• 1
  • 2
2021-08-29, 07:29
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-i-helsingborg

Ny skottlossning. Få uppgifter än så länge, men det ska tydligen ha skett mitt på öppen gata i Helsingborg inför massor med kroggäster och vittnen.

Vad fan är det som händer egentligen? Det är ju skottlossningar VARJE dag nu? Vad behövs det för att Sverigedemokraterna får 51% egentligen? Jag tror inte ens vanligt folk kommer rösta på SD om så det sprang runt talibaner på gatorna men man kan ju alltid hoppas att folk börjar tänka långsiktigt för sitt land innan det är för sent.

När vaknar folket och börjar rösta på partier som vill göra något åt detta? Fattar inte folk att detta kommer förstöra hela samhället snart?
* Försäkrings Premier går upp.
* Sverige omskrivs i utländsk media och rasar i listor som leder till försämrad Svensk export, utländska intressen drar sig från att investera i Sverige
* Den psykologiska effekten detta har på hela landet går ju inte ens att räkna på. Det psykiska måendet blir sämre överlag, man kan knappt gå ut snart utan att faktiskt riskera att bli vittne/drabbad
* Kostnader skenar för lag och ordning, fler platser på fångelse…

Orkar inte lista fler punkter men allting är väldigt negativt. Vill ni att era barn växer upp i det landet vi läste om i skolan som världens bästa eller vill ni att det ska bli som i USA med en utstött befolkning, enorma etniska klass skillnader, privatiserad sjukvård och skola?

Jag vet vad jag ska rösta på och det är SD. Det behövs en rejäl jävla förändring under alla stenar i samhället nu. Exakt allting behöver stramas åt och det snabbt.

Vad tänker ni?
Citera
2021-08-29, 07:38
Medlem
aTIVeLTos avatar
Spelar ingen roll om SD får 100%. Det som krävs är inte minskad invandring, det är MASSDEPORTERING.

Det enda man kan göra är att plugga ett tredje språk och dra till Asien.

Vi kommer att se ett Sverige som är som en blandning mellan Brazilien och Sydafrika inom snar framtid.

SVERIGE ÄR FÖRLORAT. När ska ni idioter inse detta? Sverige är dött.

Det enda sossarna gör är att de håller upp Sverige som en död kropp, som en marionettdocka för att ge sken av att allt fungerar fortfarande för att råna befolkningen på skatter.

Detta är Sverige (0:08) https://youtu.be/heJWKZBfvJM
Senast redigerad av aTIVeLTo 2021-08-29 kl. 07:41.
Citera
2021-08-29, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aTIVeLTo
Spelar ingen roll om SD får 100%. Det som krävs är inte minskad invandring, det är MASSDEPORTERING.

Det enda man kan göra är att plugga ett tredje språk och dra till Asien.

Vi kommer att se ett Sverige som är som en blandning mellan Brazilien och Sydafrika inom snar framtid.

SVERIGE ÄR FÖRLORAT. När ska ni idioter inse detta? Sverige är dött.

Det enda sossarna gör är att de håller upp Sverige som en död kropp, som en marionettdocka för att ge sken av att allt fungerar fortfarande för att råna befolkningen på skatter.

Detta är Sverige (0:08) https://youtu.be/heJWKZBfvJM
Jag förstår inte vad ditt syfte är? När du kommer in och skriver sånt här skrämmer du bort vanliga personer som associerar all form av kritik mot Sverige med dig?
Vill du göra Sverige en tjänst skriver du inte som puckad alarmist. Sverige är på något vis förstört för all framtid och jag tror inte dels att det är möjöigt med återvandring för personer som är rotade här. Hela världen hade gått in och fördömt händelsen och inget land i världen hade tagit emot personerna som vi ska ”tvångsdepartera”.

Vill man förändra måste man göra det på rätt sätt med saklighet och fakta. Därför jag inte förstår varför folk röstar på medborgerlig samling tex istället för att lägga sin röst på SD så splittrar man möjligheterna till förändring.

Det behövs en ny syn och en hel del förslag och ändringar på väldigt många fronter men att kalla Sverige helt dödsdömt är alarmistiskt och felaktigt. Sluta överdriv om du vill nå ut till vanligt folk, du skrämmer dom när du skriver som en Trump supporter.
Citera
2021-08-29, 07:53
Medlem
Applegeezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aTIVeLTo
Spelar ingen roll om SD får 100%. Det som krävs är inte minskad invandring, det är MASSDEPORTERING.[/url]

Håller med fullständigt. Dessa adidasriddare har inget i vårt land att göra längre. De har bevisat färg nu att leva jävelskap är det enda man kan. DÅ SKA MAN UT.
Och kom inte med "men alla är inte sådana".....nej men alla som är lagförda för brott, ska UT.
Det spelar ingen roll hur mycket det flosklas i tv om att man i tidig ålder måste lära dessa nyanlända vad som gäller i Sverige. De vill inte och har inte energin att sätta sig i skolan utan det blir en dröm om snabba cash (deala ladd) och det är en nedåtgående spiral men inte ens det fattar dom.

