Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-02, 21:18
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Hanif Bali bekräftade själv både i sitt första Facebook inlägg och också i intervjun med Expressen
att de båda har chattat och träffats vid flera tillfällen.

Detsamma gäller för mig med många av mina kollegor, det ingår i jobbet och är inget konstigt alls.

Citat:
Det är alltså bekräftat av båda två och bådas uppgifter är samstämmiga på den punkten.

Däremot går uppgifterna isär gällande exakt vad som hänt på en del av dessa träffar,
framförallt den träffen som skedde sommarlovet 2020 och vad det egentliga syftet var.

Där står ord mot ord och det går i nuläget inte med full säkerhet avgöra den saken.

Där är det bara fantasier från en mytoman ja.
Citera
2021-10-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Fast Hanif har ingen bevisbörda i det här. Som mest kan man hävda att han ska presentera något om han kallas till ett faktiskt förhör. Men han ansågs inte ens behöva förhöras.

Ja absolut, det var lite det jag menade med den besynnerliga definitionen som skribenten gjorde
och jag ansåg det också var konstigt att Hanif Bali själv började prata om bevis i början
när anklagelserna först kom, eftersom bevisbördan ju inte låg hos honom ändå.

Hanif Bali behöver ju inte bevisa att han inte begått brott och flickan ifråga kan heller inte anklagas
för att ha begått ett brott enbart genom att anmäla, som flera skribenter försökt hävda här i diskussionen.

För på samma sätt som Hanif Bali inte har bevisbördan på sig, så har heller inte flickan som anmälde
någon bevisbörda som hon redan i förväg måste uppfylla enbart för att kunna göra en anmälan
om hon har upplevt sig utsatt.

Därför blir det orimligt att påstå hon ska hamna i fängelse och att hon är mytoman och så vidare.

Och gällande eventuellt olämpligt uppträdande så stor fortfarande ord mot ord och då blir det nog lite svårt
att med full säkerhet kunna avgöra exakt vad som hänt mellan de båda, tyvärr.
Citera
2021-10-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Detsamma gäller för mig med många av mina kollegor, det ingår i jobbet och är inget konstigt alls.

Det är bra att du nu i alla fall kan acceptera och erkänna att Hanif Bali och den minderåriga flickan
faktiskt har träffats, då har vi kommit ett litet steg framåt i alla fall.

Citat:
Där är det bara fantasier från en mytoman ja.

Ja fast här framhärdar du att flickan är mytoman, fast det går ju inte att med säkerhet avgöra den saken
enbart för att förundersökningen lades ner.

Då behöver man först kunna bevisa med säkerhet exempelvis att hon medvetet skulle ha gjort en falsk anmälan
och några sådana bevis har jag fortfarande inte fått se eftersom du inte vill lägga fram dessa tyvärr.

Och så länge ingen klar bevisning existerar åt det ena eller det andra hållet, då står ord emot ord, tyvärr.
Citera
2021-10-02, 21:26
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja absolut, det var lite det jag menade med den besynnerliga definitionen som skribenten gjorde
och jag ansåg det också var konstigt att Hanif Bali själv började prata om bevis i början
när anklagelserna först kom, eftersom bevisbördan ju inte låg hos honom ändå.

Hanif Bali behöver ju inte bevisa att han inte begått brott och flickan ifråga kan heller inte anklagas
för att ha begått ett brott enbart genom att anmäla, som flera skribenter försökt hävda här i diskussionen.

För på samma sätt som Hanif Bali inte har bevisbördan på sig, så har heller inte flickan som anmälde
någon bevisbörda som hon redan i förväg måste uppfylla enbart för att kunna göra en anmälan
om hon har upplevt sig utsatt.

Därför blir det orimligt att påstå hon ska hamna i fängelse och att hon är mytoman och så vidare.

Och gällande eventuellt olämpligt uppträdande så stor fortfarande ord mot ord och då blir det nog lite svårt
att med full säkerhet kunna avgöra exakt vad som hänt mellan de båda, tyvärr.

Även om bevisbördan inte ligger hos den anklagade så är det förstås ingen nackdel om han har bevis för sin oskuld, hur kan du ha så svårt att förstå detta?

Däremot så kan det vara förtal att redovisa dessa bevis publikt och vänstertrollen skulle garanterat anklaga honom om han sänkte kvinnan genom att redovisa detta. Sådan kritik har redan framförts av vänstertroll här.
Citera
2021-10-02, 21:28
Medlem
Citat:
Fast Hanif har ingen bevisbörda i det här.
Blir lite nyfiken på hur du tänker här...

