Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Substanslöst var det uppenbarligen så till vida att de bilder som hela den juridiska processen byggde på visade sig vara helt värdelösa. Det enda som kvarstår är en ensam tjejs påståenden om att Bali ska ha betett sig "opassande", vilket tillbakavisas av Bali.
Vidare anser jag, vilket var just det mitt förra inlägg rörde, att man bör hålla hårt på oskuldspresumtion när det kommer till anklagelser. Har något "olämpligt" skett? Det vet vi inte, men det är upp till den som kommer med en sådan anklagelse att belägga den, inte tvärt om.
Det är extremt olämpligt att en politiker ens försätter sig i en sån här situation.
Särskilt när det är val strax och partiet man företräder aspirerar på att styra landet.
Det räcker liksom så. Man behöver inte ens ta upp det faktumet att Hanif pratar om en politisk konspiration att få honom utslängd mha sexanklagelser, vilket i sig är extremt olämpligt, om det inte backas upp.
Och om det nu stämmer, varför är hanifs fanclub så ovilliga att nysta i denna politiska konspiration? Om det stämmer är det ju ett hot mot demokratin.
Men visst, vi kan glömma och gå vidare, vilket var andemeningen som jag lyckades tolka ifrån ditt inlägg. Det handlar ju bara om politiker så det finns ingen anledning till granskning...