Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack! Ligger på sjukhus nu sen ett par dgr Får se om jag kommer hem eller förflyttas till annan vård. Åker hem och får hemsjukvård kanske. Lär visa sig.
Hej vännen. Såg ditt inlägg först nu, har haft väldigt mycket på jobbet senaste tiden så har inte varit aktiv på länge.
Tragiskt att läsa. Jag skickar dig många extra styrkekramar. Vi är väldigt många som bryr oss om dig märker jag.
Kämpa på, du behövs.
Kramar från mig och fler kollegor. //Region Syd 🌻🌼💓
Citera
2022-07-04, 01:18
Medlem
ProPapas avatar
Citat:
Tack! Ligger på sjukhus nu sen ett par dgr Får se om jag kommer hem eller förflyttas till annan vård. Åker hem och får hemsjukvård kanske. Lär visa sig.

Önskar dig all välmående. Starkt att du delar med dig trots din otroliga kamp. Hoppas att du kan komma hem snart.
Citera
2022-07-04, 22:16
Medlem
Citat:

Jag har följt tråden sedan bröd startade den och har därmed även följt dig, Picasso 2. Tråkigt att läsa att du har hamnat på sjukhus. Du är stark som orkar dela med dig av du mår mitt i allt elände med din sjukdom. Jag tror inte att jag hade orkat delat med mig som du har gjort.
Hoppas att du mår så bra du kan, med tanke på alla mediciner du får. Hoppas också att du har dina nära och kära hos dig. Har du fått komma hem eller är du kvar på sjukhuset?
Citera
2022-07-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumpan-2
Jag har följt tråden sedan bröd startade den och har därmed även följt dig, Picasso 2. Tråkigt att läsa att du har hamnat på sjukhus. Du är stark som orkar dela med dig av du mår mitt i allt elände med din sjukdom. Jag tror inte att jag hade orkat delat med mig som du har gjort.
Hoppas att du mår så bra du kan, med tanke på alla mediciner du får. Hoppas också att du har dina nära och kära hos dig. Har du fått komma hem eller är du kvar på sjukhuset?
Hej!
Jag är kvar på sjukhuset några dagar till verkar det som. Hur det blir framöver vet jag inte riktigt. Ligger mest och kikar på tv. Röntgats idag för att se ev mer spridning. Har ont, men vi ska nu försöka med ny smärtlindring som kanske funkar bättre än tidigare.

Jag har svårt att sitta och gå. Det gör ont som f*n. Att äta är lite jobbigt då jag lider av svår matleda. Håhå jaja.
Citera
2022-07-07, 21:20
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Hej!
Jag är kvar på sjukhuset några dagar till verkar det som. Hur det blir framöver vet jag inte riktigt. Ligger mest och kikar på tv. Röntgats idag för att se ev mer spridning. Har ont, men vi ska nu försöka med ny smärtlindring som kanske funkar bättre än tidigare.

Jag har svårt att sitta och gå. Det gör ont som f*n. Att äta är lite jobbigt då jag lider av svår matleda. Håhå jaja.

Tänker på dig Picasso!
Hoppas de får bättre styr på smärtlindringen, inget kul alls att ha för ont. Kram!
Citera
2022-07-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Tänker på dig Picasso!
Hoppas de får bättre styr på smärtlindringen, inget kul alls att ha för ont. Kram!
Vi börjar hitta rätt i doseringen. Men jag känner mig som en knarkare. Men inte mycket att be för.
Citera
2022-07-08, 11:21
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Vi börjar hitta rätt i doseringen. Men jag känner mig som en knarkare. Men inte mycket att be för.

Så ska du inte känna. Man är ju inte knarkare när knarket är på recept vet du.😉
Citera
2022-07-08, 22:15
Medlem
Citat:

Stopp där nu Picasso!
OM man behöver medicin så behöver man.
Jag har inte skrivit på länge men läser tråden och tänker mycket på dig men nu lär jag skriva.
Du är ingen knarkare för att du behöver smärtlindring!
Ta emot lindringen och få lite bättre kvalité på tiden som du har kvar.
Knäppskalle 😇
Önskar dig allt gott som du bara kan få och är ledsen för att det inte finns bot för dig
All styrka 🥰
Citera
2022-07-08, 22:32
Medlem
droppas avatar
Läst dina inlägg och uppfattar dig som en som fan inte gnäller iallafall. Starkt av dig att dela med dig, så kanske andra förstår att deras egen sits inte är så kass ändå.
Hoppas du kommer hem och att asih kopplas in direkt till dig. All respekt ifrån mig till dig iallafall. Och som andra skrivit, ta emot lindring , vet ej om du fått egen knapp att trycka in själv . Eller du måste ringa för det. Men tveka inte, må så bra du kan.
Citera
2022-07-09, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Stopp där nu Picasso!
OM man behöver medicin så behöver man.
Jag har inte skrivit på länge men läser tråden och tänker mycket på dig men nu lär jag skriva.
Du är ingen knarkare för att du behöver smärtlindring!
Ta emot lindringen och få lite bättre kvalité på tiden som du har kvar.
Knäppskalle 😇
Önskar dig allt gott som du bara kan få och är ledsen för att det inte finns bot för dig
All styrka 🥰

Citat:
Ursprungligen postat av droppa
Läst dina inlägg och uppfattar dig som en som fan inte gnäller iallafall. Starkt av dig att dela med dig, så kanske andra förstår att deras egen sits inte är så kass ändå.
Hoppas du kommer hem och att asih kopplas in direkt till dig. All respekt ifrån mig till dig iallafall. Och som andra skrivit, ta emot lindring , vet ej om du fått egen knapp att trycka in själv . Eller du måste ringa för det. Men tveka inte, må så bra du kan.
Tack! Jag MÅSTE ju ha opioider. Morfinet slipper jag, det tål jag inte. Men det finns ett nytt läkemedel som är effektivt för oss som har svårt för oxycontin och liknande.

Jag har fått ett schema när jag ska ta alla dessa piller, så jag sköter medicineringen själv. Inte så vanligt på sjukhus.

Ev hem på måndag, med hemvård och hemtjänst. ASiH är inkopplade men än r jag tydligen inte färdig för den insatsen.
Citera
2022-07-09, 10:40
Medlem
Citat:
Tack! Jag MÅSTE ju ha opioider. Morfinet slipper jag, det tål jag inte. Men det finns ett nytt läkemedel som är effektivt för oss som har svårt för oxycontin och liknande.

Jag har fått ett schema när jag ska ta alla dessa piller, så jag sköter medicineringen själv. Inte så vanligt på sjukhus.

Ev hem på måndag, med hemvård och hemtjänst. ASiH är inkopplade men än r jag tydligen inte färdig för den insatsen.

Hoppas att medicinen ger dig så pass mycket lindring så du får kvalité och kanske orkar hänga med dina nära och kära utan alltför mycket smärta.
Man brukar inte vilja umgås om man har för ont.
Jag bad alla dra åt helvete när jag hade det som värst med smärtor.

Håller en tumme att du kikar in och håller oss uppdaterade om hur du mår

Skickar en lång styrkekram 🥰
Citera
2022-07-10, 20:47
Medlem
droppas avatar
Citat:

Klart du är klient för asih, annars snackar dom skit. Oxy norm o contin är lätt för dig . Och inga jävla plåster. Be om pump satt när du kommer hem.. så skött tryck själv med magisk blandning som dom fixar. Mot smärta och ångest. Ha det bäst med det du kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in