2021-08-26, 22:49
Medlem
År 1996 den 24:e april mördades Krzysztof Mattsson i trapphuset när han skulle lämna sin lägenhet på morgon då han sköts till döds.

Drygt två månader tidigare, hade Krzysztof utsatts för ett mordförsök med samma tillvägagångssätt. Men den gången klickade vapnet varpå Krzysztof lyckades undkomma sin mördare.

Efter det första mordförsöket gjorde Krzysztof ett reportage med efterlyst tillsammans med sin sambo där de berättade om händelsen. Men kort därpå blev Krzysztof ändå mördad.

Jag har försökt sökt fakta om detta mord men hittar just inte mycket. Någon annan som sitter på info, blev någon dömd för mordet på Krzysztof?

Länk till reportage i efterlyst som släpptes efter mordet: https://youtu.be/EYFiUWLeBTA
Citera
2021-08-30, 18:09
Medlem
Hittade ett annat inlägg på forumet där det påstås att hustrun ska ha varit misstänkt som inblandad i mordet och att det ska ha varit ett svartsjukedrama.

Citerat från det andra inlägget:
Datum:: 1996-04-24
Brottsort/adress: Stockholm/Sundbyberg/Örsvängen
BO: Krzy$ztof Tadeu$z Matt$$on
Född: 1971-10-04 i Polen
Händelse: BO sköts till döds i trappuppgången utanför sin lägenhet. Motivet tros ha varit ett svartsjukedrama
MGM:Mannens fru blev häktad

Länk till inlägg: (FB) Skjutningar med dödlig utgång i Sverige 1984-2018

Någon som vet utgången i detta, blev frun dömd?

Måste säga att inga misstankar väcks, från min sida, när jag ser frun i inslaget från efterlyst berätta om händelsen.
Citera
2022-09-05, 08:46
Medlem
Bumpar denna. Vore intressant med någon typ av uppdatering eller insyn i vad som faktiskt hände i det här fallet.
Citera
2022-09-10, 22:52
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Hittade ett annat inlägg på forumet där det påstås att hustrun ska ha varit misstänkt som inblandad i mordet och att det ska ha varit ett svartsjukedrama.

Citerat från det andra inlägget:
Datum:: 1996-04-24
Brottsort/adress: Stockholm/Sundbyberg/Örsvängen
BO: Krzy$ztof Tadeu$z Matt$$on
Född: 1971-10-04 i Polen
Händelse: BO sköts till döds i trappuppgången utanför sin lägenhet. Motivet tros ha varit ett svartsjukedrama
MGM:Mannens fru blev häktad

Länk till inlägg: (FB) Skjutningar med dödlig utgång i Sverige 1984-2018

Någon som vet utgången i detta, blev frun dömd?

Måste säga att inga misstankar väcks, från min sida, när jag ser frun i inslaget från efterlyst berätta om händelsen.
Jag får inte heller några konstiga vibbar av henne, det skulle förvåna mig väldigt om hon varit inblandad på nåt sätt.
Idag är hon gift, högutbildad och lever ett mycket ordnat liv, så nej.

Frågan kvarstår dock , vem o varför mördade Krysztof. Min gissning är att det bottnade i ouppklarade affärer från Polen. Det satt ju en som var misstänkt, nån som vet vem det var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in