Samtidigt är det ju detta Svensson har röstat för....vi andra såg det komma och nu är vi där. Det är alltså inte ens säkert att gå ut och festa utan man blir "collateral damage". Tack så jävla mycket, Sveriges regering!
Citera
2021-08-29, 07:57
Medlem
aTIVeLTos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag förstår inte vad ditt syfte är? När du kommer in och skriver sånt här skrämmer du bort vanliga personer som associerar all form av kritik mot Sverige med dig?
Vill du göra Sverige en tjänst skriver du inte som puckad alarmist. Sverige är på något vis förstört för all framtid och jag tror inte dels att det är möjöigt med återvandring för personer som är rotade här. Hela världen hade gått in och fördömt händelsen och inget land i världen hade tagit emot personerna som vi ska ”tvångsdepartera”.

Vill man förändra måste man göra det på rätt sätt med saklighet och fakta. Därför jag inte förstår varför folk röstar på medborgerlig samling tex istället för att lägga sin röst på SD så splittrar man möjligheterna till förändring.

Det behövs en ny syn och en hel del förslag och ändringar på väldigt många fronter men att kalla Sverige helt dödsdömt är alarmistiskt och felaktigt. Sluta överdriv om du vill nå ut till vanligt folk, du skrämmer dom när du skriver som en Trump supporter.

Du kan inte ens stava men jag ska ta dig på allvar varför?

Svenskar blir omavlade. Bara en tidsfråga innan svenskar är i minoritet, och vill du veta hur det ser ut så kolla på Sydafrika. Vita blir MÖRDADE för att de är vita.

Vi kommer att se samma utveckling i Sverige.

Dock glad att du gärna stannar kvar i Sverige pga din korkade naivitet. Så kanske du får smaka på vad blattingarna har att erbjuda. Men tänk på mig när du blir knivskuren är du snäll.
Senast redigerad av aTIVeLTo 2021-08-29 kl. 07:59.
Citera
2021-08-29, 08:00
Medlem
Applegeezers avatar
Det handlar inte om tvångsdeportering.
Men när alla dessa indvider som använder Sverige som lekplats för sitt knark-krig och civila kan fara illa, då ska de UT.
Likt alla som vandaliserar, våldtar, bränner bilar och inte lever upp till en ordentlig medborgare.
Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
2021-08-29, 08:02
Medlem
aTIVeLTos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applegeezer
Men när alla dessa indvider som använder Sverige som lekplats för sitt knark-krig och civila kan fara illa, då ska de UT.
Likt alla som vandaliserar, våldtar, bränner bilar och inte lever upp till en ordentlig medborgare.

Inte bara det. Om man inte är en nettovinst för Sverige så ska man ut. Dvs, alla som åker hit och lyfter bidrag ska ut bara.

Japan har ett bra system, lätt att kliva in och hitta jobb. Men om man inte är japansk medborgare och inte är en nettovinst för det japanska systemet så får man flytta hem igen.
Citera
2021-08-29, 08:05
Medlem
Mullrets avatar
Bygg 20000 fängelseplatser. Inför nolltolerans för knark, vapen osv. Sätt in bråkstakarna.

Löser problemet.

Bra inse att de med brott som yrke gör sig bäst inlåsta. Glöm rehab och annat trams, de är förlorade hursomhelst.
Citera
2021-08-29, 08:09
Medlem
Applegeezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Bygg 20000 fängelseplatser. Inför nolltolerans för knark, vapen osv. Sätt in bråkstakarna.

Löser problemet.

Bra inse att de med brott som yrke gör sig bäst inlåsta. Glöm rehab och annat trams, de är förlorade hursomhelst.

Delvis, men ska Sverige stå för notan. Inte precis billigt. Nej jag tycker de ska deporteras.
Citera
2021-08-29, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applegeezer

Jag tycker samma som dig och förstår vart du får syre ifrån. Men hur? Hur ska du, låt oss säga, deportera 40.000 personer? Tror du Afghanistan eller något annat land står med öppna armar för att ta emot personer som inte är tillräckligt positivt inställsamma för oss? Det är ju inga ingenjörer vi skickar utan kriminella, så hur? Libyen, Marocko, Afghanistan ja hela Afrika och Mellanöstern kommer säga nej tack och det är inte ett plan som behöver lyfta. Hur i praktiken ska man utvisa och deportera tusentals personer från Sverige?
Citera
2021-08-29, 08:17
Medlem
Applegeezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag tycker samma som dig och förstår vart du får syre ifrån. Men hur? Hur ska du, låt oss säga, deportera 40.000 personer? Tror du Afghanistan eller något annat land står med öppna armar för att ta emot personer som inte är tillräckligt positivt inställsamma för oss? Det är ju inga ingenjörer vi skickar utan kriminella, så hur? Libyen, Marocko, Afghanistan ja hela Afrika och Mellanöstern kommer säga nej tack och det är inte ett plan som behöver lyfta. Hur i praktiken ska man utvisa och deportera tusentals personer från Sverige?

En generell tanke var det så klart och viss finns den problematiken du beskriver, speciellt med alla afghaner vi har i vårt land som inte just nu kan skickas tillbaka och de vill väl inte ens ha tillbaka de i fredlig tid. Vi riskerar nog att bli ett rövhålsland innan 2030, om det fortsätter så här dock.

"Jag får syre"
Citera
2021-08-29, 08:18
Medlem
GoUoDs avatar
Måste påpeka att det inte alls blir mer platser på fängelse sett till folkmängdtillväxt (då ej inräknat att majoriteten av de intagna är invandrare), snarare sjunker antalet platser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in