Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-13, 20:11
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragkejda
Jag ber dig att åtminstone tänka över saken med den tid du fortfarande har kvar.

Det gäller din framtid i evigheten.

Ha hopp i att Jesus Kristus betalade för din synd.

Jag har inte för avsikt att ge mig in i några religiösa diskussioner i denna tråd (jag är säker på att det finns andra trådar där jag kan ägna mig åt sådant om andan skulle falla på), men tackar för omtanken.
Citera
2021-09-13, 20:15
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Skulle du vilja återfödas som en ny person om du får frågan på den andra sidan?

Oj, vilket svår fråga! Beror väl på alternativen antar jag. Att leva ett helt nytt liv låter dock spännande, så inte stängd för det
Citera
2021-09-13, 20:19
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
*knackar försiktigt på dörren och viskar*
Hur känner du dig idag, TS?
Har du haft en bra veckända?

Hej!

Jag mår oförtjänt bra och har också haft en väldigt bra helg! Har firat 40-årsdag och dessutom till slut tagit ett flerårigt projekt i arbetet i hamn. Nästa helg ska jag ha lite firande med släkt och familj.

Träffade läkare i dag och fick svar på lite prover jag gjorde förra veckan. Sen senaste utvärderingen har cancern hållit sig relativt stilla, vilket känns mycket bra att höra. Det handlar absolut inte om att förloppet är vänt eller så, men däremot att jag kanske kan få någon eller några ytterligare månader jämfört med vad läkaren trodde sist vi sågs. Mitt nya "mål" är att leva till nyår.
Citera
2021-09-13, 20:20
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brallis55
Låt TS bestämma när han känner för att delta i tråden. Han har det nog svårt i det elände han nu lever med.

Har tvärtom varit lite tyst i tråden eftersom jag haft så mycket kul IRL att ägna mig åt. Ni får gärna fråga hur det går, så länge jag orkar kommer jag svara
Citera
2021-09-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Hej!

Jag mår oförtjänt bra och har också haft en väldigt bra helg! Har firat 40-årsdag och dessutom till slut tagit ett flerårigt projekt i arbetet i hamn. Nästa helg ska jag ha lite firande med släkt och familj.

Träffade läkare i dag och fick svar på lite prover jag gjorde förra veckan. Sen senaste utvärderingen har cancern hållit sig relativt stilla, vilket känns mycket bra att höra. Det handlar absolut inte om att förloppet är vänt eller så, men däremot att jag kanske kan få någon eller några ytterligare månader jämfört med vad läkaren trodde sist vi sågs. Mitt nya "mål" är att leva till nyår.
Aaahh
Mmmm säger inte mer, bara grattis till projekt-i-hamn!
En dag i taget
Ett nytt litet projekt av oväntad karaktär?
Och lite som Tusen och en natt?
Citera
2021-09-13, 20:37
Medlem
Brallis55s avatar
Citat:
Har tvärtom varit lite tyst i tråden eftersom jag haft så mycket kul IRL att ägna mig åt. Ni får gärna fråga hur det går, så länge jag orkar kommer jag svara

Det var glädjande besked. Glädje är det du behöver nu. Vi håller tummarna.
Citera
2021-09-13, 22:04
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Hej!

Jag blev väldigt glad över att höra detta!
Och grattis på 40-årsdagen i efterskott! 🎈 🎂 🌷
Citera
2021-09-14, 00:03
Medlem
Citat:
Jag bestämde mig väldigt tidigt i processen att våga lita på mina läkare och underkasta mig den vård som de rekommenderar. Jag skulle nog inte "orka med" ett annat förhållningssätt än att de som tar hand om mig är kompetenta och välvilliga. Jag har använt diverse antikroppar i min behandling, vilket jag väl är en form av immunterapi.

Har du gått med i cancergruppen (C-AMF) på facebook ?
Citera
2021-09-14, 00:37
Medlem
MDMA med din fru måste du uppleva. Beklagar för övrigt. Du verkar vara en människa världen hade behövt behålla lite längre.
Citera
2021-09-14, 05:00
Medlem
Citat:
Jag diagnosticerades med tjocktarmscancer just innan julen 2020. Redan då var prognosen för tillfrisknande dålig. Den är trots intensiv cytostatikabehandling nu ännu sämre och med all säkerhet kommer jag vara död inom närmsta månaderna. Jag är annars 40 år gammal och man.

Vore roligt att få svara på era frågor om ni har några!

Fan tråkigt å höra! Hoppas jävlar dom tar hand om dig bra som det ser delvis ut som.

Några frågor som säkert frågats 1000x -> Hade du några problem med IBS liknade besvär, mycket diarrér i uppväxten samt vuxenlivet? Rökte du? Åt du ofta stark mat? Tränade du mycket?
Citera
2021-09-14, 06:26
Medlem
Citat:
Jag diagnosticerades med tjocktarmscancer just innan julen 2020. Redan då var prognosen för tillfrisknande dålig. Den är trots intensiv cytostatikabehandling nu ännu sämre och med all säkerhet kommer jag vara död inom närmsta månaderna. Jag är annars 40 år gammal och man.

Vore roligt att få svara på era frågor om ni har några!

Har nu läst igenom hela tråden och det har varit intressant läsning och jag hoppas så klart att du ska få så lång tid i livet som möjligt och må så bra som möjligt så länge det varar.

Läste någon artikel om en kvinna som haft dödlig cancer med en massa spridda tumörer där sjukhuset efter mycket om och men satte in immunterapi som behandling vilket gav lyckat resultat.

Detta är ju något som ligger i framkanten av cancerforskningen (alltså ingen alternativmedicin) och jag vet inte hur mycket du kollat upp med möjligheterna kring detta där du får vård och hur effektivt det kan vara för just din cancerform?

Här är en länk först till den ursprungliga artikeln jag läste om henne och sen den jag hittade senare där hon behandlats framgångsrikt.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/...r-jag-ar-kord/

https://tidningensyre.se/2020/18-dec...kringar-vaxer/
Senast redigerad av Menlonson 2021-09-14 kl. 06:29.
Citera
2021-09-14, 06:39
Medlem
Hur går det mannen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här