Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-03, 12:46
Medlem
CalzoneItalias avatar
Varför erbjuder man en ung obekant flicka läxhjälp överhuvudtaget? Det är ganska uppenbart att HB hade annat i kikaren än enbart läxhjälp.
Citera
2021-10-03, 12:57
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Utredare har utrett och ansåg troligast att de inte ens behövde visas.

Minst borde bruden bli anmäld för falsk angivelse
Det håller jag med om, förtal osv.
Citera
2021-10-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag förstår inte varför du blir så upprörd? Jag har ingen stark åsikt om Hanif Bali, men han påstod ju att han hade bevis för att det var någon sorts komplott.
Det här är varför jag är upprörd:
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Bra skrivet!

Jag tycker helt ärligt att det är skamligt att se hur lågt vissa av hans meningsmotståndare är beredda att sjunka för att bevisa att han är pedofil, och således blir totalt karaktärsmördad i offentligheten. Man letar med nål och pincett efter varje litet halmstrå som kan tyda på något som är olämpligt, oavsett om det är extremt långsökt. Exempelvis att man försöker dra slutsatsen att det faktum att han haft kontakt med flickan, vilket är normalt bland Riksdagspolitiker att man har med ungdomar från ungdomsförbundet, skulle tyda på att det finns olämpligheter. Eller att man försöker trycka på att Hanif Bali troligtvis ljög om att han skulle ha bevis för att allt är en komplott mot honom. Oavsett hur det är med den saken så har det noll betydelse för om han skulle haft ett olämpligt beteende. Och allt detta handlar i grunden om att man inte gillar hans åsikter och därför vill straffa honom för dem. Vi har fler inlägg i tråden där vi sett hur folk gottar sig i detta eftersom de inte gillar hans åsikter. Man är alötså beredd att förstöra en människas liv enbart för att man inte tycker om hans åsikter... Det är jävligt skamligt!

Nu tycker jag visserligen inte att högern, min egen ideologiska hemvist, är bättre. När en sosse blev anklagad för våldtäkt var många högermänniskor väldigt snabba på att hoppa på honom och tyckte att det var helt rätt att nynazisterna i NMR hängde ut honom med namn och bild helt utan att han blivit dömd. Och allt detta berodde också på att de inte höll med hans åsikter. Samma sak när de hoppar på Stefan Löfvén för att han är svetsare. Det är ett patetiskt försök från högern att försöka sig på ett karaktärsmord på statsministern, vilket man gör för att man inte håller med honom.

Vart fan finns hedern när et kommer till politik? Ska vi börja hata varandra för att vi tycker olika? Ska vi börja avhumanisera människor vi tycker ha fel åsikter? Jag tycker att det är fullständigt skamligt!

Varför är et viktigt för dig att Hanif Bali inte har några bevis för en komplott?
Citera
2021-10-03, 13:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
Men Hanif-gossen har inte lagt en egen motion sedan 2014 och inte ställt en skriftlig fråga sedan 2014. Det är, tycker jag som skattebetalare och delfinansiär av hela härligheten, ett ganska magert facit för en politiker; oavsett vad man tycker om fräsiga syltryggsformuleringar på nätet.

Däremot snittar han 6 300 tweets om året (sedan januari 2010).

HB är till skillnad från de flesta i riksdagen en modern politiker som lever i tiden.

Motioner och skriftliga frågor är en kvarleva från tiden då det tog sju dagar att åka med diligens från Stockholm till Göteborg. Deras syfte är att visa väljarna därhemma att man finns i Stockholm och gör någonting, så att lokaltidningen kan skriva om det.

HB:s 6300 tweets om året tjänar samma syfte och är oerhört mycket effektivare.
Citera
2021-10-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag förstår inte varför du blir så upprörd? Jag har ingen stark åsikt om Hanif Bali, men han påstod ju att han hade bevis för att det var någon sorts komplott.

