2021-10-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Ingen annan än att alla organisationer, även politiska, ibland stöter bort medlemmar. Ibland av uppenbara skäl, ibland mindre uppenbara.
Tack för faktabeskrivningen, men vill du inte debattera så behöver du inte skriva i ett debattforum.
Citera
2021-10-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Den flickan möttes genast av en hatstorm fylld med hat och hot och uthängningar, inte minst från folk här på Flashback.
Snyft. Men majoriteten av Flashbacks debattörer har inte postat vare sig hat eller hot mot den unga kvinnan. Och vill man inte läsa något anonymt elakt om sig själv så behöver man inte logga in på Flashback.
Citera
2021-10-05, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Snyft. Men majoriteten av Flashbacks debattörer har inte postat vare sig hat eller hot mot den unga kvinnan. Och vill man inte läsa något anonymt elakt om sig själv så behöver man inte logga in på Flashback.

Jag bara ger logisk förklaring till varför flickorna och Moderaterna hellre föredra lösa det hela internt.

Jag noterar för övrigt att du blir mycket arg och irriterad om folk skriver åsikter om Hanif Bali här,
men reagerar dock helt annorlunda och tvärtemot när det gäller åsikter om flickorna i MUF.

Då kan jag konstatera att det rimligen bör vara fullt tillåtet att diskutera både Hanif Bali och flickorna här inne
och att det inte finns några skäl att försöka förhindra folk att skriva här i diskussionen.

Det kan ju också finnas andra aspekter att diskutera angående anklagelserna emot Hanif Bali,
bland annat undrar jag hur det gick med den där bevisningen om att det fanns en komplott och konspiration emot honom.

För det var ganska många här som uttalade sig tvärsäkert om det, men det hela rann ut i sanden
och inga bevis presenterades för att någon sådan existerade, inte ens Hanif Bali själv har kunnat belägga eller bevisa det.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-05 kl. 21:36.
Citera
2021-10-05, 22:02
Medlem
Citat:
Jag bara ger logisk förklaring till varför flickorna och Moderaterna hellre föredra lösa det hela internt.
Din förklaring är inte alls logisk. Kan du ge exempel på vilka "hot" som riktats mot den unga kvinnan? Varför skulle någon bry sig om något elakt som skrivs på Flashback? Jag får läsa elakheter om mig själv nästan dagligen på Flashback. Varför skulle jag bry mig om det?

Citat:
Jag noterar för övrigt att du blir mycket arg och irriterad om folk skriver åsikter om Hanif Bali här, men reagerar dock helt annorlunda och tvärtemot när det gäller åsikter om flickorna i MUF.
Jag är varken "arg" eller "irriterad", så du kan vänligen sluta projicera. Jag bara framför mina argument i debatten. Hur vet du hur jag reagerar på åsikter om den unga kvinnan som polisanmält Bali? Jag har faktiskt inte skrivit ett ord om det, så hur vet du vad jag tycker om det?

Citat:
Då kan jag konstatera att det rimligen bör vara fullt tillåtet att diskutera både Hanif Bali och flickorna här inne och att det inte finns några skäl att försöka förhindra folk att skriva här i diskussionen.
Ordet är fritt, jaha, och din poäng är - vadå?

Citat:
Det kan ju också finnas andra aspekter att diskutera angående anklagelserna emot Hanif Bali,
bland annat undrar jag hur det gick med den där bevisningen om att det fanns en komplott och konspiration emot honom.

För det var ganska många här som uttalade sig tvärsäkert om det, men det hela rann ut i sanden
och inga bevis presenterades för att någon sådan existerade, inte ens Hanif Bali själv har kunnat belägga eller bevisa det.
Återkom gärna med bevis för att Bali betett sig "sexuellt olämpligt". Det är ju det diskussionen handlar om, här i tråden som heter "Hanif Bali anklagad för olämpligt sexuellt beteende mot 16-åring (Utredn nedlagd)".
Citera
2021-10-05, 22:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad jag vet så har ingen av dessa "alla flickor" framträtt som verkliga människor. Dom finns bara som rubrikmaterial.
.

