Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Hanif Bali kommer fly Sverige nu. Hur ska han försörja sig själv när han inte längre får riksdagslön?

Du som skattebetalare betalar de närmaste tre åren av hans liv i alla fall.
Så han kan ta det lugnt.
Fly Sverige lär han inte behöva.
Han är nu helt rentvådd. Mer än i alla fall jag någonsin kunde ana.

Så det lär dyka upp goda chanser att försörja sig för honom även efter 2024
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2021-10-01, 23:26
Moderator
Höj nivån.

Från regelsidan: Flashback Forum ställer krav på både kvalitet och läsvärde.

Tråden är till för att diskutera, att skriva substanslösa oneliners eller upprepa samma sak gång på gång är diskussionsförstörande och sådana inlägg kommer att raderas.

// mod
2021-10-01, 23:28
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Moderaterna och partiledningen inser nog själva att det innebär vissa problem att ha honom kvar där
eftersom han i allmänhetens ögon är förknippad med att jaga minderåriga flickor inom MUF.

Han behöver inte ha gjort sig skyldig till någonting direkt brottsligt för att ändå anses vara en belastning av många i partiet.
Är det du som är "allmänheten"? Han är fullt rentvådd och allmänheten verkar snarare fråga efter hur det här drevet kunde få hända. Metoo-drev har lett till en hel del motreaktioner innan denna händelse så det här är nog snarare droppen som får vår tids häxprocesser att falla på eget grepp.
Citera
2021-10-01, 23:28
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Den hatiska vänstern förnekar sig inte. Ryktesspridning är en klassisk vänstertaktik.
Vänstern har absolut ingenting med detta att göra. Om du vore läskunnig hade du varit medveten om att anklagelsen kommer från en tjej inom MUF och att ett flertal fulingar inom hans egna parti (M) vill ha bort honom. Försök att använda hjärnan innan du postar något nästa gång!
Citera
2021-10-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Det är talande att många efterfrågar att den misstänkte ska bevisa sin oskuld.

Det märkliga i denna sak är alltså att Hanif Bali aldrig ens var misstänkt. Åklagaren la ner förundersökningen innan det ens blev aktuellt att misstänka någon eftersom inget brott ens hade begåtts.

Det hela är fullständigt galet.

T o m jag trodde att det fanns något litet som skulle kunna anses vara skuggan av ett bevis för att NÅGOT faktiskt hade hänt. Men så var ju icke fallet.
Citera
2021-10-01, 23:30
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Vänstern har absolut ingenting med detta att göra. Om du vore läskunnig hade du varit medveten om att anklagelsen kommer från en tjej inom MUF och att ett flertal fulingar inom hans egna parti (M) vill ha bort honom. Försök att använda hjärnan innan du postar något nästa gång!

Ario som ligger bakom detta är vänster, att det dessutom finns moderater som vill få bort Bali och tog chansen nu motsäger inte detta.

Om inte Uffe städar upp kan skadorna bli stora för M.
Citera
2021-10-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Substanslöst var det uppenbarligen så till vida att de bilder som hela den juridiska processen byggde på visade sig vara helt värdelösa. Det enda som kvarstår är en ensam tjejs påståenden om att Bali ska ha betett sig "opassande", vilket tillbakavisas av Bali.

Vidare anser jag, vilket var just det mitt förra inlägg rörde, att man bör hålla hårt på oskuldspresumtion när det kommer till anklagelser. Har något "olämpligt" skett? Det vet vi inte, men det är upp till den som kommer med en sådan anklagelse att belägga den, inte tvärt om.
Det är extremt olämpligt att en politiker ens försätter sig i en sån här situation.

Särskilt när det är val strax och partiet man företräder aspirerar på att styra landet.

Det räcker liksom så. Man behöver inte ens ta upp det faktumet att Hanif pratar om en politisk konspiration att få honom utslängd mha sexanklagelser, vilket i sig är extremt olämpligt, om det inte backas upp.

Och om det nu stämmer, varför är hanifs fanclub så ovilliga att nysta i denna politiska konspiration? Om det stämmer är det ju ett hot mot demokratin.

