Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-11-30, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack Picasso, så glad och tacksam jag blir över dina ord! 🙏
Blev chockad och ledsen när jag läste att du också har drabbats av tjocktarmscancer med metastaser i lungorna. Vi har ju skrivit i några olika trådar i brotts- och kriminalfallen, så känns som man känner varandra lite grand!

Är glädjande att läsa att tumören i buken minskade efter strålning, att du inga problem har från lungorna samt att du är smärtfri och enbart behöver ta en insomningstablett till kvällen för att få sova gott.

Jag hoppas att det får förbli så en lång tid framöver; att du kan gå ut och äta med kompisar, njuta av gott rödvin och givetvis samvaron med dina barn och släktingar.
Önskar dig allt gott framöver, du och OlikaBroed finns i mina tankar! 💗💗
Tack! Måste rätta dig lite.. Jag har en spridd muskelinvasiv blåscancer. Inget på tarmen. Men resultatet i slutet förändras ju nte.
Vi ses i krimtrådarna👍 OlikaBroed finns i mina tankar hela tiden.
Senast redigerad av Picasso2 2021-11-30 kl. 11:40.
Citera
2021-11-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack! Måste rätta dig lite.. Jag har en spridd muskelinvasiv blåscancer. Inget på tarmen. Men resultatet i slutet förändras ju nte.
Vi ses i krimtrådarna👍 OlikaBroed finns i mina tankar hela tiden.

Åh, förlåt att jag missuppfattat dig, har rättat i inlägget!

Ja, vi vet att OlikaBroeds tid är begränsad, max 6 veckor när han pratade med läkaren, så gränslöst sorgligt. Ett tag sedan han skrev något, gör mig orolig. Tänker också på honom hela tiden, han har gett oss alla så mycket. ❤

Sköt om dig väl, vi får ses i någon krimtråd!
Citera
2021-11-30, 14:43
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Jag diagnosticerades med tjocktarmscancer just innan julen 2020. Redan då var prognosen för tillfrisknande dålig. Den är trots intensiv cytostatikabehandling nu ännu sämre och med all säkerhet kommer jag vara död inom närmsta månaderna. Jag är annars 40 år gammal och man.

Vore roligt att få svara på era frågor om ni har några!

Väldigt tråkigt att läsa. Du verkar ändå hantera din situation bra och det är en enorm styrka. Min mor gick för många år sedan bort i cancer, hon blev 62 år gammal och jag blev förvånad över hur lugnt hon hanterade detta. Jag tror ingen på förhand kan veta hur man hanterar en situation som din, men du verkar hantera den med samma styrka som min mor.

Vi är många som kan lära oss värdera livet på rätt sätt genom att lyssna på människor som dig. Väldigt tråkigt att du är så pass ung och drabbas av detta. Min mor blev som sagt 62 år gammal och jag tycker även det är för tidigt för en människa att gå bort. Men hon kunde med lugn och ro förklara för mig att hon hade accepterat sin situation. Hon såg sig vara färdig med sitt liv, även om jag hade svårt att förstå hur hon kunde känna så.

Nu ska jag inte gå in på hur våra diskussioner kring detta pågick, men hennes sätt (likt ditt) fick mig att se livet ur ett helt annat perspektiv. Även om det är vanligt att önska mer ur sitt liv, så är det ändå hur man ser på den tid man har haft som är viktigt.

Jag tror de flesta människor (inklusive mig) låter livet rulla på, med drömmar om allt möjligt, tankar på vad man måste ha hunnit med i livet den dagen man ska lämna in. Men genom att lyssna på dig och min mors tankar, har jag insett att det är varje dag man får leva som är det viktiga.
Citera
2021-11-30, 15:54
Medlem
OldCaptains avatar
Önskar er, OlikaBroed och Picasso2, båda det bästa av den tid ni har kvar.

Tack för att ni har skrivit i den här tråden och delat med er av den kamp ni tvingats utkämpa.
Citera
2021-11-30, 18:03
Medlem
Swe1227s avatar
Om det är nära på bevisat att basisk mat utan socker hindrar att canser bildas, hade ni då levt efter det för att hoppas på att bli frisk eller levt livet sista tiden med socker och alkohol?
Citera
2021-11-30, 18:22
Medlem
"På webben florerar också påståenden om sur och basisk mat som sägs kunna minska eller öka risken för cancer. Men det saknas vetenskapliga belägg för att det finns några sådana samband. "

Citat från cancerfondens webbsida.