Skribenten 12-12 borde verkligen försöka lyfta fram bevis för att dom där flickorna överhuvudtaget existerar, annars får påståendet om fler "flickor" betecknas som ren ryktesspridning i syfte att smutskasta Hanif Bali.

Vi såg ju som bekant hur det gick med den unga Tinder-kvinnans påståenden.

Idag är Bali friad från misstanken om att ha begärt bilder av sexuell art och utredningen har förpassats till sopnedkastet.

Om det hade funnits fler vittnesmål så hade vi med stor sannolikhet fått höra talas om detta till leda vid det här laget.
Citera
2021-10-05, 23:02
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Jag noterar för övrigt att du blir mycket arg och irriterad om folk skriver åsikter om Hanif Bali här,
men reagerar dock helt annorlunda och tvärtemot när det gäller åsikter om flickorna i MUF.

Då kan jag konstatera att det rimligen bör vara fullt tillåtet att diskutera både Hanif Bali och flickorna här inne
och att det inte finns några skäl att försöka förhindra folk att skriva här i diskussionen.

Flickorna? Menar du att det är fler unga brudar som ljuger?
Citera
2021-10-05, 23:05
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ja men då bygger ditt antagande på den felaktiga premissen att alla medier och alla källorna inom Moderaterna
allihopa ingår i en gemensam komplott och konspiration emot just Hanif Bali.

Det anser jag förefaller ganska osannolikt och jag tycker nog därför att det faller lite på sin egen orimlighet.

Likaså är det fullt förståeligt och ganska uppenbart varför flickorna inom MUF inte önskar framträda för allmänheten
utan hellre föredrar att försöka lösa det hela internt i samråd med Moderaterna och partiledningen.

Det var ju en av flickorna som prövade att gå ut offentligt med sina berättelser och uppgifter
om Hanif Bali och hans beteende.

Den flickan möttes genast av en hatstorm fylld med hat och hot och uthängningar, inte minst från folk här på Flashback.

Då kan jag fullt förstå att de övriga flickorna inte vill behöva genomgå samma typ av behandling och bestraffning
från arga anhängare och dyrkare till Hanif Bali.

Moderaterna har i sin tur givetvis också fullt begripliga och förståeliga skäl till att hellre lösa det hela diskret och internt
istället för att göra det inför medierna.

Har du några bevis på den påstådda hatstormen eller är det ytterligare en av dina tolkningar?
Citera
2021-10-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Har du några bevis på den påstådda hatstormen eller är det ytterligare en av dina tolkningar?

Ja bara här inne i den här diskussionstråden på Flashback så blev ju den minderåriga flickan ifråga uthängd
med tillhörande hatiska och hotfulla kommentarer.

Den minderåriga flickan kallades också borderline och mytoman och hon skulle hängas ut och brännas på bål, skrevs det.

Därtill hittade många på en hel del felaktiga historier om den minderåriga flickan och hennes bakgrund
och påstådda sexuella vanor.

Likaså var det flera användare som på nästan varenda sida i diskussionen skrev att flickan ifråga
borde hamna i fängelse och spärras in och få hela sin framtid och sitt liv förstört.

Flickan blev också hatad och hotad på flera andra plattformar och sociala medier på grund av att hon vågade anmäla.

Jag kan därför fullt förstå att de övriga flickorna inom MUF inte känner sig så där väldigt lockade
av att behöva gå ut offentligt med sina berättelser om Hanif Bali och hans beteende.

Det förefaller ju uppenbart att många arga incels och tangentbordskrigare bevisligen får raseriutbrott och triggas av det.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-05 kl. 23:26.
Citera
2021-10-05, 23:17
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ja bara här inne i den här diskussionstråden på Flashback så blev ju den minderåriga flickan ifråga uthängd
med tillhörande hatiska och hotfulla kommentarer.

