Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-11, 10:37
Medlem
[quote=Ravana|77202388]
Citat:
Ursprungligen postat av Downtownkid67

För att du kan lämna kroppen med DMT vilket är precis det som händer permanent när man dör.

Intressant! Hur lämnar man kroppen, och hur kan man likställa just denna drogupplevelse med dödens känsla. Vet någon hur det känns att dö, bara undrar.
Senast redigerad av Downtownkid67 2021-09-11 kl. 10:39.
Citera
2021-09-11, 11:38
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brallis55
Tack.

Trots alla framsteg och glädjebesked, så ser man riktigt tråkiga besked från Cancerfondens och Netdoctorns cancerläkare att kvinnor som efter 20 år trott sig vara botade från sin bröstcancer som fått tillbaks cancern.

https://i.postimg.cc/d0Qv9vkL/A-terfall.png

Annars säger min kirurg att om man 5 år efter operation fortfarande är cancerfri så räknas man som lika frisk som en som inte haft cancer.
Citera
2021-09-11, 12:01
Medlem
Brallis55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Annars säger min kirurg att om man 5 år efter operation fortfarande är cancerfri så räknas man som lika frisk som en som inte haft cancer.

Det borde du som själv haft cancer veta om att så inte är fallet. Cancer i alla former är en lynnig sjukdom som ger massor med patienter ovälkomna överraskningar. Om du hade läst min länk i förra inlägget om att kvinnor med bröstcancer som under 20 år trott sig vara botade från sin cancer fått tillbaks den efter 20 år. Om läkaren upptäcker huvudtumören innan den börjar yngla av sig då är prognosen bättre att cancern är borta. Läkarna har lärt sig att inte lova någonting.
Citera
2021-09-11, 16:46
Medlem
Brallis55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Han skrev att den redan hade metastaserat till levern. Det går att kirurgiskt avlägsna delar av levern som är drabbade av metastaser förutsatt att det finns ca 25-30% av levern kvar. Jag förmodar att detta inte är fallet och då är det kört.

Således fanns det tydligen inte det. Underförstått har onkologerna undersökt alla möjligheter som kom fram till att det fans ingenting mer att göra än att invänta slutet.
Citera
2021-09-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brallis55
Det borde du som själv haft cancer veta om att så inte är fallet. Cancer i alla former är en lynnig sjukdom som ger massor med patienter ovälkomna överraskningar. Om du hade läst min länk i förra inlägget om att kvinnor med bröstcancer som under 20 år trott sig vara botade från sin cancer fått tillbaks den efter 20 år. Om läkaren upptäcker huvudtumören innan den börjar yngla av sig då är prognosen bättre att cancern är borta. Läkarna har lärt sig att inte lova någonting.
Bröstcancer och tjocktarmscancer är två olika cancer
Citera
2021-09-11, 23:14
Medlem
curvaNs avatar
Kompis , en vän fick hjärntumör och hade i princip 0 överlevnad !

Kämpa ! Det är ej försent
Citera
2021-09-12, 02:35
Medlem
Brallis55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Bröstcancer och tjocktarmscancer är två olika cancer

Stämmer, men Bröstcancer och Prostatacancer tillhör samma grupp av cancer " Könshormonrelaterad cancer" Utan Testosteron och Östrogen blir det ingen könsrelaterad cancer.
Citera
2021-09-12, 02:38
Medlem
Skulle du vilja återfödas som en ny person om du får frågan på den andra sidan?
Citera
2021-09-13, 17:21
Medlem
*knackar försiktigt på dörren och viskar*
Hur känner du dig idag, TS?
Har du haft en bra veckända?
Citera
2021-09-13, 17:36
Medlem
Brallis55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
*knackar försiktigt på dörren och viskar*
Hur känner du dig idag, TS?
Har du haft en bra veckända?

Låt TS bestämma när han känner för att delta i tråden. Han har det nog svårt i det elände han nu lever med.
Citera
2021-09-13, 20:06
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostyq
Bara 40, beklagar mannen, det är en hård värld.
Ingen sitter säkert, det kan växa något skit i en utan att man vet.

Lite undringar
Känner du smärta?
Vad fick dig att kontakta vården?
Några tecken man ska ha koll på så det kan upptäckas tidigare?
Mycket skräpmat eller är det slumpen tror du?

1+2. Jag tar en del smärtstillande (huvudsakligen oxycontin) och känner av den anledningen inte speciellt mycket smärta. Utan smärtstillande skulle det vara annorlunda. Det var smärtor i buken som fick mig att söka mig till vården från första början.

3. Klassiska tecken är väl blod i avföringen och ändrade tarmmönster överhuvudtaget. Jag upplevde dock ingenting sånt.

4. Är tämligen säker på att livsstilsfaktorer spelat minimal roll. Det finns vissa belägg för att stor konsumtion av rött och chark kan påverka risken att utveckla tarmcancer men i så fall händer det när man är 70 eller äldre. Enligt mina läkare "måste" det vara genetiska faktorer som ligger bakom.
Citera
2021-09-13, 20:09
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrlind92
Hmm asså även om du fått beskedet. Så är det faktist inte säkert att tiden blir kort. Har en gammelfarmor och fader som haft tjocktarms cancer. Hon fick lite samma utlåtande. som dej ang tid men är på 14 års övertid. Men under åren har de varit lite operationer under åren.
Så jag hoppas dej all lycka. Jag hoppa verkligen att du har några nära du kan spändera mycket tid med nu.

Ja, jag har fått höra många historier nu om andra med korta prognoser som sedan levt i många år ändå. Det gör förstås att man hoppas på något liknande själv, även om jag ändå vill se på detta så realistiskt som möjligt. Tack för lyckönskningar!

(Och ja, jag har nära och kära att spendera tiden med, som tur är )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in