Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-01, 22:26
Medlem
Scamps avatar
Blir väldigt berörd av att läsa tråden. Ta hand om dig och dina nära och kära den tid du har kvar❤️
Citera
2021-12-01, 23:10
Medlem
Tiden blir så oerhört värdefull när man vet att slutet närmar sig. Jag minns hur allt annat blev oviktigt. Det är en stor och svår upplevelse att förlora sin livskamrat. Men nånstans finns styrkan och man klarar det…
Citera
2021-12-02, 10:26
Medlem
OlikaBroeds avatar
Hej!

Som vissa av er märkt har jag blivit sämre på att skriva här i tråden. Detta beror på att mitt allmäntillstånd försämrats och att jag helt enkelt inte orkat. Vill bara säga att jag fortsätter att läsa så mycket jag orkar. I den mån jag kan ska jag fortsätta svara på er frågor men vågar tyvärr inte lova att jag orkar svara på allt längre.

Jag sagt innan men säger igen: När jag väl är borta kommer min fru att låta att intresserade veta detta genom ett meddelande i denna tråd. Hon kommer använda mitt konto som hon alltså har inloggningsuppgifter till.

Allt gott!
Bröd
Citera
2021-12-02, 11:10
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Har du börjat uppskatta små saker i livet nu? Eller är det samma som innan du blev sjuk ?

Beklagar

Egentligen är det ungefär samma saker som innan men liksom satta i blixtbelysning. Det blir tydligare än innan vilka de där "små sakerna" faktiskt är. De absolut sista veckorna har jag mått påtagligt sämre än innan vilket nog fått mig att ännu mer inse värdet i att vara fysiskt frisk.
Citera
2021-12-02, 11:15
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeyMantle
Sen jag fick diagnosen kronisk njursvikt - inte alls att jämföra med dig - så var det ändå en tankeställare som satte saker i perspektiv. Saker jag såg som en rolig fritidsaktivitet eller hobby blev ett meningslöst tidsfördriv. Tyvärr har det tankesättet muterat, nu ifrågasätter jag allt om det är värt att lägga tid på det men försöker ändå hitta tillbaka till att kunna roa mig med ”meningslösa” aktiviteter, vardagen blev allt för dyster.

Sen du fick ditt förkortade bäst före-datum, hur har din uppfattning om diverse fritidsaktiviteter förändrats, om det ändrats alls? Hur fyller du dagarna med ”meningsfullhet”?

Min uppfattning om fritidsaktiviteter har inte förändras. Snarare än att de tappats på mening, upplever jag dem som mer meningsfulla än någonsin. Allt jag älskat att göra, älskar jag fortfarande att göra fast nästan ännu mer än förr. Förvisso är mitt allmäntillstånd sådant nu att jag inte kan eller orkar genomföra dessa aktiviteter, men det är lite en annan fråga tänker jag.
Citera
2021-12-02, 11:25
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Min pappa dog idag och tack vare denna tråd tog jag det mer fridfullt än jag trodde.

Tack Broed
Citera
2021-12-02, 11:25
Medlem
@OlikaBroed -
när klockorna till sist stannat för dej, tror du att din fru kommer att finna tröst och lindring i det som skrivits i tråden? Det är ju en massa tankar som kommer finnas kvar länge. Som din "röst" liksom. Förstår du hur jag tänker? En sån här tråd kan ju - längre fram - vara både plågsam och inte.

All kraft till dej!
Senast redigerad av FZappa 2021-12-02 kl. 11:28.
Citera
2021-12-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Hej!

Som vissa av er märkt har jag blivit sämre på att skriva här i tråden. Detta beror på att mitt allmäntillstånd försämrats och att jag helt enkelt inte orkat. Vill bara säga att jag fortsätter att läsa så mycket jag orkar. I den mån jag kan ska jag fortsätta svara på er frågor men vågar tyvärr inte lova att jag orkar svara på allt längre.

Jag sagt innan men säger igen: När jag väl är borta kommer min fru att låta att intresserade veta detta genom ett meddelande i denna tråd. Hon kommer använda mitt konto som hon alltså har inloggningsuppgifter till.

Allt gott!
Bröd

Bröd!

Tack för ditt inlägg, gör mig oändligt glad att du orkar skriva och uppdatera oss, trots att - som vi förstått - ditt hälsoläge har försämrats och att orken tryter.

Jag hoppas och önskar att smärtorna ej tilltagit alltför mycket, att du kan få ut det allra bästa och mesta tillsammans med din fru och släkten. Att du ej behöver öka smärtstillande alltför mycket så att du får vara "klar i knoppen" om än förmodligen tröttheten har ökat.

Känn ingen press att besvara frågor, många av de frågor som ställs har du redan med stor vänlighet och tålamod besvarat flera gånger.

Som jag skrivit tidigare har du med denna tråd, med dina tankar om stort och smått, din humor och intelligens, dina välskrivna inlägg, hjälpt och tröstat många av oss, däribland mig själv. Tack Bröd ❤

Den dagen kommer när det blir din frus definitiva inlägg vi får läsa, som kommer att göra oss sorgsna och ledsna. Önskar att din sista tid blir fridfull, smärtfri, fylld av ett stort lugn, att du vilar tryggt omgiven av dina nära och kära. 💞💞

Dina ord kommer för alltid finnas kvar här.
Önskar dig och din fru allt väl ❤
Citera
2021-12-02, 11:59
Medlem
underhands avatar
Citat:
Hej!

Allt gott!
Bröd
Vill tacka för din insats i detta jobbiga ämne. Tror att du ändrar på många livsuppfattningar och känslor som vi alla bär på. Min insats inom vården gav mig en händelse som jag aldrig glömmer ... Stod bredvid en svårt ångestfylld och sjuk man som talade hela tiden med mig. Insatser var på väg och helt plötsligt satte han sig upp i sängen, log med hela ansiktet och sa: Nu mår jag bra. Där efter gick han bort. Brukar tänka på det tillfället när man själv oroar sig över sin framtida hädanfärd. Önskar dig och din familj en fin dag. Och återigen stort tack för dina insatser här i tråden.
Citera
2021-12-02, 12:53
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Hej!

Allt gott!
Bröd

Du behöver inte förklara dig. Du har redan satt ett avtryck och vi är med dig.
Citera
2021-12-02, 15:45
Medlem
Bröd!
Den här tråden är en kärleksgåva till oss okända, anonyma medmänniskor.
Du har med värme och saktmod delat med dig av ditt innersta.
Diskussioner som följt har givit mig nya perspektiv och tvingat mig omvärdera mig själv och omvärlden.
Jag har tagit vara på många fina formuleringar som hjälper mig i min vardag.

Jag och dina vänner här håller din hand!

Mina varmaste tankar går till dig och de dina. Jag önskar er allt det bästa som situationen kan ge 💕
Senast redigerad av tantigheter 2021-12-02 kl. 15:54.
Citera
2021-12-02, 15:51
Medlem
Jag fäller en liten tår, för dig och min nyligen i cancer avlidna syster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in