Han har trots allt gått ut offentligt och hävdat att detta är en komplott, en konspiration att mha en falsk anmälan få bort en folkvald politiker, dvs ett hot mot demokratin. Men han har ingen bevisbörda?
Citera
2021-10-02, 21:28
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Det är bra att du nu i alla fall kan acceptera och erkänna att Hanif Bali och den minderåriga flickan
faktiskt har träffats, då har vi kommit ett litet steg framåt i alla fall.

Jag vet inte om de har träffats men det är väl inte det minsta konstigt om de har det. Jag har t.ex. träffat de flesta av mina kollegor.

Citat:
Ja fast här framhärdar du att flickan är mytoman, fast det går ju inte att med säkerhet avgöra den saken
enbart för att förundersökningen lades ner.

Då behöver man först kunna bevisa med säkerhet exempelvis att hon medvetet skulle ha gjort en falsk anmälan
och några sådana bevis har jag fortfarande inte fått se eftersom du inte vill lägga fram dessa tyvärr.

Och så länge ingen klar bevisning existerar åt det ena eller det andra hållet, då står ord emot ord, tyvärr.

Jo han har ljugit om massor av saker, t.ex. sin ålder, att hon är oskuld, att hon har skickat nakenbilder mm. Allt och mycket mer är motbevisat då hon är en mytoman.
Citera
2021-10-02, 21:29
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus

Han har trots allt gått ut offentligt och hävdat att detta är en komplott, en konspiration att mha en falsk anmälan få bort en folkvald politiker, dvs ett hot mot demokratin. Men han har ingen bevisbörda?

Detta är redan styrkt i tråden, sök på Ario!
Citera
2021-10-02, 21:31
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Nej den som påstår något har bevisbördan. Sen att han svarar förflyttar inte denna börda på något sätt. Det är upp till flickan att bevisa det hon hävdar är sant.
Citera
2021-10-02, 21:31
Medlem
Citat:
Även om bevisbördan inte ligger hos den anklagade så är det förstås ingen nackdel om han har bevis för sin oskuld, hur kan du ha så svårt att förstå detta?

Däremot så kan det vara förtal att redovisa dessa bevis publikt och vänstertrollen skulle garanterat anklaga honom om han sänkte kvinnan genom att redovisa detta. Sådan kritik har redan framförts av vänstertroll här.

Ja det är klart att jag förstår att det vore en klar fördel om Hanif Bali hade kunnat bevisa sin oskuld
till alla anklagelser, inte bara de brottsliga, utan också det om olämpligt uppträdande.

Fast jag tror han hade lite för bråttom i början och var lite för tvärsäker och borde ha inväntat
både internutredning och förundersökning innan han uttalade sig om det,
i synnerhet eftersom bevisbördan ädå inte låg på honom.

Du har nu flera gånger här i diskussionen påstått att flickan som anmälde har gjort sig skyldig till brott
och att hon är mytoman och att hon borde hamna i fängelse och spärras in.

Du har givetvis full rätt att få ha den åsikten, men jag hade gärna fått ta del av några belägg
eller bevisning som kan styrka de påståendena om flickan ifråga?
Citera
2021-10-02, 21:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Well... avgör själv:

Före FU:
Efter FU:

Ja precis, och jag tror inte att något av det Bali nämner skulle räcka för något polisiärt ärende. På sin höjd skulle det väl räcka för en intern utredning inom M, om det nu finns ordentliga bevis och inte bara misstankar och rykten.

Om vi bortser från de eventuella "bevisen" och deras eventuella tyngd för ett ögonblick så ser jag heller inte det han skriver som så särdeles osannolikt. Vad vi vet är trots allt att det finns människor både inom och utanför Moderaterna som ogillar Bali och vi vet även att de anklagelser som framfördes landade hos Moderaterna passligt till deras interna valprocess.
Citera
2021-10-02, 21:33
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja det är klart att jag förstår att det vore en klar fördel om Hanif Bali hade kunnat bevisa sin oskuld
till alla anklagelser, inte bara de brottsliga, utan också det om olämpligt uppträdande.

Hur har du tänkt att någon ska kunna bevisa att man aldrig upprätt olämpligt någon gång, detta kan förstås ingen göra. Detta är bara damage control från vänstertroll som du.
Citera
2021-10-02, 21:34
Medlem
Citat:
Nej den som påstår något har bevisbördan. Sen att han svarar förflyttar inte denna börda på något sätt. Det är upp till flickan att bevisa det hon hävdar är sant.
Ja precis, han har påstått att det är en sammansvärjning i partiet. Dvs något helt annat än det flickan nämner.

Hans bevisbörda alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in