2022-08-19, 12:06
Medlem
@Picasso2: Jag hittade denna tråden idag, läste igenom allt och sen att du tagit upp stafettpinnen från broder bröd, det tunga blev ännu tyngre, skönt att TS gett dig lite kött på benen och insikt i din situation, jag missade bröd's resa men jag kan ännu följa din <3
Citera
2022-08-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiegraf
@Picasso2: Jag hittade denna tråden idag, läste igenom allt och sen att du tagit upp stafettpinnen från broder bröd, det tunga blev ännu tyngre, skönt att TS gett dig lite kött på benen och insikt i din situation, jag missade bröd's resa men jag kan ännu följa din <3
Bröd hjälpte massort. Jag är inte äd färr att dn. Jsg är bara rädd för att inte leva.
Citera
2022-08-20, 17:39
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bröd hjälpte massort. Jag är inte äd färr att dn. Jsg är bara rädd för att inte leva.

Så fantastiskt varje gång man ser ett livstecken från dig... Skönt att höra att du inte är rädd för döden!! <3
Citera
2022-08-20, 17:50
Medlem
Citat:

Så vackert sagt !
Du kommer att leva vidare i våra minnen ❤️
Citera
2022-08-20, 17:54
Medlem
Jag hoppas att du har det bra där du är och att dina nära och kära har hittat ett sätt att leva på efter omständigheterna. Tack för att du delade med dig av ditt liv och din historia.
Citera
2022-08-20, 18:05
Medlem
Citat:

Måste ställa en fråga...

Har funderat mkt på döden på sista tiden och insett att det eg inte är döden man är rädd för utan lidandet och att man kanske saknar livet/människor...

Dock så försvinner ju saknadet och människor i samma stund man tar sitt sista andetag så även det blir lite grumligt

Mycket av livet är ju bara repetioner

Har du haft mkt filosofiska funderingar om vad livet eg är ?
Citera
2022-08-20, 20:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Tänker på dig och är glad för att du kommit så långt i dig själv.
Det är stort!
Det hjälper även de efterlevande, som har det svårt nu och även sen.
Citera
2022-08-22, 21:24
Medlem
sybels avatar
Citat:

Har du inte möjlighet att få "själastöd", någon professionell du kan bolla dina tankar och känslor med? Den biten måste ju vara mist lika jobbig som smärtorna.
Styrkekramar! 🥰
Citera
2022-08-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Har du inte möjlighet att få "själastöd", någon professionell du kan bolla dina tankar och känslor med? Den biten måste ju vara mist lika jobbig som smärtorna.
Styrkekramar! 🥰
Nja, är inre lagd så direkt. Pratar med kompisar istället.
Citera
2022-08-23, 20:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Nja, är inre lagd så direkt. Pratar med kompisar istället.

Gött att höra att du har någon att bolla med. 🥰
Citera
2022-08-24, 01:19
Medlem
Citronfrommages avatar
Hej Picasso2

Har läst tusentals av dina inlägg i krimtrådarna under åren, alltid sakliga och bra. 🙏

Så tråkigt att du inte har så långt kvar, men skönt att du verkar smärtstillad. Jag hoppas att du har haft ett bra liv även om det kommer ta slut alldeles för tidigt.

Jag har insett att livet går rätt fort och att vad som helst kan hända. Tanken "jag ska göra det nån gång" håller ju inte riktigt när man kommer upp i 50-årsåldern, för "nån gång" kommer ju också döden och då vill man ju ha gjort det roliga. Med andra ord försöker jag bli bättre på att leva medan jag kan, så om en vecka åker jag på en månadslång drömresa. Det ska bli fantastiskt!

Jag hoppas att du har det så bra du kan ha det den sista tiden. Med dina kloka tankar har du bidragit till att göra Flashback mänskligt och lärorikt att vara på. Tack och kram ❤️
Citera
2022-08-24, 02:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Hej på er!
Jorå, jag är kvar. Energin sinar dock. Tack för alla fina ord, både till Bröd och mig, som verkligen visar att kärlek finns även i det ibland hårda FB. Helt fantastastiskt. Jag läser allt men orkar inte alltid skriva.

Jag bor fortf hemma även om jag är sänglliggande. Sover en del. Slumrar. Tar en kvällswhisky när kvällen nalkas. Det ser ut som ett hysat barskåp kring sängen numera 😁. Är dessutom äntligen mer eller mindre helt smärtstlllad. Jätteskönt.

För er som inte vet redan: Jag är en "hon".😉
Ha det gott - jag läser alla era fina inlägg och återkommer med uppdateringar.
Kram på er!

Visste inte att du hade hamnat på "din ålders höst" med en nära och snabbt annalkande vinter. Jag beklagar det verkligen Picasso2. Har under årens lopp nog läst "lite här och där" dina tankar i trådar.., och vi har t.o.m replikerat. Lite kanske men tillräckligt så att jag minns dig..

Hoppas du har det smärt och bekymmersfritt..(sänder en virtuell kram ifrån mig !)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in