Den minderåriga flickan kallades också borderline och mytoman och hon skulle hängas ut och brännas på bål, skrevs det.

Därtill hittade många på en hel del felaktiga historier om den minderåriga flickan och hennes bakgrund
och påstådda sexuella vanor.

Likaså var det flera användare som på nästan varenda sida i diskussionen skrev att flickan ifråga
borde hamna i fängelse och spärras in och få hela sin framtid och sitt liv förstört.

Jag kan därför fullt förstå att de övriga flickorna inom MUF inte känner sig så där väldigt lockade
av att behöva gå ut offentligt med sina berättelser om Hanif Bali och hans beteende.

Det förefaller ju uppenbart att många arga incels och tangentbordskrigare bevisligen får raseriutbrott och triggas av det.

Så din påstådda hatstorm bygger på några få negativa inlägg i den här tråden.

Åh nej, buhu. Jag blev hatad på Flashback.

Är du också gjord av porslin?
Citera
2021-10-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så din påstådda hatstorm bygger på några få negativa inlägg i den här tråden.

Åh nej, buhu. Jag blev hatad på Flashback.

Är du också gjord av porslin?

Jag förstår inte riktigt varför du blir så arg och defensiv när du först ställer en fråga och jag ger förklarande svar på din fråga?

Jag personligen är kanske inte lika känslomässigt engagerad i den här frågan utan försöker främst utgå från
de faktauppgifter som finns tillgängliga och dra logiska och rimliga slutsatser utifrån det.

Och jag försöker också förklara hur Moderaterna rimligen resonerar och tänker kring Hanif Bali.

Det förefaller ju bevisligen vara så att de inte önskar ha kvar honom som riksdagsledamot i ytterligare fyra år.

Då kan jag förstå och sätta mig in i ungefär hur de kommit fram till den slutsatsen och önskemålet.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-05 kl. 23:40.
Citera
2021-10-05, 23:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Vilka flickor? Kan du på nåt sätt försöka bekräfta via länkar att det är en hel drös med "flickor" som haft Hanif Bali som mentor?

Var det inte bara en ung kvinna som vek ut sig i media med en totalt osannolik snyfthistoria? Har detta nu förvandlats till en vandringssägen med många unga kvinnor nu helt plötsligt?

Är det förresten olämpligt att försöka hjälpa unga personer som behöver en mentor likt den unga kvinnan som ljög om sin ålder på Tinder?

Du vill kanske rekommendera alla politiker att avsluta sina eventuella mentorskap?

Jag vill också ställa en fråga, är allt det där snacket om flickor något sorts simpelt försök att göra de vansinniga anklagelserna mot Hanif Bali än värre bara för att det ska handla om "flickor" och inte unga kvinnor som är en mycket bättre benämning.

En liten flicka får definitivt inte regga sig på Tinder, det krävs som bekant att man är ung kvinna. Är det verkligen bevisat att Hanif Bali visste om hennes rätta ålder? Du har kanske någon länk att visa upp där han bekräftar detta?
Citera
2021-10-05, 23:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Då kan man fråga sig om HB har gjort bort sig på riktigt eller om han har interna fiender som vill slippa honom eller om han verkligen bara tröttnat. Det här är inte ömsesidigt uteslutande faktorer.

Jag tror inte att det bara handlar om HB som person. Han är snarare en exponent för den falangstrid inom M som många vittnat om redan innan den här affären.

Å ena sidan har vi Wykmanfalangen ("pojkarna") dit HB hör. De är beredda att gå all in i samarbetet med SD. Å andra sidan har vi Rosencrantzfalangen ("flickorna") som drömmer om att återupprätta Alliansen och samarbeta med Centern.

Att HB har många fiender inom partiet beror inte på att han är en odräglig person, utan på att han är den mest högljudde företrädaren för den ena falangen.

HB:s fall kan därför få partipolitiska konsekvenser långt bortom hans egen person. Möjligen signalerar det att M håller på att svänga tillbaka mot Reinfeldts nyliberala politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in