Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 06:33
Medlem
När kam dessa möten ägt rum? Det har trots allt varit corona-år.

Så det måste ha varit ett tag sen då?
Om de nu inte är den närmsta vänkretsen
Citera
2021-09-16, 06:36
Medlem
Episkexperts avatar
Oavsett vad som hänt så är hans karriär inom moderaterna slut. Vad som hänt eller inte hänt lär finnas väl dokumenterat i digital form så eventuella lögner kring detta kommer att avslöjas.
Politik är ett maktspel och Bali verkar ha underskattat hur det går till. Jag har inget till övers för honom han är en politisk pajas som så många andra. Med det sagt så kommer han släpas i tjära och fjädrar i media utan att ha begått ett brott snarare betett sig olämpligt. Det får politiker räkna med.
Citera
2021-09-16, 06:39
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Det är ett moraliskt ställningstagande från mig. Jag är helt övertygad om deras skuld och tillåter mig att hata dem. Ingen av Soran Hanif eller Fredrik kommer med trovärdiga logiska förklaringar eller ens någon form av känslomässigt förståbara förklaringar. De är sexuella predatorer och bör kemiskt kastreras så att de ej skadar någon annan ung tjej i framtiden.

Det kan du tycka, men vad hjälper det? Både Soran och Fredrik ångrar nog att dom blev offentliga personer. Risken med dessa sexbrottsanklagelser är att ingen vågar bli politiker eller ens kändisar i framtiden. Vi får en kraftig övervikt av kvinnor i alla framträdande positioner.
Citera
2021-09-16, 06:45
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det kan du tycka, men vad hjälper det? Både Soran och Fredrik ångrar nog att dom blev offentliga personer. Risken med dessa sexbrottsanklagelser är att ingen vågar bli politiker eller ens kändisar i framtiden. Vi får en kraftig övervikt av kvinnor i alla framträdande positioner.

Självklart behöver man inte oroa sig för det är man oskyldig så blir man inte anklagad.

Hade inte Soran Fredrik och Hanif varit offentliga personer hade de inte haft ett så gott liv de hade fram till de blev avslöjade. Ingen av dessa tre skulle funka på en vanlig arbetsplats. Uppenbart NPF på alla tre vilket funkat i deras deras offentliga roller problemet med bristande empati och dålig impuls kontroll har dock fått dem att gå över gränsen.
Citera
2021-09-16, 06:46
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Att kaninkokerska kommer från den filmen vet alla,

Men vem syftar det på? Vem är kaninkokerskan som misstänker Bali för hög svansföring?

” HB har alltid hållit hög svansföring och är misstänkt för detta, av en kaninkokerska.”

Nej, det vet inte alla bara.
Men de flesta kan läsa mellan raderna...eller lägga till ett ord.

Jag skulle skrivit:
” HB har alltid hållit hög svansföring och är misstänkt för detta, på grund av en kaninkokerska.”

Någon kan sammanfatta vilka som inblandade (utan att vara explicit med namn)?
Vilka roller har de? Vilka finns på riktigt och vilka är påhittade troll?

A.S finns på riktig eller troll?
T.V. finns på riktig eller troll?
A.E har vilken roll?
Vilka fler spelar roll?

Blir detta ett nytt utspritt Modus operandi för att störa motståndare? (Oavsett skuldfrågan i detta fall!)
Onekligen verkar det effektivt. Man behöver gå på defensiven i annat, än att agera i kärnämnet.

Precis som när terrorismen fick väst att tappa fokus mot öst.

https://sverigesradio.se/artikel/jou...lomma-ryssland
"Efter murens fall trodde västmakternas säkerhetstjänster att liberalismen hade segrat och lät sig duperas av ett allt rikare Ryssland, det menar journalisten Cathrine Belton i en ny bok.
Enligt boken gjorde kampen mot terrorismen också att västs säkerhetstjänster missade hoten från fientliga stater som Ryssland och Kina."
Ryssland och Kina tackar terrorismen för det.
Citera
2021-09-16, 06:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Är du helt fullständigt fantastiskt dum i hela huvudet? Har inget mer att komma med annat än förvåning om DU har fel, det övriga vet du inget om. Det är själva definitionen av en killgissning. Ha ha.