I call bullshit.

Edit: TS har flera gånger berättat om sin tilltro till läkarna, och då faller sånt här hokus pokus. Dessutom har TS knappast tid att göra ett val, eftersom han bara har dagar kvar. Jag fattar i efterhand att ditt inlägg om basisk mat var godhjärtat, så tack, och förlåt för angreppet.
Senast redigerad av FZappa 2021-11-30 kl. 18:49.
Citera
2021-11-30, 18:47
Medlem
Varför hoppa in så här sent, utan att läsa ens något först, utan att förstå att det är dålig stil att oombedd klampa in med oönskade råd om diverse kvackerier.
Enormt störande i den anda som präglar tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Om det är nära på bevisat att basisk mat utan socker hindrar att canser bildas, hade ni då levt efter det för att hoppas på att bli frisk eller levt livet sista tiden med socker och alkohol?

Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Ni som har cancer läs på om mask medicin och cbd.
K
Vet en som fick två månader kvar att leva av läkarna. Han åkte till Kina och kom hem sen och han lever än. Och det är snart 20 år sen.
Citera
2021-11-30, 21:10
Medlem
Stort tack till dig @olikabroed för den här tråden, som kan vara en av fbs bästa, mest inkännande trådar på mycket länge. Ditt mod, din uttycksförmåga och din generositet har verkligen gjort avtryck!
Bästa hälsningar till dig och de dina den tid som du har kvar här❤️Ta väl hand om er❤️
Citera
2021-11-30, 22:05
Medlem
❤️❤️❤️
Citera
2021-12-01, 03:49
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Förstår faktiskt hur du menar och vid ögonblicket läkarna berättade att de i princip inte har ytterligare behandling att erbjuda (utom palliativ) var det som ett ok föll från mina axlar. Skönt att slippa ”ta fajten” mer utan bara kunna foka på att ha det så gött som möjligt sista tiden.

Det hoppas jag att du får och att du koncentrerar dig på att du har så att när tiden väl är inne du inte behöver ångra något.

Citat:
Ändå: jag har alltid älskat att leva och för att va ärlig levt ett jävla superliv! Jag har varit älskad och haft människor att älska. Jag har aldrig varit drabbad av depression eller annan psykisk ohälsa. Jag känner kort sagt en sorg att det är över.

Det är ingen tröst men jag kan känna som du även om vi inte befinner oss i samma situation. Vi är alla döende och förr eller senare kommer det ifatt oss alla och bara framtiden vet hur den ser ut. Somliga kanske går bort efter ett långt lidande på äldreboendets ångestfyllda rum där det kanske kommer som en befrielse och minnet av dig som en stark och levnadsglad person har bleknat/försvunnit. Du kommer minnas som en älskad person som älskade livet och det är inget dåligt eftermäle.

Citat:
Jag känner också sorg över alla universums hemligheter jag hoppats få ta del av men som nu kommer förbli mysterier för mig: finns det lösning på motsättningen mellan allmänna relativitetsteorin och kvantfysiken? Hur kommer VM i Qatar funka? Löser vi växthuskrisen?

Ingen av oss kommer några svar på detta. Det är livets stora absurda komedi att allt det vi lär oss förstå under ett liv och samlar på oss (minnen/erfarenheter/tankar/förstånd) inte är dina egna utan bara något du lånar ett kort tag i tidsrymden. Vissa längre än andra och även om du nu skulle få svaren på detta så är det en förståelse du inte kommer behålla.

Må väl och hoppas din resa blir fridfull. Mina tankar är med dig.
Citera
2021-12-01, 07:21
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
"På webben florerar också påståenden om sur och basisk mat som sägs kunna minska eller öka risken för cancer. Men det saknas vetenskapliga belägg för att det finns några sådana samband. "

Citat från cancerfondens webbsida.

I call bullshit.

Edit: TS har flera gånger berättat om sin tilltro till läkarna, och då faller sånt här hokus pokus. Dessutom har TS knappast tid att göra ett val, eftersom han bara har dagar kvar. Jag fattar i efterhand att ditt inlägg om basisk mat var godhjärtat, så tack, och förlåt för angreppet.
Ja med relativt bra mat mår du nog bättre, och kanske lever du bättre den tid du har kvar
Citera
2021-12-01, 17:42
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Tänker på dig och din fru, och alla era nära och kära ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in