Citat:
Att politiker jagar uppmärksamhet och cred kan man tycka vad man vill om. Men inget som gör HB unik. Att cred-jakten i detta fall ledde till att ett våldtäktssoffer fick något av den kompensation hon förvägrades av rättsystemet ser jag enbart som positivt. Tydligen gör inte du det. Folk tycker olika.
I din liknelse jämför du våldtäkt med cykelstöld. Om man drar liknelsen vidare så blir då våldtäktsmannen cykeltjuv.
Jag antar att du är medveten om att våldtäktsmannen i detta fall fick 840000 kr för sveda och värk. Offrets skadestånd var i princip 0.
Det verkar som om man måste förklara allting väldigt grundligt för dig.
I din liknelse jämför du våldtäkt med cykelstöld. Om man drar liknelsen vidare så blir då våldtäktsmannen cykeltjuv.
Jag antar att du är medveten om att våldtäktsmannen i detta fall fick 840000 kr för sveda och värk. Offrets skadestånd var i princip 0.
Det verkar som om man måste förklara allting väldigt grundligt för dig.
Jo det är unikt det HB gör, vi vet inte heller vilka som har donerat pengar.
Att använda någons utsatthet och
dra i det som politiker och utnyttja situationen och kalla det win-win, där hon ska vara glad och bli våldtagen enligt dig? För hon blev en vinnare i slutänden trots allt?
Ja, jag vet om att han fick 840.000Kr, det går inte ställa lagar mot lagar, blir ju omöjligt tillslut. Senast jag hörde någon resonera så ställde den personen jaktbrott mot narkotikaförsäljning.
Enligt JK satt den åtalade felaktigt frihetsberövande under för lång tid, man har belopp och enligt beräkningar som JK och de blir såna summor. Du såg ju själv, en som vart dömd för mord fick 20 miljoner senare.
Du missade nog poängen med cykeln, en win-win är när t ex jag har en gammal cykel värt 200kr och fastighetsägaren slänger den, han upptäcker senare att den inte var övergiven utan du ägde den men cyklar inte så ofta på den. Fastighetsägaren köper en ny cykel ist för 20000kronor, det är att du är en vinnare, du fick bättre än vad du hade.