Hade han rätt då?
Citera
2021-09-16, 06:57
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
De är sexuella predatorer och bör kemiskt kastreras så att de ej skadar någon annan ung tjej i framtiden.

+1
Vänta inte på fällande dom. Omedelbar kemisk kastrering av män som anklagats för oegentligheter. Det är precis så rättvisa ska skipas!

Vill också förtydliga att detta förslag enbart gäller män som är svenska medborgare. Om en asylsökande skulle utsättas för dylik behandling så skulle vi riskera vårt internationella anseende som humanitär stormakt.
Citera
2021-09-16, 06:59
Medlem
Nu sitter äntligen skäggtalibanen med riven i brödrosten..
Citera
2021-09-16, 07:11
Medlem
Det är inget bevis i sig, men googlade hennes namn och man märker att hon är väldigt uppmärksamhetskåt, vilket för mig ger dåliga vibbar. Känner inte henne, men vet flera av den typen, och kännetecknande för den typen är att de kan säga vad som helst för att hamna i centrum i stunden. Skapar drama och konflikter.

Så, om jag har uppfattat det rätt har hon legat på Hanif som en igel. Även om Hanif skulle gjort någon sexuell anspelning i digitalt format så är inte det olagligt, de har ingen relation förutom att hon är en fjortis-stalker. Ser inte direkt att hon hade blivit utsatt för något även om någon sexuell anspelning hade kommit fram i konversationen med Hanif. Däremot är det säkert jättekul för henne att gå runt och babbla (skryta / få uppmärksamhet / prata skit) om denna relation med värdinnor (som vissa kvinnor - framförallt de semi-personlighetsstörda - slaviskt gör om de mest ointressanta detaljer).

Vi får se om jag har rätt eller fel i min känsla, men känslan säger att detta är ett mediadrev och en storm i ett vattenglas. Om så är fallet (enligt min bedömning) har kvällspressen satt den slutgiltiga spiken i kistan för mig.
Ps: Det räcker inte med kvällspressen, utan all media som rapporterat om detta. Den moderna skampålen måste monteras ner. Har läst ett antal artiklar och har inte sett ett enda tecken på att det finns någon substans förutom lösa rykten. Om inte media innehar och kan presentera någon form av bevis, är detta cyniskt click-jagande.
Senast redigerad av Eatmyshorts 2021-09-16 kl. 07:20.
Citera
2021-09-16, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Så ett ”olämpligt beteende” är idag alltså ett brott? Eller är låg moral olaglig numera? Fattar inte riktigt diskussionen?

Om en kändis idag begår ”olämpligt beteende” kan det vara värre än ett brott, med offentlig avrättning på sociala medier, den nya skampålen. Evig skam och hat ifrån massorna.

Men att begå ett brott så som tex grovt förtal (Ebba Busch) eller förskingring av 50 000 (Mona Sahlin) kan leda till hurra-rop (om den förtalade är klandervärd) eller till en partiledarpost.

Allt har att göra med hur narrativet framläggs och vad pöbeln anser angående det klandervärdiga och moraliska.

Rättssamhället fattar inte massorna att respektera. Det är ju naturligtvis ett dåligt tecken inför framtiden och ett demokratiproblem
Citera
2021-09-16, 07:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Episkexpert
Oavsett vad som hänt så är hans karriär inom moderaterna slut. Vad som hänt eller inte hänt lär finnas väl dokumenterat i digital form så eventuella lögner kring detta kommer att avslöjas.
Politik är ett maktspel och Bali verkar ha underskattat hur det går till. Jag har inget till övers för honom han är en politisk pajas som så många andra. Med det sagt så kommer han släpas i tjära och fjädrar i media utan att ha begått ett brott snarare betett sig olämpligt. Det får politiker räkna med.
Det tror jag inte.

Jag tror att hans motståndare kan räkna med en frontalattack under den närmaste tiden från flera håll och att hans position snarare stärks. Han kommer att bli den nya posterboyen för hur illa vänsterpacket beter sig.

Drar den slutsatsen bl.a. från att både DN och TV4 inte riktigt vill ta i det här med tång.
Citera
2021-09-16, 07:21
Medlem
CassandraCs avatar
hah vad är det för dårar som säger att man skall kastreras när man blivit anklagad av en kvinna för sexuella trakaserier, har vi femcels på flashback forumet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in