Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-03, 23:40
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Om Moderaterna ansett att han var helt oskyldig så hade de väl sett till att han kunde fortsätta att kandidera till riksdagen.
Om han själv anser sig vara helt oskyldig varflr skulle han då hoppa utav?

Det pekar just på att det är intressen inom M som vill bli av med HB. Så din analys är lite skev.
Citera
2021-10-03, 23:52
Medlem
Enligt åklagarens beslut så hade hon skickat två bilder eftersom HB begärde detta.
1 bild har åklagaren sett och fått en beskrivning av den andra bilden.

Vad för bilder var det som HB begärde att hon skulle skicka och varför ber han en 16 åring om bilder undrar jag.
Det kanske vi aldrig får reda på. Däremot skriver HB på sin FB att det är moderater som motarbetar honom. Så det var alltså egna partimedlemmar som är hans motståndare.
Det är nog så att halva moderata partiet vill bli av med HB och inte konstigt eftersom politik är en förtroendebransch och det var länge sedan han hade något förtroende hos gemene man.
Citera
2021-10-04, 00:02
Medlem
Där tyckte jag i och för sig att dom gjorde rätt Moderaterna

Brinner propparna ringer man elmontören som har behörighet erfarenhet
Droppar kranen är det Rörmontören som kan det
Brinner det ringer man Brandkåren
och har det förövats ngt konstigt rörande underårig person Så ringer man experter på det
Det kan finnas behov psykologisk kompetens + Utredningskompetens ..kanske skall hämtas papper och människor Utöver detta kan det se ut som att man Obstruerar rättvisan Skydda en ev Förövare det är ju inte bra ...Hellre en gång för mycket än en gång för lite i denna typen av fall Man skall ju förutsätta att fackfolk kan sitt jobb ..

Nu är dom oförhindrade att fortsätta med sin pausade internutredning helt rätt såvitt jag kan se
Som det heter över där " Cooperate fully " Nu var det väl inte partiet som anmälde men att ge fackfolk chansen ser jag inget fel i.
Citera
2021-10-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Enligt åklagarens beslut så hade hon skickat två bilder eftersom HB begärde detta.
1 bild har åklagaren sett och fått en beskrivning av den andra bilden.

Vad för bilder var det som HB begärde att hon skulle skicka och varför ber han en 16 åring om bilder undrar jag.
Det kanske vi aldrig får reda på. Däremot skriver HB på sin FB att det är moderater som motarbetar honom. Så det var alltså egna partimedlemmar som är hans motståndare.
Det är nog så att halva moderata partiet vill bli av med HB och inte konstigt eftersom politik är en förtroendebransch och det var länge sedan han hade något förtroende hos gemene man.

Det är så omöjligt att avgöra på den beskrivning, för det kan vara allt från helt förkastligt till helt oskyldigt.

I teorin kan det ju vara något så enkelt som att hon berättat hon köpt nått nytt plagg som hon gillar och han frågat hur det ser ut. Då frågar man ju om en bild för att vara trevlig.

Sen kan det vara något helt annat också. Men det går ju inte att avgöra där..

Dock ska ju sägas, att Bali nog haft mer förtroende bland moderata väljare än många andra. Däremot är han hatad hos företrädarna för en del andra partier... men de flesta moderater jag talat med har antingen gillat honom eller åtminstone inte haft några starka känslor mot.
Citera
2021-10-04, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja och hon har haft fel angående annat. Så hennes trovärdighet är inte särskilt hög. Luktar borderlinebrud.

Jag kan inte finna att hon har haft fel om någonting hon uppgivit, annat än att hon inte hade den juridiska kunskapen att kunna bedöma huruvida just bilderna var olagliga eller inte.

Det är väl dock ganska normalt att en tonåring inte förväntas kunna ha full koll och kunskap
om exakt var de juridiska gränserna går.

Den enda som egentligen blivit påkommen med att uppge direkt felaktiga uppgifter är ju Hanif Bali själv.

Dels for han med osanning när anklagelsen först kom och hävdade bestämt att det inte rörde honom.

Dels påstod han i sin följande bortförklaring och efterhandskonstruktion att han inte hade haft
något som helst intresse för flickan ifråga och påstod han avbröt all kontakt.

Fast efter granskning av Hanif Bali och hans Twitter så skrev han där med flickan
så sent som i juni den här sommaren.

Jag kan då konstatera att om man ska utgå från dina definitioner så är det då i sådana fall
alltså Hanif Bali själv som är borderline och mytoman.
Citera
2021-10-04, 00:53
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag kan inte finna att hon har haft fel om någonting hon uppgivit, annat än att hon inte hade den juridiska kunskapen att kunna bedöma huruvida just bilderna var olagliga eller inte.

Det är väl dock ganska normalt att en tonåring inte förväntas kunna ha full koll och kunskap
om exakt var de juridiska gränserna går.

Den enda som egentligen blivit påkommen med att uppge direkt felaktiga uppgifter är ju Hanif Bali själv.

Dels for han med osanning när anklagelsen först kom och hävdade bestämt att det inte rörde honom.

