Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-27, 05:43
Medlem
https://www.google.com/amp/s/www.foo...ld-you-buy-it/

Denna r verkligen intressant. Anser jag d.
Sjlv r jag ny inom omrdet och r under utbildning men lr mig under tiden. Kpte Terra fr ett tag sedan och nu har den stuckit upp i vrde och ingen r gladare n jag.
Vad tycker ni om Luna?
Citera
2021-08-27, 08:12
Medlem
se_dr...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiffers
https://www.google.com/amp/s/www.foo...ld-you-buy-it/

Denna r verkligen intressant. Anser jag d.
Sjlv r jag ny inom omrdet och r under utbildning men lr mig under tiden. Kpte Terra fr ett tag sedan och nu har den stuckit upp i vrde och ingen r gladare n jag.
Vad tycker ni om Luna?

Jag har sjlv inte Luna men hrt mnga kunniga prata positivt om projektet. Jag kan ha fel, men jag tror den rider p NFT vgen s r det upp till var och en att avgra om NFT r ngot fr framtiden eller inte.

r du nybrjare skulle jag rekommendera BTC. Vill du utbilda dig s brja med ETH s tcker du in 70% av alla potentiella usecase fr framtiden. Funkar inte ETH s ser jag inte att nsta lager tokens s som Terra/Luna kommer fungera, dremot s kan Terra/Luna faila utan att ETH pverkas, om du frstr vad jag menar.

Det kan finnas mer gains att hitta gems tidigt, men en nybrjare kommer aldrig hitta dessa (missfrst mig rtt).

Bli att inte bli kr i en coin (eller influenser). Ser mnga som gr bra pengar p en token, men vgrar slppa den och lta sig vertalas nr det kommer resonemang att den egentligen r vrdels.

Backas en coin endast 1st influencer s akta dig fr sekt-effekten. Hitta kritik frn andra och utvrdera alla synpunkter. r det 1 som shillar en coin, men du hittar 10 som kritiserar den s...ja du fattar.
Senast redigerad av se_dr... 2021-08-27 kl. 08:20.
Citera
2021-08-27, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag har sjlv inte Luna men hrt mnga kunniga prata positivt om projektet. Jag kan ha fel, men jag tror den rider p NFT vgen s r det upp till var och en att avgra om NFT r ngot fr framtiden eller inte.

r du nybrjare skulle jag rekommendera BTC. Vill du utbilda dig s brja med ETH s tcker du in 70% av alla potentiella usecase fr framtiden. Funkar inte ETH s ser jag inte att nsta lager tokens s som Terra/Luna kommer fungera, dremot s kan Terra/Luna faila utan att ETH pverkas, om du frstr vad jag menar.

Jag har kpt lite utav varje efter raset i maj.
Kanske jag har tagit mig vatten ver huvvet nu.
Hur lite vet folket om NFT? Eller r det bara nytt och skrmmande fr dem tror du? Kanske nd r vrt att ha kvar Terra/Luna. Jag r mer ute efter att ha kvar mina coins lnge s kanske mina barn kan ta ver dem.
Citera
2021-08-27, 14:21
Medlem
se_dr...s avatar
Citat:
Hur lite vet folket om NFT? Eller r det bara nytt och skrmmande fr dem tror du? Kanske nd r vrt att ha kvar Terra/Luna. Jag r mer ute efter att ha kvar mina coins lnge s kanske mina barn kan ta ver dem.
Kan du hlla utan att bli superstressad av om dom skulle g ner 10%-30% s fr all del. Uppsidan r s mycket strre n nersidan p mycket inom krypto.

Frgar du mig, s r jag bara sker p att Bitcoin r en bra investering p 5+ rs sikt.
Ethereum har fortfarande odds fr sig vrd att spela p, men jag personligen r inte lika sker.

Nr det gller vriga alt-coins s tror jag att 80% av det som ligger topp 100 idag inte finns inom topp 100 om 5 r.

S med detta sagt, s skulle jag inte rekommendera ngon att investera i ngot annat innan dom brjat med Bitcoin. Men du fr benchmarka denna sikt med andras sikter och bilda dig en egen uppfattning.
Citera
2021-08-27, 14:44
Medlem
se_dr...s avatar
Citat:
Kan du hlla utan att bli superstressad av om dom skulle g ner 10%-30% s fr all del. Uppsidan r s mycket strre n nersidan p mycket inom krypto.

Frgar du mig, s r jag bara sker p att Bitcoin r en bra investering p 5+ rs sikt.
Ethereum har fortfarande odds fr sig vrd att spela p, men jag personligen r inte lika sker.

Nr det gller vriga alt-coins s tror jag att 80% av det som ligger topp 100 idag inte finns inom topp 100 om 5 r.

S med detta sagt, s skulle jag inte rekommendera ngon att investera i ngot annat innan dom brjat med Bitcoin. Men du fr benchmarka denna sikt med andras sikter och bilda dig en egen uppfattning.

