Citat:
Är det något du ångrar att du inte har gjort?
Är du tillfreds med ditt liv?
Finns det något du känner är skönt att du kommer slippa nu när du dör?
Kommer någon mörk hemlighet dö med dig?
Har du något galet i den bucketlist du ska göra?
Om du skulle återfödas vad skulle du göra annorlunda i livet?
Är du tillfreds med ditt liv?
Finns det något du känner är skönt att du kommer slippa nu när du dör?
Kommer någon mörk hemlighet dö med dig?
Har du något galet i den bucketlist du ska göra?
Om du skulle återfödas vad skulle du göra annorlunda i livet?
1. Jag har mycket ogjort i livet men mest mundana saker som resmål, olästa böcker, filosofi jag aldrig satt mig in i och liknande. Det finns också saker jag ångrar eller skäms över men även dessa kan nog ses som futtiga av andra. Ett exempel som ofta kommer till mig i form av skamsköljningar är hur jag sprutade hett vatten (från en ränna på aggregatet) i bastun på min lillebror när vi var små. Jag gjorde inte av någon speciell i anledning utan som en elak impuls. Annars egentligen ingenting.
2. Jag är överlag väldigt tillfreds med mitt liv och tacksam över att ha fått leva det. Det är så mycket som jag älskat att göra. Alla gånger jag och frugan mött upp efter jobbet och druckit några öl på vårt stammishak exempelvis - när jag tänker på hur härligt det varit, fylls jag av en sådan glädje att jag knappt hittar ord. Mitt liv har varit långt ifrån grandiost utan rätt vanligt men tursamt nog har det passat mig utmärkt.
3. Slippa oroa mig för den globala uppvärmningen är faktiskt rätt skönt. För övrigt inget speciellt jag kan komma på.
4. Ingen stor mörk hemlighet nej. Jag har levt ett pinsamt rättskaffens liv känner jag nu när jag konfronteras med det. Eller en sak! Finns personer jag låtsas respektera men faktiskt känner är rätt värdelösa. Jag skäms lite över denna ogina inställning, både eftersom den är osympatisk men också eftersom den gör mig falsk. Jag kommer inte berätta för någon att jag i hemlighet ringaktat dem innan jag dör (de flesta av dessa personer finns förresten inte kvar i mitt liv nu och även om jag ville skulle jag inte kunna berätta för dem).
5. Nej. Usch så tråkig jag är! Jag har verkligen en god möjlighet att förverkliga alla möjliga perversa fantasier men jag vill bara fortsätta leva som jag gjort. Fast med ännu mer champagne och lyxkrogsbesök.
6. Jag skulle kunna varit djärvare i livet och trott mer på mig själv. Speciellt som ung. Har inte direkt haft dåligt självförtroende men ändå allt trott mindre om mig själv än jag kanske behövt. Kunde exempelvis innan tjugo års ålder inte i min vildaste fantasi föreställa mig att jag skulle vara "het" i någon kvinnas ögon. Tyckte rent av tjejer som raggade på mig gjorde bort sig eller så trodde jag att de drev med mig. Hade också ett band som tiden med blev ganska bra men blotta föreställningen att vi skulle kunna bli en angelägenhet för fler än de närmast sörjande såg jag ändå som ett utslag av oklädsam hybris. Karriärmässigt har jag senaste åren haft en del flyt, men det har verkligen dröjt till de sena trettio innan jag fattat att något sådant var möjligt för mig.