Dels påstod han i sin följande bortförklaring och efterhandskonstruktion att han inte hade haft
något som helst intresse för flickan ifråga och påstod han avbrutit all kontakt.

Fast efter granskning av Hanif Bali och hans Twitter så skrev han där med flickan
så sent som i juni den här sommaren.

Jag kan då konstatera att om man ska utgå från dina definitioner så är det då i sådana fall
alltså Hanif Bali själv som är borderline och mytoman.

Och du kan belägga något av det du påstår eller är det hörsägen?
Citera
2021-10-04, 01:00
Medlem
Citat:
Och du kan belägga något av det du påstår eller är det hörsägen?

Jag har svårt tro att Twitter skulle vara inblandade i en komplott och konspiration emot Hanif Bali.

Det är ju bara att kolla datumstämpeln på hans senaste konversation med flickan ifråga på Twitter.

Den är daterad till 1 Juni 2021, vilket inte stämmer med de uppgifter Hanif Bali kom med
där han påstod att all kontakt med den minderåriga flickan skulle ha upphört i slutet av 2020.

Likaså kan man läsa artiklarna på både Aftonbladet och Expressen där han förra månaden,
innan de namngav honom, bestämt hävdade att anklagelserna inte alls ens riktade sig emot honom.

Hanif Bali kom alltså med direkt felaktiga uppgifter som inte alls visade sig stämma.

Förmodligen noterade också Moderaterna att hans uppgifter inte riktigt stämde fullt ut,
vilket gjorde att de kan antaga att en del av det flickan berättat kan vara korrekt.
Citera
2021-10-04, 01:02
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jag har svårt tro att Twitter skulle vara inblandade i en komplott och konspiration emot Hanif Bali.

Det är ju bara att kolla datumstämpeln på hans senaste konversation med flickan ifråga på Twitter.

Den är daterad till 1 Juni 2021, vilket inte stämmer med de uppgifter Hanif Bali kom med
där han påstod att all kontakt med den minderåriga flickan skulle ha upphört i slutet av 2020.

Likaså kan man läsa artiklarna på både Aftonbladet och Expressen där han förra månaden,
innan de namngav honom, bestämt hävdade att anklagelserna inte alls ens riktade sig emot honom.

Hanif Bali kom alltså med direkt felaktiga uppgifter som inte alls visade sig stämma.

Förmodligen noterade också Moderaterna att hans uppgifter inte riktigt stämde fullt ut,
vilket gjorde att de kan antaga att en del av det flickan berättat kan vara korrekt.

Det är nu du kanske kan komma med datum så vi kan se om det du hävdar stämmer?
Citera
2021-10-04, 01:09
Medlem
Citat:
Det pekar just på att det är intressen inom M som vill bli av med HB. Så din analys är lite skev.

Ja fast det behöver i och för sig inte vara någonting konstigt över just den saken.

Hanif Bali är ju riksdagsledamot för Moderaterna och det brukar väl vara ganska hög konkurrens om de platserna.

Han har dock under nästan hela sin tid i Riksdagen haft hög frånvaro, deltar sällan i riksdagsarbetet överhuvudtaget,
gör ingenting förutom att bråka också med flera av sina partikollegor och har grava samarbetssvårigheter.

Det är ju då fullt naturligt och rimligt att det finns många inom Moderaterna som då till slut kanske tröttnar på honom,
på samma sätt som man oftast brukar tröttna på folk som är allt för lata eller inkompetenta eller inte sköter sina jobb.

Det är ju fullt förståeligt om Moderaterna då önskar se någon ny förmåga ta över hans plats i Riksdagen nästa mandatperiod.
Citera
2021-10-04, 01:15
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ja fast det behöver i och för sig inte vara någonting konstigt över just den saken.

Hanif Bali är ju riksdagsledamot för Moderaterna och det brukar väl vara ganska hög konkurrens om de platserna.

Han har dock under nästan hela sin tid i Riksdagen haft hög frånvaro, deltar sällan i riksdagsarbetet överhuvudtaget,
gör ingenting förutom att bråka också med flera av sina partikollegor och har grava samarbetssvårigheter.

Det är ju då fullt naturligt och rimligt att det finns många inom Moderaterna som då till slut kanske tröttnar på honom,
på samma sätt som man oftast brukar tröttna på folk som är allt för lata eller inkompetenta eller inte sköter sina jobb.

Det är ju fullt förståeligt om Moderaterna då önskar se någon ny förmåga ta över hans plats i Riksdagen nästa mandatperiod.

Ja, precis. Och därför kom den här lilla påhittade nyheten lägligt till nomineringen. Man drog fram vad man kunde hitta trots att det var en fjunig anka.
Citera
2021-10-04, 05:25
Medlem
Somelifesmatters avatar
I Sverige är det lagligt att ligga med 15åringar och upp.

Så förstår inte vad problemet är?

Diskussionen bör istället vara, vad är raggning och vad är sexuella trakasserier?
Senast redigerad av Somelifesmatter 2021-10-04 kl. 05:53.
Citera
2021-10-04, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Du gör politik av min analys, men allt är inte politik.
"Skandalen" kring Bali beror på att han är politiker, inte rörmokare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in