2022-12-07, 14:52
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BgrSyd
Så sant som det är skrivet 👍
Tyvärr tänker inte alla på detta utan låter fingrarna gå. I ett sånt här scenario måste man tänka till en extra gång.
Tack för ett klokt inlägg, hoppas det hjälper..

Instämmer.

Nu snart ett år sedan Olikabroed gick vidare.
Ett år där Picasso2 tog upp stafettpinnen, tyvärr, och lät oss få del av sina händelser, tankar och mående.

Så tacksam för denna lärorika och varma tråd och för de som här delat med sig av bland det allra svåraste.
Har med stor behållning och ödmjuk beundran för orken att förmedla uppdateringar här följt tråden.

Inser dock att nya uppdateringar naturligtvis inte är något som vi varken kan förvänta oss eller kräva av någon i Picasso2s sits.
Det är rimligen oroande att under flera dagar inte höra från någon som befinner sig på Hospice utan att vara i skick att komma hem igen med en cancersjukdom som redan överlevt läkarnas utsatta prognos.
Men den tystnaden får vi här helt enkelt acceptera. Picasso2 har redan uppdaterat och delgett mer än man kunnat förvänta sig.

Önskar dig allt gott Picasso2.
Citera
2022-12-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Instämmer.

Ett år där Picasso2 tog upp stafettpinnen, tyvärr, och lät oss få del av sina händelser, tankar och mående.

Så tacksam för denna lärorika och varma tråd och för de som här delat med sig av bland det allra svåraste.
Har med stor behållning och ödmjuk beundran för orken att förmedla uppdateringar här följt tråden.

Inser dock att nya uppdateringar naturligtvis inte är något som vi varken kan förvänta oss eller kräva av någon i Picasso2s sits.
Det är rimligen oroande att under flera dagar inte höra från någon som befinner sig på Hospice utan att vara i skick att komma hem igen med en cancersjukdom som redan överlevt läkarnas utsatta prognos.
Men den tystnaden får vi här helt enkelt acceptera. Picasso2 har redan uppdaterat och delgett mer än man kunnat förvänta sig.

Önskar detsamma till Picasso2 💕
Kollar in regelbundet sedan en tid
Citera
2022-12-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Instämmer.

Ja vi får verkligen vara tacksamma för denna fantastiska tråd. Och som du säger så har vi blivit uppdaterade mer än vi egentligen behövt av båda dessa personerna. Men något stress och massa måsten ska inte Picasso behöva ha efter sig. Jag tycker att hon är en fantastisk person helt enkelt och jag hoppas allt är ok. Det är hennes eget val om hon vill/orkar skriva. 🌠🤗
Citera
2022-12-07, 17:47
Medlem
[quote=Picasso2|82663146]
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Ser den här tråden då o då i flödet.ipjed Brukar gå in o läsa här. Överlägset en av dom finaste trådar som finns här.

Mina tankar är hos dig Picasso2, riktig krigare 💪[/QUOmñäny brt sohth baddv8

Godkväll @Picasso2

Det är väldigt trevligt att ha fått sett att du nyligen besökt tråden 👍😄

Har din läkare kunnat få bukt med din smärta på så sätt att smärtan har sjunkit till en betydligt lägre nivå än tidigare ?

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Du vet att jag alltid tänker på dig och
hur du mår och har det 💖 🙏💭 💖 ... Ds.
Citera
2022-12-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag såg efter jag postat att texten var kompakt och svårläst, så jag har fixat till den.
Från OliViral:

In a mother’s womb were two babies. One asked the other: “Do you believe in life after delivery?

”The other replied, “Why, of course. There has to be something after delivery. Maybe we are here to prepare ourselves for what we will be later.”

“Nonsense,” said the first. “There is no life after delivery. What kind of life would that be?”

The second said, “I don’t know, but there will be more light than here. Maybe we will walk with our legs and eat from our mouths. Maybe we will have other senses that we can’t understand now.”

The first replied, “That is absurd. Walking is impossible. And eating with our mouths? Ridiculous! The umbilical cord supplies nutrition and everything we need. But the umbilical cord is so short. Life after delivery is to be logically excluded.”

The second insisted, “Well I think there is something and maybe it’s different than it is here. Maybe we won’t need this physical cord anymore.”

The first replied, “Nonsense. And moreover, if there is life, then why has no one ever come back from there? Delivery is the end of life, and in the after-delivery, there is nothing but darkness and silence and oblivion. It takes us nowhere.”

“Well, I don’t know,” said the second, “but certainly we will meet Mother and she will take care of us.”

The first replied “Mother? You actually believe in Mother? That’s laughable. If Mother exists then where is She now?”

The second said, “She is all around us. We are surrounded by her. We are of Her. It is in Her that we live. Without Her, this world would not and could not exist.”

Said the first: “Well I don’t see her, so it is only logical that She doesn’t exist.”

To which the second replied, “Sometimes, when you’re in silence and you focus and listen, you can perceive Her presence, and you can hear Her loving voice, calling down from above.”

Maybe this was one of the best explanations of the concept of GOD.
KRAM❣️🤗
[/quote]
åh-fint.Tack
Citera
2022-12-07, 20:13
Medlem
[quote=JokerMannen|82671453]
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Godkväll @Picasso2

Det är väldigt trevligt att ha fått sett att du nyligen besökt tråden 👍😄

Har din läkare kunnat få bukt med din smärta på så sätt att smärtan har sjunkit till en betydligt lägre nivå än tidigare ?

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Du vet att jag alltid tänker på dig och
hur du mår och har det 💖 🙏💭 💖 ... Ds.
nu har P inte orken att bidra-
önskar ALLA allt gott
Citera
2022-12-07, 20:26
Medlem
sybels avatar
[quote=moshes|82673270]
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
önskar ALLA allt gott
Vet du om hon orkar läsa eller orkar få läst för sig?
Citera
2022-12-07, 21:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
önskar ALLA allt gott
Det blev något knas med förra citeringen.
Vet du om Picasso2 orkar läsa här? Eller orkar få läst för sig?
Citera
2022-12-07, 23:17
Medlem
Om du kikar in Picasso 2 så skickar jag massor av värme och omtanke 🥰

Hoppas du är smärtfri och mår så "gott" du kan
Citera
2022-12-07, 23:33
Medlem
Jag önskar Picasso2 en smärtfri tillvaro. Finns inte mycket annat jag kan göra, mer än att hälla ner ännu en irish coffee denna miserabla kväll. Har lite onda aningar, tyvärr. <3
Senast redigerad av FZappa 2022-12-07 kl. 23:51.
Citera
2022-12-08, 07:14
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Jag önskar Picasso2 en smärtfri tillvaro. Finns inte mycket annat jag kan göra, mer än att hälla ner ännu en irish coffee denna miserabla kväll. Har lite onda aningar, tyvärr. <3

Irish coffee är bra mot klump i magen.❤️
Tänker på P och sänder henne kraft och kärlek i vanlig ordning. Det kommer gå bra.🙏🏻💫
Kram på dig Zappa å hoppas du mår okej.
Citera
2022-12-08, 11:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
mñäny brt sohth baddv8

Ser att viljan övertäffar orken, och känner igen det.

Jag hoppas att detta var ett tecken på att du fått en hög dos smärtlindring som hjälpt dig lite och att du kan få lugn, vila och kraft till det du önskar orka.

Alla kramar och alla varma tankar!❣❣❣❣❣❣❣❣❣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in