2006-06-06, 03:25
Bannlyst
Det genetiska materialet som anlänt med asylmissbruket, är i stil med hemlandets vad det gäller hälsan och skall betalas av oss, när massmedia ofta visar sådant här http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...82&lpos=rubrik

Jag har en stark misstanke att massmedia inte överdriver och att parasiterna, som inte kommit för våra varma vintrar, gnäller så det märks. I sjukhusväntrum kan alla se andelarna. Har någon vågat sig på siffror hur illa det är?
Citera
2006-06-06, 23:39
Medlem
TB-303s avatar
Det här verkar bli diskussion kring krisen i sjukvården. Flyttar till Inrikes.

I&I -> Inrikes

/Mod
Citera
2006-06-07, 10:11
Medlem
Daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Det genetiska materialet som anlänt med asylmissbruket, är i stil med hemlandets vad det gäller hälsan och skall betalas av oss, när massmedia ofta visar sådant här http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...82&lpos=rubrik

Jag har en stark misstanke att massmedia inte överdriver och att parasiterna, som inte kommit för våra varma vintrar, gnäller så det märks. I sjukhusväntrum kan alla se andelarna. Har någon vågat sig på siffror hur illa det är?
Stämmer att de är kraftigt överrepresenterade även i sjukvården. En anledning är att de saknar tillräcklig bildning om hur människokroppen fungerar.
Citera
2006-06-09, 03:16
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman

Några frågor :

Har du sett klippet ?
Hur vet du att han kommit hit genom asylmissbruk ?
Hur upplevde du klippet blev du berörd på något sätt, arg eller ledsen ?

Själv kände jag stor sympati för den stackars killen.

Men du tycker väl sjukvården bara är till för etniska svenskar.
(med undantag för importerade luder till ädelrosa svenskar)

Catalysms frågeställning var intressant , vad har du för kontakt med sjukvården som sett så många väntrum ?
Citera
2006-06-09, 06:05
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dave
Stämmer att de är kraftigt överrepresenterade även i sjukvården. En anledning är att de saknar tillräcklig bildning om hur människokroppen fungerar.

Samt att deras imunförsvar skyddar dem mot sjukdomar som existerar i deras hemländer men inte mot våra sjukdomar.
Citera
2006-06-12, 05:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Några frågor :
Har du sett klippet ?
Hur vet du att han kommit hit genom asylmissbruk ?
Hur upplevde du klippet blev du berörd på något sätt, arg eller ledsen ?
Själv kände jag stor sympati för den stackars killen.
Men du tycker väl sjukvården bara är till för etniska svenskar.
(med undantag för importerade luder till ädelrosa svenskar)
Catalysms frågeställning var intressant , vad har du för kontakt med sjukvården som sett så många väntrum ?
Svara gärna på 3 och 5.
Givetvis sett det, nästan 100% är asylmissbrukre, morsan kunde inte svenska.
Trist givetvis men vi kan inte vara världens socialbyrå som ska vårda alla, pengarna är slut sedan länge för storhetsvansinne.
Jag har letat efter ett importerat luder som dig i väntrummen.
Citera
2006-06-12, 08:54
Medlem
I regel går människor inte till doktorn för att de är sjuka, utan de går till doktorn för att de vill att någon ska tala snällt med dem, lyssna på deras problem och ta på dem lite. Visst ibland är man sjuk också, men det är underordnat. Ju mer marginaliserad man är, desto mer behöver man sin doktor/präst/terapeft/axel-att-luta-sig-på.

Sedan är det praktiskt att sjukskriva frun så hon kan ta hand om hemmet 150% och lyfta sjuklön samtidigt.

Jag tror dessa två orsaker ligga i topp som förklaring.
Citera
2006-06-12, 09:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Det ligger...

Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
I regel går människor inte till doktorn för att de är sjuka, utan de går till doktorn för att de vill att någon ska tala snällt med dem, lyssna på deras problem och ta på dem lite. Visst ibland är man sjuk också, men det är underordnat. Ju mer marginaliserad man är, desto mer behöver man sin doktor/präst/terapeft/axel-att-luta-sig-på.

Sedan är det praktiskt att sjukskriva frun så hon kan ta hand om hemmet 150% och lyfta sjuklön samtidigt.

Jag tror dessa två orsaker ligga i topp som förklaring.

...allt för mycket i det. Det föreligger ett uppenbart överutnyttjande av sjukvården av människor på den lägre delen av samhällsskalan. det handlar mycket om att bli uppmärksammad och få bekräftelse, och för några att få en lämplig medicinsk diagnos för långtidssjukskrivning. En kringresande kontrollkommission, som inte har några lokala kopplingar, borde åka riket runt och kontrollera långtidssjukskrivna. Överprövningar kan göras och detta skulle troligen ha en avkylande effekt på alltför sjukskrivningsglada läkare.
Citera
2006-06-13, 04:10
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
En kringresande kontrollkommission, som inte har några lokala kopplingar, borde åka riket runt och kontrollera långtidssjukskrivna. Överprövningar kan göras och detta skulle troligen ha en avkylande effekt på alltför sjukskrivningsglada läkare.

skulle inte va helt fel men framförallt få fram läkare sm kan sitt jobb och aktivt försöker hjälpa människor att bli friska.
är för mycket sjukpension/sjuksrkivnings iver idag.

och många som går långtidsjukskrivna skulle kunna börja jobba relativt fort om dom bara fick lämplig rehabilitering.

men man ska va försiktig också då det finns många som har fullt giltiga skäl att va hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in