Jag har för mig det hette " LJÖG " när jag tog studenten ... " BULLSHIT " är väl modernare omdöme
och lögnen har inte riktigt plats i en välinformerad dynamisk Demokrati Där sanningen används för anpassningen ,riktningsändring av samhällsskeenden.
Visst jag köper det att vartenda komma kan inte bli rätt ..Om man är anklagad för hemska saker
Som en blixt från klar himmel. Om det är så...
I synnerhet om det är grundlösa .. anklagelser :Men då säger man det .. Pudlar heter det väl
" Blev fel där i den presskonferensen ... jag har igen bevisning ..jag snackade skit "
Men pudla är ju inte riktigt det partiets starka sida om man säger så ...
Försök få Kristersson snacka om " Öppna hjärtan " enklare få skalbolagsmålvakten visa årsredovisningen
Citera
2021-10-03, 13:13
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Det här är varför jag är upprörd:

Varför är et viktigt för dig att Hanif Bali inte har några bevis för en komplott?
Det är inte viktigt för mig, jag tycker bara att det vore intressant att ta del av påstådda bevis.
Citera
2021-10-03, 13:19
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
HB är till skillnad från de flesta i riksdagen en modern politiker som lever i tiden.

Motioner och skriftliga frågor är en kvarleva från tiden då det tog sju dagar att åka med diligens från Stockholm till Göteborg. Deras syfte är att visa väljarna därhemma att man finns i Stockholm och gör någonting, så att lokaltidningen kan skriva om det.

Det ligger något i det där med skriftliga frågor och meningslösa motioner som aldrig leder någonvart. Det är ju en typ av debatt i snigelfart där en ledamot,med gåspenna frågar socialministern vad denne tänker göra åt nedlagda fritidsgårdar i Molkom och sedan får fyra rader floskler som svar.
Senast redigerad av Don.C 2021-10-03 kl. 13:23.
Citera
2021-10-03, 13:22
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Om H.B sitter i riksdagen eller inte spelar väl egentligen ingen större roll i det stora hela, där är han ändå styrd av vad moderaterna bestämmer att han ska trycka på för knapp. H.B:s stora maktbas är ju i egenskap av opinionsbildare, där kan han förmodligen påverka i betydligt högre grad än som random riksdagspolitiker, dessutom kommer han inte vara låst av på samma sätt i vad han kan säga och när. Jag tror H.B tar en 4 års paus från riksdagen och ser vad som händer, han är fortfarande ung och kan ställa upp i många riksdagsval i framtiden, oavsett om det är för moderaterna eller något annat parti.
Till skillnad på vad många hade hoppats på, tror jag vi kommer få se en ännu mer frispråkig/elak Bali som kommer försöka sätta agendan i 4 år framöver. Och hans följarskara har inte påverkats avsevärt av detta, utan det är ju mest vänster-töntar som grinar här i tråden, och dessa är obetydliga för högerns politiker och väljare ändå.

Fast utan sin plats i riksdagen hade han aldrig blivit känd. Hans åsikter och det han skriver är ju inte uppseendeväckande på något sätt om de kommit från random anonym medborgare utan enkom på grund av att han är riksdagsman. Tror han säkert är så pass känd nu att han kan rida lite på vågen men utanför riksdagen kommer han helt klart få avsevärt mindre uppmärksamhet i traditionell media.
Citera
2021-10-03, 13:28
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Fast utan sin plats i riksdagen hade han aldrig blivit känd. Hans åsikter och det han skriver är ju inte uppseendeväckande på något sätt om de kommit från random anonym medborgare utan enkom på grund av att han är riksdagsman. Tror han säkert är så pass känd nu att han kan rida lite på vågen men utanför riksdagen kommer han helt klart få avsevärt mindre uppmärksamhet i traditionell media.
Nej fast nu är han ju redan känd.
Citera
2021-10-03, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Huvudet på spiken! Majoriteten av övriga politiker klarar inte följa med i utvecklingen av digitala ”ball gamet”. Tala med folket i närvaro.
Citera
2021-10-03, 14:19
Medlem
PorrePonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorisk
Huvudet på spiken! Majoriteten av övriga politiker klarar inte följa med i utvecklingen av digitala ”ball gamet”. Tala med folket i närvaro.

Politiker har inte pratat i närvaro sedan decennier
Citera
2021-10-03, 14:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag menar att du ska styrka ditt påstående om att de är ihop och/eller knullar.
Precis som jag skrev, jag var knappast otydlig...

Dvs detta:
Halva twitter skriver ju att AS och AE är ett kärlekspar. Något säger mig att det är lite frostigt mellan dem efter att han lämnat henne i kylan att ta hand om skiten som AE förmodligen påbörjade skyfflandet av.

Be mig inte om källor, din förvillade stackare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in