Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-07, 19:03
Medlem
Citat:
På senare tid har det frekvent rapporterats om oroligheter i flera svenska städer som man tidigare förknippat med allt annat än kravaller och upplopp. ---
Hur kommer det sig att 60 personer helt plötsligt, en måndagsförmiddag, startar slagsmål i den lilla akademikerstaden Lund?
Detta vill jag ta reda på och därför har jag bestämt mig för att åka till Lund och göra ett livesänt reportage nu på onsdag.

Citat:
Jag har under dagen blivit uppmärksammad på att debatten går het i vissa lokala facebookgrupper i Lund inför mitt besök imorgon.
Uppenbarligen tycker vissa att journalister inte får åka till deras stad och prata med människor. Personligen anser jag att ingenting blir bättre av att inte våga diskutera vad som händer i samhället. Hur skall man annars kunna göra någonting åt problemen?
---

Så redan nu mobilisera extremvänstern i deras hatgrupper om att hindra Lamotte att intervjua människor från Lund.
Vad har extremvänstern att dölja kan man fråga sig. Vad tjänar dom på att hindra Lamotte att intervjua folk? Vad är dom rädda för?

Flera tidningar på vänstersidan har redan intervjuat folk där nere som aftonbladet och expressen. Har dessa missat något medvetet eller omedvetet som extremvänstern är rädda för att folk ska få reda på?

Vad tror ni kommer extremvänstern ställa till rabalder för att hindra Lamotte imorgon?
Kommer ni vara där eller se reportaget live?

Källa till citaten: https://www.facebook.com/joakim.lamo...11294397026926
och https://www.facebook.com/joakim.lamo...11872556969110
Inlägg redigerat med hänvisning till regel 1.02 Upphovsrätt. Källa tillagd.
Varning utdelad.
/Mod.
Senast redigerad av Siegfrid 2021-09-08 kl. 11:27.
Citera
2021-09-07, 19:07
Medlem
ingen länk du kan tillägga,
å nej googla gör det bara muppigare,
Citera
2021-09-07, 20:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
ingen länk du kan tillägga,
å nej googla gör det bara muppigare,
här har du en permalink till hans facebookinlägg.
https://www.facebook.com/joakim.lamo...11872556969110

Hans livesändning sker på instagram, på ett konto som är privat varpå man inte kan se den streamen anonymt utan måste skaffa konto där och börja följa nollan först, which sux...

Må någon liverippa skiten och lägga upp den på en hederlig fildelningsservice.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-09-07 kl. 20:17.
Citera
2021-09-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
här har du en permalink till spektaklet.
https://www.facebook.com/joakim.lamo...11872556969110

tackar.
men har inte FB eller twitter.
så man får vänta med andra ord.
Citera
2021-09-07, 20:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
tackar.
men har inte FB eller twitter.
så man får vänta med andra ord.
se min edit
Citera
2021-09-07, 21:55
Medlem
M.Labingis avatar
Usch, det där är bara billig swishjournalistik-populism. På vilket sätt fördjupar det förståelsen eller sätter in bråken i en kontext om utanförskapet där någon kan förklara hur saker ligger till?
Citera
2021-09-07, 22:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Det enda roliga med den muppens liveisar är att det alltid är några som blir kränkta och upprörda över hans tilltag.
Citera
2021-09-07, 22:13
Medlem
LaffanStings avatar
Ska han ha sin jättefina väst på sig, i fall det fortfarande är slagsmål när han kommer dit?

Han är en skithög. Vad tycker ni han ska bidra med, ni som gillar honom?
Citera
2021-09-07, 22:14
Medlem
Trolltestets avatar
Riktiga Journalister förannonserar aldrig sina besök.
Grifters däremot, gör gärna en stor show av de nyheter de ämnar skapa.
Citera
2021-09-08, 07:17
Medlem
argaangelicas avatar
Så swishtiggaren ska till Lund och uppvigla idag? Kommer anmäla sändningen till instagram direkt den startar typ. Hans sändningar är rasistiska och populistiska. Hur har han tid att åka till Lund? Har han inte fullt upp med tingsrätten?
Citera
2021-09-08, 08:40
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Så swishtiggaren ska till Lund och uppvigla idag? Kommer anmäla sändningen till instagram direkt den startar typ. Hans sändningar är rasistiska och populistiska. Hur har han tid att åka till Lund? Har han inte fullt upp med tingsrätten?

På vilket sätt är han "rasistisk" ?

Betala inte om du inte vill se?
Jag gör det inte och sen gnäller jag inte som en liten fitta på Flashback.
Citera
2021-09-08, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica

Så det är bättre med bidragsjournalister från SVT eller klickhungriga tabloidpapparazzi från Aftonbladet?
Och vilken regel bryter han som får Karen att anmäla honom? Att du redan nu säger att du skall anmäla honom direkt visar ju bara vilket odemonratiskt praktarsel du är.
Populististisk - ja, där håller jag med. Tycker personligen att han verkar vara en rätt jobbig typ som mest jagar views, och har hittat ett koncept som ger höga tittarsiffror och kosing. Han kanske genuint vill belysa problem, skapa debatt och hjälpa, men i mina ögon verkar det mest populistiskt.

Men rasistiska? Det kan ju fan inte ens den mest vänsterskruvade hjärnan spinna fram. Vad är rasistiskt med att intervjua folk och filma livesändningar från områden där en stor grupp människor inte klarar av att uppföra sig som civilicerade medborgare? Hade inte kaosfolket i dessa "orter" uppfört sig som några jävla hormonstinna babianer så hade Lamotte inte varit där och "provocerat" i över huvud taget. Att skylla på att det är Lamotte som orsakar kaos är ju fan lika dumt som att bli upprörd över att brandkåren alltid befinner sig på platser som brinner, och dra slutsatsen att brandkåren startar bränder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in