Men visst, vi kan glömma och gå vidare, vilket var andemeningen som jag lyckades tolka ifrån ditt inlägg. Det handlar ju bara om politiker så det finns ingen anledning till granskning...
Citera
2021-10-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Är det du som är "allmänheten"? Han är fullt rentvådd och allmänheten verkar snarare fråga efter hur det här drevet kunde få hända. Metoo-drev har lett till en hel del motreaktioner innan denna händelse så det här är nog snarare droppen som får vår tids häxprocesser att falla på eget grepp.

Ja med allmänheten så åsyftar jag nog främst den breda majoritet som befinner sig utanför exempelvis Flashback och Twitter.

Hanif Bali är enbart rentvådd från brott, dock inte från olämpligt och omdömeslöst uppträdande
vilket också är det som Moderaterna fokuserar på när de reflekterar över hans lämplighet.

Jag kan därför förstå att många inom Moderaterna är skeptiska och tveksamma till om Hanif Bali
bör ställa upp för omval som riksdagsledamot till ytterligare en mandatperiod.

Hanif Bali själv uppgav ju i sitt Facebook inlägg att flera inom Moderaterna nu vill ha bort honom.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-01 kl. 23:36.
Citera
2021-10-01, 23:36
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det är extremt olämpligt att en politiker ens försätter sig i en sån här situation.

Särskilt när det är val strax och partiet man företräder aspirerar på att styra landet.

Det räcker liksom så. Man behöver inte ens ta upp det faktumet att Hanif pratar om en politisk konspiration att få honom utslängd mha sexanklagelser, vilket i sig är extremt olämpligt, om det inte backas upp.

Och om det nu stämmer, varför är hanifs fanclub så ovilliga att nysta i denna politiska konspiration? Om det stämmer är det ju ett hot mot demokratin.

Men visst, vi kan glömma och gå vidare, vilket var andemeningen som jag lyckades tolka ifrån ditt inlägg. Det handlar ju bara om politiker så det finns ingen anledning till granskning...

Fast det verkar mest som att situationen är artificiell och konstruerad. Drev kan alla råka ut för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
Tråkigt för moderaterna - eller skönt - vad vet jag. Väntar med större spänning på vad som händer med God Ton. Per Lindgren förefaller tillräckligt präktig att han säkert kan överge projektet om han inte är tvärsäker på Hanif Bali. Ska bli intressant att se utvecklingen där.
Jag vet inte vilka moderater som har kommenterat om att fallet är nedlagt med Henrik Sundström har tweetat om det. Däremot är det hittills knäpptyst från Per Lindgren. Anmärkningsvärt, eller hur?

Jag hade hoppats att hela den här röran hörde hemma i slasktunnan men om en så nära bekant som Lindgren inte yttrar ett enda ord till stöd för HB så verkar det ju som att han har klantat till det, om än utan att bryta någon lag.

Ganman utlovade mer information utan att säga om det var till HBs för- eller nackdel, men därav blev inget.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja med allmänheten så åsyftar jag nog främst de som är utanför exempelvis Flashback och Twitter.

Hanif Bali är enbart rentvådd från brott, dock inte från olämpligt och omdömeslöst uppträdande
vilket också är det som Moderaterna fokuserar på när de reflekterar över hans lämplighet.

Jag kan därför förstå att många inom Moderaterna är skeptiska och tveksamma till om Hanif Bali
bör ställa upp för omval som riksdagsledamot till ytterligare en mandatperiod.

Hanif Bali själv uppgav ju i sitt Facebook inlägg att flera inom Moderaterna nu vill ha bort honom.
Han var körd i samma ögonblick som han kritiserade Carl Bildt.
Citera
2021-10-01, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus

Det är svårt att INTE sätta sig i en situation att bli oskyldigt anklagad för ett allvarligt lagbrott som grooming.

En sådan situation blir man satt i.

EXKT vid den Tidpunkt som provvalet till riksdagslistorna ska ske.

Ockhams rakkniv säger att en sådan händelse knappast är en slump.

Dessutom lyckades uppdraget.

Så för din del kan du absolut glömma och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in