2021-09-15, 16:56
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Polis utreder brott. Det är långt från säkert att något brottslighet skett i detta ärende. Om internutredningen upptäcker brott kommer detta däremot med högsta sannolikhet anmälas.

Tycker det är ett märkligt stort fokus på brott i denna tråd. Är det kraven ni har på era förtroendevalda? Såvida de inte begår brott så får de bete sig hur olämpligt som helst?
Det måste ju bevisas att någon betett sig olämpligt. En anklagelse räcker givetvis inte.
Citera
2021-09-15, 16:57
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Du som juridisk expert vet säkert att det är speciella regler som gäller förundersökning och ev åtal mot en riksdagsledamot.

Vill du komma någonstans med detta påståendet?
Citera
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonyTlair
Hon är halv-iranier tror jag.
Hälften iranier och till andra hälften (?) ryss....?

Om så är fallet = Case closed...
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Och skolungdomar eller idrottskillar, brukar de ha kostym när de går till mattelektionen eller fotbollsträningen eller riskerar de kanske att klumpas ihop i den gruppen?

Den lilla risken finns men jag tror den är liten. Finns flera på barnens skola som har adidiaskläder då och då men man ser ju att de inte är gangsters. Det är ju inte kläderna enbart som är grejen i adidasriddare
Citera
2021-09-15, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Nja, jag tror snarare att det vore dumt att inte inleda en utredning vid ett sånt påstående oavsett sanningsgrad. Att den sedan pågår en längre tid är mer en indikation på att den utförs bättre än om den läggs ner direkt. Eller i alla fall inte sämre.

Vad som däremot är märkligt är att den blev spridd i media direkt. Det finns ju inget intresse från hb eller m kan man tycka. Om flickan gått till polisen vore det mer rimligt, nu får man mer en känsla av politiskt drev eller honey trap.

Det var relativt bråttom för de som ville stoppa hans deltagande i provvalet. Så att någon av dem läckte till pressen i exakt rätt ögonblick är väl ganska talande
Citera
2021-09-15, 16:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuren11
Läs i länkarna. Mönstret och hatet. Dessutom har HB sina chattar kvar och där kommer hon torska. Att hon tror att för att hon raderat att de har försvunnit är endast på hennes egna enheter.

Jag har väldigt svårt se hur hans chatloggar ska kunna fria honom.
Citera
2021-09-15, 16:59
Medlem
John.Walkers avatar
Juridisk fråga. Om en person ber om nakenbilder på en 15åring men inte får några. Är det ett brott i lagens mening?

Tror det är därför Hanif vill det går till polisen för inget brott har skett. Det är bara omoraliskt beteende och opassande för en vuxen man, speciellt riksdagsman
Citera
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har väldigt svårt se hur hans chatloggar ska kunna fria honom.
Polisen får utdrag från Facebook, Twitter osv hela tiden.
Det du "raderar" ligger kvar förevigt.
Citera
Medlem
Jag ser en viss koppling mellan AS och AE, de är inte helt okända för varann; Länk
Citera
2021-09-15, 17:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Nu är hon inte 18 år än och då betraktas hon fortfarande som barn, det du gör nu är mer att förstöra för en ung människas förutsättningar och möjligheter i framtiden.
En äkta skit är vad du är inte en Lemur

Vad gör han? Han beskriver bara flödet och det som skett. Är det bättre att fälla en person som kan vara oskyldig för att anklagaren är minderårig
Citera
Medlem
Utvecklingen går mot att man aldrig ska vara ensam med en kvinna.
Alternativt att det kameraövervakas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Det här luktade vänsterkomplott från början. Vänsterfolk i min närhet och på nätet grät av glädje när ryktena om HB började florera. Det är så otroligt många som vill se han gå ner.
Ja klart många vill se honom falla - men det är ju inget bevis för komplott - du ser för mycket på teve - hur ofta sker komplotter liksom…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in