Det hr m "fungera" idag, men om det hr r framtiden s vet jag inte om jag vill leva i den framtiden
https://twitter.com/inversebrah/stat...010624/photo/1
10 000 sek i utropspris fr ngons piss?
Senast redigerad av se_dr... 2021-08-27 kl. 14:56.
Citera
2021-11-12, 19:20
Medlem
DigGaNs avatar
Securities and Exchange Commission v. Terraform Labs PTE, Ltd. and Do Kwon, No. 21-mc-810 (S.D.N.Y filed November 12, 2021)

Citat:
The Securities and Exchange Commission announced that it has filed an action against Terraform Labs PTE, Ltd., and its co-founder and CEO, Do Kwon, seeking an order directing them to comply with investigative subpoenas for documents and testimony. Terraform Labs launched the Mirror Protocol in 2020, through which users may create and trade digital assets referred to as mAssets that "mirror" the price of U.S. securities, and obtain Mirror's "governance tokens" referred to as MIR tokens.

Citat:
According to the filing, however, despite numerous attempts to negotiate with counsel, Terraform Labs and Kwon have refused to produce any documents and Kwon has failed to comply with the testimonial obligations.

https://www.sec.gov/litigation/litre...21/lr25262.htm
Citera
2021-12-03, 23:52
Medlem
Slde av 100% av LUNA p $68.6 . Ska rotera till MATIC tror jag.
Citera
2021-12-04, 00:29
Medlem
Citat:

Ethereums market cap r ungefr hlften av bitcoins.. Klart ethereum inte r lika sker som btc.. Men att Eth rtt s jvla skert om du frgar mig
Citera
2021-12-04, 00:46
Medlem
Citat:

NFT r korkat som fan men att det r framtiden r en sak som r sker..
NHL kort var s poppis nr jag va liten, varenda unge samla p pokemonkort och inom gaming kan nog nft bli hur stort som helst.. Kolla bara p alla battleroyal spel, helt gratis men alla kper skin olika vapen bundles .. folk r helt besatta i att vara "unika" och betalar bra fr att vara det. Just drfr alla BR spel har varit strsta pengakossorna genom tiderna.. samma gller LOL, spelet r gratis nd betalar folk fr skit... Vad det gller NFT och lng sikt s finns det i princip inget som heter det. Det som r hett idag kan vara borta imorgon. Till och med dom mest konservativa valen som enjin r rtt s risky... Volaliteten r helt galen.. Men det betyder ocks att hr finns strst vinster att hmta eller frlust.. Men om du r som jag och letar efter stora snabba vinster s r meraverse i perfekt lge att g in.. personligen hller jag aldrig mer n 3-4 veckor inom nft gaming. Hellre vinst n ingen vinst ..
Man ska aldrig bada greedy..

Terra luna r iof defi och absolut ett bra kort att g in lng p. Det r vl mer en frga om hur mycket man ska g in med snarare n om.. max 2% tycker jag r rimligt om portfljen r inom 0 - 1 miljon. ver det s brjar nog 2 % bli lite hgt . G in nu r dock frsent.
Senast redigerad av HejFrans 2021-12-04 kl. 00:52.
Citera
2022-01-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
G in nu r dock frsent.

Bra inlgg, men just den meningen kper jag inte.
Vrdigt smart att skapa ett stable-coin med ekonomiskt styrd tillgng istllet fr att lsa upp riktiga dollar.
Att spara stablia UST med nstan 20% rnta r p grnsen till oslagbart fr den risk-ovillige. Vilken bank skulle liksom kunna konkurrera? S lnge de kan hlla den nivn i volatila tider torde market cap ka vilket i sin tur mycket vl kan innebra att den risk-villige kan kamma hem nnu mer genom staking av LUNA.
Citera
2022-01-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Slde av 100% av LUNA p $68.6 . Ska rotera till MATIC tror jag.
Slde LUNA liiiite fr tidigt. LUNA gick till $100 efter att jag slt.
Roterade till FTM, inte MATIC.

FTM entry: $1.58
FTM idag: $3 (90%+)
LUNA idag: $82 (tjnade allts 71% p att rotera till FTM so far)

Har ni LUNA s rotera till MATIC eller FTM nu It's not too late!
Citera
2022-01-15, 13:25
Medlem
Det r inte frsent att kpa LUNA!!! jag kper luna nstan varje dag. och sen lgger jag in det som colleteral p Anchorprotocol och tar ut ett ln p dem och kper mer luna. LUNA kommer kosta 1000$ inom ngot r. s allt under 100$ r billigt och en smart investering. Har kpt luna sedan det kostade 4$.

Ls p om kopplingen mellan UST och LUNA och hur lunas tocenomics r uppbygd s ska ni se att luna kommer vara en top 3 krypto inom ngra r. tget har bara brjat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in