor och klädgarderob är smockfulla med bra litteratur, musik, DVD-filmer, serietidningar lite annat smått och gott som förgyller vardagen.
Ett digert spritförråd på drygt trettio liter har jag också om jag nu skulle få för mig att bli berusad och cigarretter skickar jag efter limpvis på nätet. När jag känner för lite sol och frisk luft så går jag bara ut på min lilla balkong.

Dumt folk slipper jag också, ytterst få människor är välkomna hem till mig. Jag slipper springa på någon spännig jävla narkoman i köket, inga konstiga ungdomar som larvar omkring i för stora brallor och byfåneluva i min soffa, inga gnälliga och hysteriska fruntimmer, inga snäsiga expediter eller svettiga byggnadsarbetare, inga idiotiska chefer, inga fula människor, inga vackra människor, inga anorektiska, korkade och rakade silikonbrudar och inga gapiga och allmänt störiga medborgare överhuvudtaget. Det är lugnt och fridfullt, det enda som kan höras är mina snarkningar, klickandet från mitt tangentbord, musik ibland (min musik, inget idiotiskt "rapande", ingen larvig dagispop), micron plingar till ibland och talar om att min goda pizza är färdig och på min TV visas ständigt filmer som jag gillar.
Fan, hade jag haft en digitalkamera så hade jag tagit lite kort och bjudit in er till en sightseeingtur i min lägenhet.

M a o: Jag har allt som jag behöver hemma, alla mina behov tillfredsställs så vad mer behöver man? Varför lämna sitt trygga bo egentligen?
Känner ni likadant?

du får väl investera i en kamera, verkar ju vara det enda du saknar
Citera
2006-06-05, 00:19
Medlem
Jag är bara 23 och är redan så där Grymt skönt att vara gubbe.
Citera
2006-06-05, 00:24
Bannlyst
Absolut. Efter åratal av hamstring av diverse filmer, böcker, vin och whiskey så har man insett det himmelska med att kunna koppla av. Bara idag tex så hade jag en heldag med Sopranos och slappade ömsom i soffa eller sängen.
Kollade lite på internet och lyssnade på musik. I dagens samhälle tror jag man stressar för mycket och inte inser hur fantastikt bra man har det i hemmets vrå. Vore det inte för enstaka matinköp och proviantering skulle jag inte vilja lämna mitt hem. Sol finns på ballkong eller altan. Dessutom att få vara själv. Jag har inget behov av att springa hemma hos folk eller på stan för att fika.
Krogen är jag ypperligt trött på då jag redan haft snart 20 år av fyllor, raggningar och Gud vet vad. Sport ses på TV.
Citera
2006-06-05, 01:39
Medlem
brobbans avatar
Har det ganska bra där jag bor men skulle aldrig få för mig att vilja häcka här jämt och ständigt... skulle aldrig palla bo i lägenhet hela livet heller för den delen. Ska ha ett fint hus med en härlig trädgård där jag kan gå runt barfota och njuta
Citera
2006-06-05, 01:46
Bannlyst
Jag håller med. Jag är själv ingen direkt social person (innerst inne ser jag de flesta människor som fullkomliga idioter) och därför är jag inte direkt angelägen att lära känna nya människor. Jag har några enstaka kompisar som delar mina intressen, det räcker. I övrigt så tillbringar jag största delen av dygnet inne på mitt arbetsrum. Jag har en stor fet skinnfåtölj och läslampa i en läshörna á la engelsk herrklubb, en lika stor kontorsstol i mjukt skinn, en ypperlig dator som står igång och öser in film och talböcker dygnet runt som jag sedan avnjuter på min plattskärm. TV finns också, men den är oftast stängd eftersom det nästan bara är skit som sänds på burken. Jag har dessutom närmare ett par tusen böcker travade i sju stora jättestora bokhyllor och orkar jag inte läsa själv så har jag en laddad MP3-spelare med någon intressant talbok. Vill jag äta finns kylskåpet inom räckhåll och vill jag knulla så är tanten oftast hemma. Sprit dricks ibland och då nästan uteslutande ensam. Jag ogillar att supa med andra eftersom jag inte orkar spela det sociala parmiddagsspelet och lyssna på historier om grannarnas barns framgångar eller bekantas nya chefsjobb. Jag skiter högaktningsfullt i deras liv, jag är enbart intresserad av mig själv och mina egna syften. Jag är och förblir en enstörig jäkel och det värsta är att jag trivs med det.

Man hör alltid att folk hävdar att den sociala kontakten är viktig, att träffa folk. Jag märker inte av det alls. Vill jag diskutera så duger det utmärkt att exempelvis gå in och tjafsa av sig med någon här på FB.

// Roger P.
Citera
2006-06-05, 02:04
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Aldrig lämna hemmet!

Du har ordnat det smart för dig.
Hoppas att du håller grannarna
kort.

Det finns inget dummare än att
höra följande:
"Jag vill syssla med nåt där man
har mycket med folk att göra
".

Folk gör sig bäst via nätet. Det vet
man efter att ha avverkat jönsar i
parti och minut. Exit via en knapp-
tryckning är en teknikens gudagåva.
Citera
2006-06-05, 14:08
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Ådärkomdenja & Roger Persson:

Citat:
Det finns inget dummare än att
höra följande:
"Jag vill syssla med nåt där man
har mycket med folk att göra".

Citat:
Man hör alltid att folk hävdar att den sociala kontakten är viktig, att träffa folk. Jag märker inte av det alls. Vill jag diskutera så duger det utmärkt att exempelvis gå in och tjafsa av sig med någon här på FB.

Ha! Ha! Jag kunde jävlar i mig inte ha uttryckt det bättre själv!
Citera
2006-06-05, 15:18
Medlem
Nystroms avatar
Känner själv igen mig i det ni skriver. Tycker också det är skönt att bara sitta inne och ta det lugnt. Inget konstigt med det skönt att slippa folk bara.
Citera
2006-06-06, 05:32
Medlem
Fetknoppens avatar
Sitta hemma och ta det lungt är det bästa som finns.

Jag har aldrig begripigt mig på folk som jämt och ständigt ska invadera det lokala kaffehaket för att därefter sitta i flera djäobla timmar och umgås med andra hurtfriska dårar.
Citera
2006-06-06, 11:40
Medlem
Jag känner lite som dig, jag går dock ut främst för att jag vill ha mer. Ännu är jag inte nöjd med prylarna jag lyckats samla på hög, en platt TV, lite nya spelkonsoler, en till skärm till datorn, finns mycket kul saker jag "behöver" =) Sol behöver jag också gå ut för att få, saknar balkong men kan leva utan det då jag istället har alla fönster åt norr så har aldrig sol som skiner rakt på mig när jag sitter vid burken/vid TVn =)

Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Folk gör sig bäst via nätet. Det vet
man efter att ha avverkat jönsar i
parti och minut. Exit via en knapp-
tryckning är en teknikens gudagåva.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera