Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av droppa
Klart du är klient för asih, annars snackar dom skit. Oxy norm o contin är lätt för dig . Och inga jävla plåster. Be om pump satt när du kommer hem.. så skött tryck själv med magisk blandning som dom fixar. Mot smärta och ångest. Ha det bäst med det du kan.
Ingen ASiHh Inte riktigt. Men de finns om jag blir riktigt dålig. Kom hem idag efter 14 dgr på sjukhus. Hemtjänst och hemsjukvård mötte upp. Haft folk här i fem timmar och jag är helt slut i kolan.

Är också sämre än innan jag åkte in akut.
En promenad till kök och vardagsrum får mina tunna ben att skaka, och jag blir fruktansvärt andfådd. Det här är inget kul😔

Morfin tål jag inte längre. Får potent preparat som inte innehållar morfin.Jag sköter dessutom medicinen själv efter att smärtläkaren gått igenom mitt schema.Hon var nöjd

Vi får justers lite i hemtjänstscheman. De som kom idag var outstandig! Och hemsjukvården kommer och tar blodvärden.

Vi får de hur det utvecklar sig..

Gonatt på er💗
Citera
2022-07-13, 15:46
Medlem
P944s avatar
Hur går det för dig Picasso?
Jag har förstått det att du har smärtor. Men det psykiska, har du nån att lufta dina tankar med?
Menar irl.
hur går tankarna inför döden? Nån speciell musik du vill somna in till, eller begravas till?
Det kanske är för privat.
Citera
2022-07-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen ASiHh Inte riktigt. Men de finns om jag blir riktigt dålig. Kom hem idag efter 14 dgr på sjukhus. Hemtjänst och hemsjukvård mötte upp. Haft folk här i fem timmar och jag är helt slut i kolan.

Är också sämre än innan jag åkte in akut.
En promenad till kök och vardagsrum får mina tunna ben att skaka, och jag blir fruktansvärt andfådd. Det här är inget kul😔

Morfin tål jag inte längre. Får potent preparat som inte innehållar morfin.Jag sköter dessutom medicinen själv efter att smärtläkaren gått igenom mitt schema.Hon var nöjd

Vi får justers lite i hemtjänstscheman. De som kom idag var outstandig! Och hemsjukvården kommer och tar blodvärden.

Vi får de hur det utvecklar sig..

Gonatt på er💗

God kväll Picasso!
Förstår att du blev trött av all cirkus med folk precis när du äntligen fick komma hem.
Men det är för din skull så du får stå ut helt enkelt och vila efteråt 🥰

Men jag förstod nog inte riktigt... du skrev att du är sämre än när du åkte in akut.. varför är du hemma?
Kan dom inte hjälpa dig mer där än hemma kanske?
Lät inge vidare oavsett
Hoppas att nya medicinen gör susen så du slipper dom värsta smärtorna.
Och som en till frågat: Har du någon du kan snacka med och få ur dig tankar och känslor?
Jag kan ju tycka att livet är förbannat orättvist för jag vét många, många andra som gott kunnat få ditt skit istället..
Valfritt från aktuella brott och kriminalfall typ.

Du ska veta att du finns i mångas tankar och att vi bryr oss!
All styrka ❤
Citera
2022-07-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
God kväll Picasso!
Förstår att du blev trött av all cirkus med folk precis när du äntligen fick komma hem.
Men det är för din skull så du får stå ut helt enkelt och vila efteråt 🥰

Men jag förstod nog inte riktigt... du skrev att du är sämre än när du åkte in akut.. varför är du hemma?
Kan dom inte hjälpa dig mer där än hemma kanske?
Lät inge vidare oavsett
Hoppas att nya medicinen gör susen så du slipper dom värsta smärtorna.
Och som en till frågat: Har du någon du kan snacka med och få ur dig tankar och känslor?
Jag kan ju tycka att livet är förbannat orättvist för jag vét många, många andra som gott kunnat få ditt skit istället..
Valfritt från aktuella brott och kriminalfall typ.

Du ska veta att du finns i mångas tankar och att vi bryr oss!
All styrka ❤
Med sämre menar jag att om jag går fram och tillbaka från kök till vardagsrum så är det som jag sprungit maraton. Medicinskt är jag för tillfäället färdigbehandlad..

Personalen som kommer är jättefina. Och trevliga. Har inget att klaga på.
Citera
2022-07-13, 21:39
Medlem
Citat:
Med sämre menar jag att om jag går fram och tillbaka från kök till vardagsrum så är det som jag sprungit maraton. Medicinskt är jag för tillfäället färdigbehandlad..

Personalen som kommer är jättefina. Och trevliga. Har inget att klaga på.

Du får sätta någon annan på att ränna till köket
Nej men seriöst, ta så mycket hjälp du kan och spara orken till och göra roliga saker.
Någon annan kan servera dig en wirre eller kaffe så du har ork att bara hänga med familj och vänner.

Kanon att du fått bra folk!
Inte så enkelt så här i semestertider..
I den del av Sverige jag bor så är det katastrof typ överallt med personal.
Färdigbehandlad som i ???

Hoppas så att du har några nära dig som droppar förbi i tid och otid och bara är där

All styrka ❤
Citera
2022-07-13, 21:45
Medlem
droppas avatar
Citat:
Nej men seriöst, ta så mycket hjälp du kan och spara orken till och göra roliga saker.
Någon annan kan servera dig en wirre eller kaffe så du har ork att bara hänga med familj och vänner.

Hoppas så att du har några nära dig som droppar förbi i tid och otid och bara är där

All styrka ❤
Men har du inga palliativa avdelning nära? Och Jo, med tanke på vad du skrivit så är vanlig hemtjänst inte aktuellt för dig. Isåfall med ssk närvarande för att ge smärtlindrande. Eller du har nöjt dig med plåster?. Vad har du för att få sova och ta udden av smärta (ångest) om man får fråga?
Citera
2022-07-13, 21:47
Medlem
droppas avatar
Skicka privat om du bara vill snacka eller när det känns konstigt. Ha det så bra d går så länge
Citera
2022-07-13, 22:51
Medlem
Citat:

All styrka ❤
Med medicinskt menar jag att infektionen är borta. Resten av jävligheterna kan skyllas på cancertumörerna i bäcken och lungor som växer hela tiden.
Senast redigerad av Picasso2 2022-07-13 kl. 22:53.
Citera
2022-07-13, 22:54
Medlem
Citat:
Men har du inga palliativa avdelning nära? Och Jo, med tanke på vad du skrivit så är vanlig hemtjänst inte aktuellt för dig. Isåfall med ssk närvarande för att ge smärtlindrande. Eller du har nöjt dig med plåster?. Vad har du för att få sova och ta udden av smärta (ångest) om man får fråga?
Jag har hemsjukvård också. De kommer så fort jag behöver. Lite lyxigt.
Citera
2022-07-14, 09:35
Medlem
droppas avatar
Citat:
Jag har hemsjukvård också. De kommer så fort jag behöver. Lite lyxigt.
Ok, men hemsjukvård är vanlig hemtjänst. Men hoppas dom fixar så du har det bra iallafall, och semester vikarierna är informerad om dina behov och är delegerade att underlätta för dig gällande mediciner.
Skönt för dig att kunna chilla hemma iallafall. Ha det gott.
Citera
2022-07-14, 10:13
Medlem
Hussefars avatar
Fyfan för denna cancern asså. Lider med dig.

Men måste säga att det är kul att läsa att din kontakt med barnen nu enbart stärkts.

Fortsätt kämpa Picasso2!
Citera
2022-07-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ok, men hemsjukvård är vanlig hemtjänst. Men hoppas dom fixar så du har det bra iallafall, och semester vikarierna är informerad om dina behov och är delegerade att underlätta för dig gällande mediciner.
Skönt för dig att kunna chilla hemma iallafall. Ha det gott.

Hemsjukvården kollar så exvis blodvärden ligger rätt, de får ge mig blod och intravenös antibiotika. Men visst, de jobbar nära hemtjänsten..
Fick kaffe på sängen i morse 😊

Medicinerna administrerar jag själv. Vid ev frågor har har jag en smärtläkare knuten till mig.
Senast redigerad av Picasso2 2022-07-14 kl. 10:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in