2021-09-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, och inget av det motsäger hennes påstående.
Nu vet jag inte vad alla hennes påståenden är men det stärker hans version.

Jag tror man ska läsa hans uttalande:

" Jag har gott om bevis som visar att jag är oskyldig till det jag anklagats för och att detta snarare rör sig om en komplott av meningsmotståndare där en ung person fått agera som bricka i spelet. "

som att bevisen han hänvisar snarare handlar om komplotten och skeendet i allmänhet än om att han INTE har bett om olämpliga foton.
Citera
2021-09-15, 17:38
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vi får se. Inte vanligt att speciellt politiker kan fortsätta efter sådant här. Förtroendet är bränt. Enda skulle vara om Hanif lyckas bevisa att det är en komplott men inte säkert ens då.

Det räcker nog med att han kan bevisa att det finns de som planerat att sätta dit han för att tillräckligt med tvivel ska uppstå och han kan spela vidare.
Citera
2021-09-15, 17:38
Medlem
Copiadyos avatar
Märkligt att så många låser sig i om han gjort något olagligt (Straffbart) eller inte. Han kan ha följt lagen och således inte riskera att bli straffad av rättväsendet men ändå gjort så pass grovt övertramp och klandervärt beteénde att det ändå är oacceptabelt i och med hans förtroendeposition.

Notera, jag vet inte om han ens gjort något klandervärt eller inte (lär väl visa sig) men tycker diskussionen hurvida han gjort ett lagbrott eller inte är ganska överflödig.
Citera
2021-09-15, 17:39
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob

" Jag har gott om bevis som visar att jag är oskyldig till det jag anklagats för och att detta snarare rör sig om en komplott av meningsmotståndare där en ung person fått agera som bricka i spelet. "

som att bevisen han hänvisar snarare handlar om komplotten och skeendet i allmänhet än om att han INTE har bett om olämpliga foton.

Det hänvisar till båda, annars skriver man inte och.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:

Jag gör inte den tolkningen.

”Jag har gott om bevis som visar att jag är oskyldig till det jag anklagats för” tolkar jag som han menar att han har bevis för att han inte ägnat sig åt olämpligt sexuellt beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Han skrev i sin redogörelse att tjejen ville ha en annan typ av relation, och han ädelt sa nej men fortsatte ha kontakt med henne. Frågan är varför han fortsatte kontakten när en liten flicka vill ha sexuell relation med han? Och detta enligt han själv!
Precis. Det är ju det jag säger också. Har de snackat träning och skickat mer utmanande bilder till varandra? Har han gett komplimanger om kropp och frågat "Du har inte fler bilder?" Sen fått nakenbilder och ba "shit, det där var kanske inte så bra, eh du.. jag kom på att jag ångrar mig. Jag har ju familj nu"

Eller är det nått mycket mer oskyldigt/skyldigt? Det är betydligt svårare att pussla ihop än "han hjälpte med läxor" vilket leder tankarna till att man tvunget ska sitta i samma soffa typ.
Citera
2021-09-15, 17:40
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bovelen
Ofattbart

https://www.friatider.se/hanif-bali-...ar-en-komplott

Va skönt att han är oskyldig. Hoppas dessa konspiratörer får sitt straff.
Citera
2021-09-15, 17:40
Medlem
sneervs avatar
Undra när Bali blockade henne?
I Juni i år så prata dom med varandra iallafall: http://web.archive.org/web/202106012...44136153497600
Citera
2021-09-15, 17:41
Medlem
Citat:

Det här med komplott av meningsmotståndare verkar ju ganska otroligt eftersom den ena av tjejerna är med i Muf. Så vem gör sig besväret att bli medlem då tidigt i sin ungdom låt säga vid 13-14 års ålder och vara utsänd av meningsmotståndare? Jag får inte ihop det. Han kallar sig själv mentor till flickan. Han lägger allt på flickan vilket inte hade varit nödvändigt utan han hade kunnat förklara sig ändå. Det ser inte bra ut helt enkelt för hans del.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Det räcker nog med att han kan bevisa att det finns de som planerat att sätta dit han för att tillräckligt med tvivel ska uppstå och han kan spela vidare.

Det räcker inte på långa vägar. Om någon vill sätta dit någon med en honey trap med en 15åring och man faller för det. Då är man dubbelt olämplig.

1. För man är ett äckel som vill ha en 15årig
2. För man går på en honey trap av amatörer på vänsterkanten.
Citera
Medlem
Oavsett vilka ”felaktigheter” som har hänt eller inte hänt så ser det inte bra ut att en vuxen man haft diskussioner och privata samtal med en 15 åring tjej som antagligen sökte upp honom pga hans kändisskap och politiska engagemang. Redan där borde han ha satt stopp för. Det är ju inte så att han ”hjälpte” flera ungdomar samtidigt utan en tjej.

Som vuxen borde han tänkt, detta ser inte bra ut och vidtagit åtgärder, allt ifrån att kontakten upphör till att all kontakt sker öppet och offentligt. Vad tänkte han ? Att han skulle vara mentor/vän med en 15 åring ?

Säg att det rör sig så lite som hon skickar en lite olämplig bild och han kommenterar den vilket leder till att nästa bild är än mer olämplig. Det är den vuxnas ansvar rakt igenom.

Att han i efterhand ha informerat vänner och flickvän om att han har en efterhängsen tonåring efter sig räcker inte enligt min mening. Pratar om det moraliska i detta ej det lagmässiga
Citera
2021-09-15, 17:42
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Undra när Bali blockade henne?
I Juni i år så prata dom med varandra iallafall: http://web.archive.org/web/202106012...44136153497600

Om det nu är henne dvs. Om ni inte kan styrka det på något trovärdigt sätt kanske ni ska sluta hänga ut henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in